Victoria hårde ved planter samt andet?

Postet under : Cichlider - Afrika - Victoria
Visninger : 4334

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Park (Inaktiv) - 04/12-2008 21:25 04/12-2008 21:25
Hej,

jeg mangler lidt erfaringer med victoria cichlide og planter...

Min artsliste ser således ud :
- Haplochromis (Paralabidochromis) sp. rockkribensis - Makobe Island F1
- Astatotilapia latifasciata - Zebra Obliquidens
- Pundamilia nyererei – Mwanza F1
- Neochromis nigricans F1

Kan det passe, at de river planterne op og raserer dem??? Har ret mange plante-rester hvirvlende rundt i akvariet lige nu!!! :(

Ville jeg kunne holde nogle pansermaller med dem eller vil de blive trynet??? *skeptisk*

På forhånd tak!!!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Esben (Inaktiv) - 05/12-2008 11:29 05/12-2008 11:29
Ja, det vil jeg tro at de gør, der er vel en del som har samme adfærd som mbuna cichliderne fra Malawi søen, og de går sjældent i spænd sammen med ret mange planter.

Jeg tror nu godt at du kan holde nogle pansermaller sammen med dem.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Tinetut (Inaktiv) - 05/12-2008 12:27 05/12-2008 12:27
ja de kan godt være lidt hårde ved dine planter. men har hørt at man kan ligge nogen sten rundt om planten så kan de hverfald ikke smadder roden af planten men ved ikke med toppen

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Park (Inaktiv) - 05/12-2008 20:53 05/12-2008 20:53
Hmm, øv det passer jo ikke lige ind i min plan omkring at have et plante-akvarie med dem som ekstra blik-fang!!! :( Jeg må prøve og se om ikke jeg langsomt kan vænne dem til meget beplantning!?! ;)

Synes bare, at jeg havde læst, at deres biotop varierede meget - og at de godt kunne gå i beplantede akvarier, men selvfølgelig er arterne forskellige...

Nogle, der har en idé om, hvilke af mine arter, der er synderen/synderne???

Hvis man kan holde pansermaller, ville man også kunne have en lille koloni multier i den ene ende??? eller vil det være no go? Havde tænkt, at lave akvariet, således, at det gik fra "kyst" til "åben" til "planter" til "kyst" - hvis det giver mening!?! :P

På forhånd tak!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Powertech (Inaktiv) - 05/12-2008 23:01 05/12-2008 23:01
vic cichlider kan gå i nærmest en skov af planter, men er dog hårde ved dem, mine planter bliver bare holdt nede og ikke mere, klare sig fint, de kan også gå i en område med kun sten

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Park (Inaktiv) - 05/12-2008 23:39 05/12-2008 23:39
Så slipper jeg måske for trimningen af mine planter! :P

Annoncører
Annoncører