Indhold i akvariesalt? Hjælp Mig! Jeg har flere spørgsmål!

Postet under : Saltvandssiden.dk - Generelt
Visninger : 4957

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger fiskelover (Inaktiv) - 29/10-2008 14:36 29/10-2008 14:36
´Hej venner.
Jeg er ny inden for hobbyen akvarier, og har nogle spørgsmål til jer.
Hvilke stoffer indeholder akvarie salt?
Hvilke stoffer må der ikke være i vandet i for stor koncentration?
Hvilken PH værdi skal der helst være i akvarie vand til saltvands fisk?
Hvor stor plads skal der helst være til mine små fiske basser?

HÅBER I KAN HJÆLPE MIG, HURTIGT!!!
Og tak på forhånd! *rødmer*

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 29/10-2008 17:26 29/10-2008 17:26
Allerførst: Du har slet ikke brug for hjælp hurtigt!
Det tager lang tid at stille et saltvandsakvarium op, og inden Du går i gang, vil jeg under alle omstændigheder stærkt anbefale, at du får fat på en akvariebog, og læser den. Det eneste af dine spørgsmål, som kan besvares kort (eller for det sidste spørgsmåls vedkommende, i det hele taget), er det om PH værdien (ca. 8.2). De 2 første spørgsmål, er noget der bliver brugt adskillige sider på i en bog, og nok ikke noget der er nogen som har lyst/tid til at svare på i et forum, idet man lige så godt kunne gå i gang med at skrive en artikel om emnet. Her man forventer man, at spørgsmålene kommer, fordi der evt. er noget man ikke helt har forstået, eller har brug for supplerende oplysninger om.

Modsat ferskvand, hvor man med lidt held kan slippe afsted med nogle temmelig grove fejl, falder hammeren med det samme, når det gælder saltvand, og det koster som regel dyrt, både i penge og besvær, så alene af den frund, er det bedst at indhente så mange informationer som muligt, men uden en helt basal viden, ved man jo ikke hvad man skal spørge om! :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger thyme (Inaktiv) - 29/10-2008 21:05 29/10-2008 21:05
Ja tror du skal slå koldt vand i blodet :)

Det tager omkring 2 måneder at starte akvariet, og det er vel og mærke bare indkøringsperioden. Det kan nemt tage lige så lang tid at sætte sig ind i tingene og få indkøbt de nødvendige ting.

læs evt her:
Eksternt link http://www.petgrossisten.dk/getdoc.asp?id=4&md5hash=2CF59BAFEAAC3...

Annoncører