Hvad er det sværeste ved små saltvands akvarier
Postet under :Visninger : 1110
|
jeg vil godt vide hvad der er det sværeste ved at holde liv i sådan et lille akvarier er det koraller eller er det Invertebrater Der hvor det første problem, som så føre til de andre problemer er at holde gode stabile vandværdier. Der skal ikke gå meget galt når man har med små mængder vand før det vælter. Lord Mike
bliver det nemmere hvis man laver et lille akvarie på 52l med 25l sump
Det er skam ikke forbi det ikke kan lade sig gøre med endnu mindre vand, det man bare skal tænke på er at jo mindre vand der er, jo mindre skal der til før vandet for dårlige værdier. At man evt. tilslutter en sump behøver ikke at gøre det nemmere, men det har dog den fordel at man kan få gemt teknikken. Men noget som giver en rigtig god effekt på vandkvaliteten er at lave et refugie i sumpen (eller seperat fra sumpen) med caulerpa alger som lever af nitrat og derved holder denne værdi nede.
Men vigtigst af alt i de små akvarier er nok ikke at belaste med for mange eller for store fisk. Og så skal der passes på ikke at overfodre. Men som sagt tidligere det kan uden tvivl godt lade sig gøre at få super flotte små saltvandsakvarier, man skal bare gøre div. ting og sager med omhug og eftertanke
Lord Mike
Jeg vil mene at det sværeste er at holde penge nok på bankbogen
#5 enig
Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden
#5 og #6
Det er da kun et spørgsmål om at have en flink bankrådgiver eller et godt lønnet arbejde.... og noget helt andet, penge skal da ikke stå i banken, de skal bruges på saltvand, det er ihvertfald mit motto.
Lord Mike
#7 min bankrådgiver lider af et tålmodigheds problem(synes jeg) og lønnen er SU..
For at vende tilbage til tråden, så synes jeg ikke det er noget problem at have nano - man skal bare lære at begrænse sig. Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden
så er jeg igang med nano akvarie på 19l glæder mig til at få koraller i for jeg nok her til august
øv mit akvarie bliver for varmt er helt op på 30 29 grader så må jeg finde nogen møller jeg kan få kølet det ned med
|
Annoncører
|