Nærmest ubrugeligt site

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 658

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger McWearq - 12/02-2018 09:25 12/02-2018 09:25
Det er sådan set lidt ærgerligt at dette site ikke kører bedre end det gør. Svartider er lange, hvis sitet overhovedet er oppe, E-mail notifikation virker ikke og billedupload i annoncer virker kun sporadisk. Dette, og så det faktum at sitet ikke er responsivt, gør at jeg næsten ikke gider bruge det længere, på trods af mange gode og kvalificerede skribenter, som man må kigge langt efter på de forskelige FB-grupper. Her er der til gengæld en infrastruktur der virker, og et relativt stort og aktivt community som gør, at der kommer noget respons på det der lægges ud.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ncj - 12/02-2018 10:55 12/02-2018 10:55
Ja,så må du jo finde en anden site. :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger McWearq - 12/02-2018 13:07 12/02-2018 13:07
Æv, bæv, bussemand - fantastisk intelligent kommentar.
Det er jo netop fraværet af alternativer som gør det ekstra ærgerligt at dette site ikke fungerer ordentligt rent servermæssigt (har jeg lige fået lov til at skrive, efter at have fået to timeouts, i forsøget på at logge ind)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Principia - 12/02-2018 18:00 12/02-2018 18:00
Jeg ved ikke hvor meget man kan tillade sig at brokke sig. For det er både gratis og frivilligt om man vil være her. Men jeg medgiver at der er nogle ting som trænger til at blive kigget på.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Udvikler Sponsor Kviller - 12/02-2018 20:57 12/02-2018 20:57
Søger programmør der har tid og overskud til at lave en ny version af siden.. Men uden penge og andet at tilbyde, så er det svært at finde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Principia - 12/02-2018 21:52 12/02-2018 21:52
#5 Vi har ikke brug for en ny version. men vi har brug for at få ryddet op. Og måske vedligeholdt det der er, så det kører lidt bedre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Luihov - 13/02-2018 15:21 13/02-2018 15:21
Indlægget er rettet 13/02-2018 15:26 13/02-2018 15:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Helt enig med trådstarter. Jeg synes også, at vi her har et unikt fora.
Der er rigtig kvalificeret hjælp at få og få de “rigtige” akvarie nørder i tale. Jeg synes facebook er meget mere rodet og helt ærglig, så de svar folk får på deres spørgsmål, tit helt hen i skoven.
Arts beskrivelserne her på siden er for mig også en sand fornøjelse, at gå på jagt i. Så ved jeg da godt, at der kunne være mange flere, men dem der er, er der trods alt.
Jeg døjer også indimellem med at komme på og oploade billeder. Til stor irritation. Jeg har lige haft et par dage, hvor jeg måtte opgive at få mit daglige fix.
Men istedet for #2kommentar, kunne vi måske se lidt mere konstruktivt på det. (Og samtidig # 2 er også et godt eksempel på kværulanterne her på sitet, hvis man ser bort fra det, er de faktisk også lidt morsomme, når de rigtig ruller sig ud- lidt á la stand-up. Jo akvariesiden er underholdende på mange planer :-)
Er der nogle som har forstand på, hvad der skulle til? Måske man kunne rejse noget kapital, hvis der er behov for det. Man kunne søge fonde-, rejse penge ved akvarie messen ex den i Vejle: stod der et glas til forbedring af akvariesiden, ville jeg helt sikkert støtte til forbedring af sitet.
Men noget andet er at jeg synes, at se reklamer der kører ved siden af. - lige nu for Renault - det må da også indbringe noget?
Jeg mener at sælgerne også betaler for annoncer, men det er måske lige nok til at få det til at løbe rundt. Hvad siger admin?
Måske nogle fra admin, ved hvad der ellers skulle til?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Principia - 13/02-2018 17:18 13/02-2018 17:18
Jeg tror problemet ligger lidt i, at Kviller som ejer siderne, sikkert har nok at gøre med at få det til at løbe rundt. Reklamer giver et tilskud, men der skal jo også en del frivilligt arbejde til bag siderne, for at hente de nødvendige aftaler. Nå han så samtidig også, er den eneste programmør på siderne, og han har et almindeligt arbejde, og familie, og venner at se til ud over alt det her fiske halløj, må man lige have lidt forståelse for at manden er hængt op, så vi ind i mellem må tage til takke.

