Kuglefisk/kuffertfisk erfaringer søges

Postet under : Saltvandssiden.dk - Fisk
Visninger : 2880

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Florence (Inaktiv) - 28/08-2009 06:47 28/08-2009 06:47
Jeg har fuldstændig forelsket mig i kugle- og kuffertfisk så jeg er i gang med at lave mit akvarier (300 l) om til kuglefisk safe:-) Det er toby som jeg har fokus på (Canthigaster).

Kuffertfisken(ne) skal gå i mit andet akvarier alene, har jeg tænkt, hvis det bliver til noget med dem.

Jeg vil hører om andres erfaringer med både kugle og kuffert fisk? Er der nogle som har haft flere sammen? Det ser umiddelbart ud som om det er rigtigt svært at have dem sammen. Jeg følger med på puffer forum Eksternt link http://www.thepufferforum.com , men vil meget gerne høre jeres erfaringer, hvis der er nogle der vil dele:-)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kim L (Inaktiv) - 28/08-2009 11:11 28/08-2009 11:11
Da jeg var inde i aquastyle i esbjerg for et par dage siden havde han 3 af dem gående som han havde fået hjem for nyligt. Det er nogle sjove dyr men jeg har ingen erfaring med dem selv

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 28/08-2009 17:39 28/08-2009 17:39
Jeg har haft longhorned cowfish. Min erfaring siger lav cirkulation, glem alt om stream-pumper i selve akvariet. Fiskene er ekstremt ringe til at svømme og bliver meget nemt suget fast i indtaget af pumpen. Ellers er de meget sjove, nogle af dem bliver dog ret store, som fx. longhorned cowfish.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Sølz - 28/08-2009 18:19 28/08-2009 18:19
:) Hej Florence,
Prøv at søge i debatten, da emnet har været oppe før

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Florence (Inaktiv) - 29/08-2009 10:22 29/08-2009 10:22
Indlægget er rettet 29/08-2009 18:15 29/08-2009 18:15 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hejsa,

Tak for input!

Jeg har søgt og det er jo mest dårlige erfaringer, der står om her, da jeg jo kan se det er svært at holde dem i live over lang tid.

Jeg er nu i gang med at lave et Kuffertfisk-akvarier. Der skal kun gå et kuffert par af arten Ostracion meleagris, de kommer ikke ned til mine andre fisk:-) Det har været lidt svært at finde retningslinjer, men jeg er kommet frem til fisk only, mange gemmesteder, som du siger Anders, lav cirkulation.

Hvis der er andre fif hører jeg dem gerne:-)

Jeg her pt. en hun Ostracion meleagris som går i et akvarier for sig selv, hun er ca. 2 cm. Jeg fik hende i torsdags og hun er allerede faldet godt til og komme hen til mig når jeg er ved akvariet. Jeg giver normalt ikke mine fisk navne, men min kuffertfisk hedder Mama Cass:-)

Annoncører
Annoncører