Debattens inddeling

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 2154

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 01/10-2007 13:57 01/10-2007 13:57
Jeg synes, debattens inddeling er en gang misk-mask! Alt, alt for uoverskuelig og dermed ikke særlig brugervenlig - heller ikke for nybegyndere... Men meget afhænger af, hvordan man kan lave sin 'personlige' forside? Hvor detaljeret?

Mange har f.eks. apistogrammaer (dværgcichlider) - er man så 'tvunget' til at have hele afsnittet om cichlider som valg, eller kan man vælge underkategorier? Hvis man gerne vil oprette en tråd med spørgsmål omkring netop apistogrammaer - som i mine øjne må være en ferskvandsfisk, hvor den så ikke figurerer selvstændigt, det samme gør sig gældende for discus - skal man da vælge 'andre' under ferskvand eller skal man op i cichlider?

Det er god latin at komme med konstruktiv kritik - det må jeg med skam melde, at jeg ikke lige kan! Så jeg forstår, hvis I ser bort fra det noget negative udsagn her fra min side. Eneste hovsa-tanke vedr. overskueligheden - såfremt det ikke er planen, debatinddelingen skal ændres iøvrigt - kunne være at overveje noget med nogle drop-down-menuer ....? Heller klikke én gang for meget, end være tvunget til at se en laaaaaaang række kategorier igennem, for derefter alligevel at vælge forkert ....

Hold da op, hvor lyder jeg bare sur! Så nu må jeg nok hellere gå over i kategori ROS, så der kan komme lidt ligevægt i regnskabet ;)

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Erik N (Inaktiv) - 01/10-2007 16:59 01/10-2007 16:59
Giver dig egentlig ret.

Jeg har lige surfet lidt rundt på siderne, og måske er det fordi at man lige skal vende sig til det. Men er forummerne blandet?
Sys det virker meget rodet

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 01/10-2007 17:02 01/10-2007 17:02
Jeg syns også det hele er noget miskmask mht de 3 fora ..

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Erik N (Inaktiv) - 01/10-2007 17:04 01/10-2007 17:04
Egentlig er jeg saltvands akvarist, Men sys det er meget dumt at forummet er en blanding imellen saltvandsiden akvariesiden og cichlids det giver et meget rodet forum.

Det var jo netop ideen med siderne hver for sig, at man kunne holde de forskellige typer akvarie for sig selv

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 01/10-2007 17:08 01/10-2007 17:08
Fam.Krebs skrev :
Jeg syns også det hele er noget miskmask mht de 3 fora ..

Jeg forstår ikke, hvorfor skal cichlider deles ind i så mange foreskellige under fora'er??
Jeg er skrubforvirret mht de forskellige kategorier, og tror for mange af dem vil komme til at stå tomme .. ..

Erik N skrev :
sys det er meget dumt at forummet er en blanding imellen saltvandsiden akvariesiden og cichlids det giver et meget rodet forum.

Det var jo netop ideen med siderne hver for sig, at man kunne holde de forskellige typer akvarie for sig selv

Det var også detjeg havde forstået

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger XXXX (Inaktiv) - 01/10-2007 17:08 01/10-2007 17:08
det bliver sådan man selv kan vælge hvad man vil se på forsiden, så slatvandsfolk slipper for at kigge på cichlidespørgsmål og omvendt

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Lomholt (Inaktiv) - 01/10-2007 17:24 01/10-2007 17:24
I forhold til den begrænsede mængde plads der er på forsiden, så vil jeg da give #1 ret i at det kan være noget rod med for mange irrelevante tråde i forhold til hvad man selv synes er spændende at kigge på. Omvendt så tror jeg også at ferskvandsfolk vil komme til at synes mere og mere om saltvand, så på den måde kan jeg sagtens se ideen med et miks mellem de tre sider. Når vi så oven i købet får mulighed for at vælge hvad vi hver især vil se på forsiden, så bliver det da bare rigtig, rigtig godt.

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 01/10-2007 17:50 01/10-2007 17:50
dusetagu skrev :
det bliver sådan man selv kan vælge hvad man vil se på forsiden, så slatvandsfolk slipper for at kigge på cichlidespørgsmål og omvendt

Super - ved godt vi er krævende, men er bare så spændte :e

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger brønderslev (Inaktiv) - 01/10-2007 18:30 01/10-2007 18:30
Fam.Krebs skrev :
dusetagu skrev :

Super - ved godt vi er krævende, men er bare så spændte :e

Det er jeg glad for , for jeg bryder mig absolut ikke om slatvandsfolk :e:e

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 01/10-2007 18:35 01/10-2007 18:35
brønderslev skrev :
Det er jeg glad for , for jeg bryder mig absolut ikke om slatvandsfolk :e:e

piz oz den opdagede jeg ikke :e:e

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
kjaer (Slettet) - 01/10-2007 18:50 01/10-2007 18:50
dusetagu skrev :

Hvad er meningen så med de forskellige sider? Så kunne det jo være nok med kun akvariesiden...