Desuden er der faktisk kun en ADM tilbage, for alle de andre er inaktive. Jeg ser gerne at der kommer en eller to mere, for at få ryddet op, i alt det gamle lort der er i trådene, så det bliver mere overskueligt. Men det er jo også frivilligt arbejde, som er tidskrævende, og hvem har lyst til at forpligtige sig et stykke tid på øretævernes holdeplads.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger McWearq - 13/02-2018 18:07 13/02-2018 18:07
Indlægget er rettet 14/02-2018 08:18 14/02-2018 08:18 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har stor respekt for det arbejde du har lavet, og laver på dette site, men jeg tror altså at du er galt afmarcheret hvis du mener at et forum som dette skal programmeres fra bunden af en programmør. Der er, såvidt jeg lige kan konstatere, ikke noget funktionalitet som ikke ville kunne laves i fx WordPress, og selvom et WP-site ikke laver sig selv, så er tidsforbruget altså ikke i nærheden af at skrive et site fra bunden. Derudover er et WP-site meget nemmere at vedligeholde. De fleste der redesigner et site bruger lejligheden til at få luget ud i nogen af alle de funktionaliteter, som var smarte og "need to have" ved første launch. De er som regel ikke engang "nice to have" ved revisionen :) Det gælder for så vidt også når vi snakker indhold. Når jeg har været med til at redesigne sites for virksomheder, så har den store frygt fra deres side været, at noget af deres indhold skulle gå tabt. Jeg mener at denne frygt er overdrevet, og at det, i mange tilfælde, ikke er nødvendigt at opretholde arkiver der rækker mange år tilbage i tiden. Det gælder også for dette site, efter min mening. Hvor mange gange bliver der ikke stillet spørgsmål til "bugvatersot" "alger" osv. selvom emnerne har været behandlet utallige gange igennem sitets levetid. Spørgsmålene bliver da også beredvilligt besvaret, og det er det der gør sitet levende - at det ikke bare er et arkiv. Bortset fra det, så virker søgefunktionen i forum ikke tilfredsstillende, så i virkeligheden er det så som så med idéen om et arkiv.
Min pointe er at sitet, der givetvis er et sammensurium af databaser, og måske skrevet i et outdated serversidesprog, med fordel kunne forenkles, og laves fra bunden i et moderne CMS-system som fx WP. De DB'er der ikke kan overføres, skrottes.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Luihov - 13/02-2018 23:25 13/02-2018 23:25
Indlægget er rettet 13/02-2018 23:26 13/02-2018 23:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#9 det lyder til at du ved noget om det? Måske dig og #5 kunne snakke sammen. Jeg er sygeplejerske og det er sort snak for mig.Men skulle I bruge en kage, er jeg god til at bage. :-)
Hvis der virkelig kun er en admin på,- så stor respekt #5. Og tak for siden. :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Alpina - 23/02-2018 20:26 23/02-2018 20:26
Indlægget er rettet 23/02-2018 20:31 23/02-2018 20:31 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg gætter på at en kraftigere server til filer og database kan fjerne problemerne med timeout og nedetid.
Sådan et webhotel koster ikke alverden.
Billige webhoteller er billige fordi der bliver lagt (for) mange sider ind på serveren.

Det vil blive helt uoverskueligt i tidsforbrug at konvertere til noget andet som f.eks. Wordpress.
Desuden kan et forum som dette ikke konverteres ind i Wordpress.

Noget andet er, at Google ikke kan lide kopisider. Det er derfor en dårlig ide med de mange url´er som peger på de samme tekster.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Svend Erik - 23/02-2018 21:46 23/02-2018 21:46
McWearq skrev :
Jeg har stor respekt for det arbejde du har lavet, og laver på dette site, men jeg tror altså at du er galt afmarcheret hvis du mener at et forum som dette skal programmeres fra bunden af en programmør. Der er, såvidt jeg lige kan konstatere, ikke noget funktionalitet som ikke ville kunne laves i fx WordPress, og selvom et WP-site ikke laver sig selv, så er tidsforbruget altså ikke i nærheden af at skrive et site fra bunden. Derudover er et WP-site meget nemmere at vedligeholde. De fleste der redesigner et site bruger lejligheden til at få luget ud i nogen af alle de funktionaliteter, som var smarte og "need to have" ved første launch. De er som regel ikke engang "nice to have" ved revisionen :) Det gælder for så vidt også når vi snakker indhold. Når jeg har været med til at redesigne sites for virksomheder, så har den store frygt fra deres side været, at noget af deres indhold skulle gå tabt. Jeg mener at denne frygt er overdrevet, og at det, i mange tilfælde, ikke er nødvendigt at opretholde arkiver der rækker mange år tilbage i tiden. Det gælder også for dette site, efter min mening. Hvor mange gange bliver der ikke stillet spørgsmål til "bugvatersot" "alger" osv. selvom emnerne har været behandlet utallige gange igennem sitets levetid. Spørgsmålene bliver da også beredvilligt besvaret, og det er det der gør sitet levende - at det ikke bare er et arkiv. Bortset fra det, så virker søgefunktionen i forum ikke tilfredsstillende, så i virkeligheden er det så som så med idéen om et arkiv.
Min pointe er at sitet, der givetvis er et sammensurium af databaser, og måske skrevet i et outdated serversidesprog, med fordel kunne forenkles, og laves fra bunden i et moderne CMS-system som fx WP. De DB'er der ikke kan overføres, skrottes.