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger gibson (Inaktiv) - 01/10-2007 19:19 01/10-2007 19:19
Der er flere uhensigtsmæssigheder og forvirringer. Vi skal nok få dem løst så det blere mere overskueligt. Vi kan også sagtens sørge for at siderne blivere mere sig selv ved at de har selvstændige offtopic og andre kategorier.
Hvis det endelig mislykkes med fælleskategorier kan man indfører at alle cichlider kategorier fx kun findes på C og der kun vil være saltvand på SS.

Men siden er nye, der mangler endnu en del ting der skal afhjælpe flere problemstillinger. Så jeg vil bede alle om ikke at drage hastige konklussioner. En ting er sikkert... alle er interesseret i at siderne bliver så gode som muligt, så vi optimere indtil den sidder i skabet :)

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 01/10-2007 19:42 01/10-2007 19:42
Mit første indtryk er, at det er ikke til at finde ud af noget som helst...
Jeg bladrede lidt, for om muligt at finde gamle tråde, er de bare kastet væk?

Selve opdelingen har jeg ikke meget at sige om, for jeg har det lissom Kirsten, kan ikke finde på noget konstruktivt, der er alt for meget at bladre i, inden du finder det som du gerne vil ind i.

Jo, jeg kunne godt tænke mig, at der kom lidt direkte links i toppen, som vi hacde før, så man kan gå direkte til eks. artsbeskrivelser, annoncer etc...

Hvor finder jeg feks. indlæg jeg deltager i, indlæg jeg har oprettet osv, og hvordan fjerner jeg indlæg, som jeg overhovedet ikke gider se på.. ?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, er nok en del skuffet, efter at vi i månedsvis har hørt igen og igen, at bare vent til den nye side kommer, og så kommer der noget, som overhovedet ikke er gennemtænkt, før det bliver smidt på.

Jeg er selv programudvikler, og jeg er helt sikker på, at hvis jeg serverede noget som dette, så ville jeg få en kritik uden grænser...

Måske det havde været bedre, at der havde været smidt en version ud til test, så meget af det der mangler, eller måske endda er for meget havde været på plads inden den gik i luften.

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 01/10-2007 19:43 01/10-2007 19:43
Sorry, de direkte links er der, havde overset dem i første omgang, beklager...

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger gibson (Inaktiv) - 01/10-2007 19:46 01/10-2007 19:46

Alle de ting du nævner er på trapperne, som også nævnt flere andre steder :-)

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
kjaer (Slettet) - 01/10-2007 19:49 01/10-2007 19:49
Jeg tror nu heller ikke folk ville blive så begejstrede hvis lanceringen blev udskudt igen... Det er ligesom med windows operativsystemer - de er heller ikke færdige når bliver udgivede ;) :e

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Andreas-Skjæmt (Inaktiv) - 01/10-2007 19:51 01/10-2007 19:51

Hehe!

De er som regel heller ikke stabile når de udgår til fordel for et nyt system ;)

Beklager!
Jeg kunne altså ikke dy mig, som gammel linux-bruger og Windows-supporter.

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 01/10-2007 19:58 01/10-2007 19:58
Det lyder godt, gibson..

Kjaer, nu er programmet lanceret, men jeg havde nu gerne set disse ting rettet, inden det var gået i luften, om man så skal vente lang tid endnu.

Tro mig, jeg har prøvet at være med til at lancere programstumper, som vi selv syntes var ok, men brugerne var så harme over det, så vi blev nød til at trække det tilbage, og reinstallere de gamleprogrammaer, ug så udvikle videre på det, inden det igen kunne lægges i produktionen.

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger snib (Inaktiv) - 01/10-2007 20:21 01/10-2007 20:21
Jeg er faktisk ret vild med en sammensmeltning af de 3 sider. Jeg bruger p.t. akvariesiden og saltvandssiden, men er dog stort set aldrig inde på cichlids. Det vil være fint, hvis jeg kan få mit akvarie-fix på én side.

Synes også det er fint, at der er fælles kategorier - i og med at der bruges sammen bagvedliggende system giver det god mening - informationerne vil vel være relevante for brugere af alle 3 sider.

Et par ønsker:
- Debat-oversigten er lidt uoverskuelig. Evt. kan den opbygges med +/- tegn ud for overskrifterne hvor ved underliggende kategorier vises/skjules.
- Mulighed for at tilpasse debat-oversigten. At jeg kan fravælge debat-kategorier fra debat-oversigten og at der herved heller ikke vises nyheder fra disse kategorier.

Af ren nysgerrighed - ikke kritik - hvorfor har I egentlig valgt fortsat at satse på en egenudviklet løsning fremfor et standard forum-værktøj som f.eks. phpBB?

mvh
Ryan

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger gibson (Inaktiv) - 01/10-2007 20:24 01/10-2007 20:24
snib skrev :

Af ren nysgerrighed - ikke kritik - hvorfor har I egentlig valgt fortsat at satse på en egenudviklet løsning fremfor et standard forum-værktøj som f.eks. phpBB?

Vi vi synes det her er sjovere, lidt nørdet er vi jo, og fordi det rummer flere muligheder. På den måde kan vi få alting som vi vil have det.

Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger snake (Inaktiv) - 01/10-2007 20:27 01/10-2007 20:27
Personligt ville jeg hellere have en udskydelse end det her, men det kommer jo så os an på hvor lang tid der går før denne side blir "køreklar".

Annoncører
Annoncører