Når der snakkes ændring af siderne, kan man også løbe ind i at skulle til at lære en ny måde at "programmere" på. Alt foregår på en helt anden måde og ikke at forglemme alle de nye ting man kan tilføje. Var selv lidt med ved Joomla 1,5, nu skrives der 3,8 og der er sket meget udvikling på de 4 - 5 år

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Meng - 25/02-2018 12:01 25/02-2018 12:01
Hold op dét her har været diskuteret til uendelighed mange gange i de 6 år jeg er kommet på denne side, og det ender altid med at folk holder mund, når de bliver inviteret til selv at bruge tid på at få siden op at køre. Der er nemlig et fåtal af mennesker der gider gøre noget i dag for alles skyld, uden de selv får noget for det.
Jeg har ikke et klap forstand på hjemmesider og/eller computerteknologi, men var engang medlem af en bilklub, der havde et lignende problem. De søgte også efter en webmand der kunne lave en ny og mere funktionel side, og jeg fik dengang en ven som var webmaster dengang til at kigge den efter, og han vendte tilbage med at det ville være et kæmpe og muligvis umuligt stykke arbejde at flytte den over i et mere funktionelt system. Den daværende bestyrelse hørte ikke efter, og hyrede et webfirma til det, som efter et halvt år måtte kaste håndklædet i ringen, da det kom til at flytte det daværende forum og alle "guldgruberne" af debatter og svar på problemstillinger. Bestyrelsen hyrede derefter et nyt firma, som endte med at tømme kassen for 100.000 kr, og alligevel måtte man samle det gamle forum i en separat side, som man linkede til på den nye, da det ikke kunne implementeres i den nye platform. Jeg meldte mig ud mens dette stod på, og ved ikke om der senere blev fundet en løsning.

Min pointe er, at selv om der er nok af gode idéer, så kan det ende med et arbejde af større dimensioner at få sådan en gammel side til at virke i nutidens stress og jag.
Jeg må dog sige at med hensyn til responstid, mærker jeg det ikke særlig meget - Den er lidt langsommere til at åbne, men når først jeg er inde, er der ingen problemer. Men jeg sidder selvfølgelig også bare med en stationær PC og har meldt mig ud af nutidens stress og jag i min fritid. Man har kun så travlt som man selv ønsker.

Mht. til reklamerne er det Google-reklamer, og dét du ser, afpejler din browser-historik og de peanuts Kviller får for dét, når alt er betalt, er ham vel ondt for at holde liv i denne side.

Men pøj pøj med endnu en laaaang tråd omkring emnet, som mange altid har et hav af gode idéer til, men ingen vilje til at udføre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger McWearq - 26/02-2018 10:26 26/02-2018 10:26
Du har fuldstændig ret. Jeg er selv IT-professionel, og arbejder ikke gratis indenfor dette område. Kan man derfor ikke kritisere sitet for at være outdated rent teknologisk, uden at få opfordringen "så kan du jo bare gøre det selv" så klapper jeg også i.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger ThomasBallerup - 26/02-2018 22:06 26/02-2018 22:06
det virker da fint nok til prisen, her hos mig :-)
jeg forslår at der laves en DONATE til opgradering, så får vi at se hvor meget folk ønsker det..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger brib - 27/02-2018 08:50 27/02-2018 08:50
ThomasBallerup skrev :
det virker da fint nok til prisen, her hos mig :-)
jeg forslår at der laves en DONATE til opgradering, så får vi at se hvor meget folk ønsker det..

Det kan du vist godt glemme. Når folk skal have pungen frem så stopper kritikken helt automatisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Administrator Sponsor ken kætbak - 27/02-2018 09:48 27/02-2018 09:48
Jeg synes egentlig det er acceptabelt. Når bare ikke siden er slået ud af diverse hackere..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Udvikler Sponsor Kviller - 27/02-2018 18:53 27/02-2018 18:53
Siden er lavet i ColdFusion. Der er ikke mange udbydere, der understøtter dette. Så PT er den ikke hostet hos en webudbyder, men vi har 3 Dell R210 servere siden kører på. Serverne er vores egne servere, så vi kan gøre ved dem hvad vi vil. I dag står de hos et hostingselskab på en 200Mbit linje.

Ved at få ændret siden, så den kom over i et bedre og nutidigt format, ville ikke alene være fedt for brugere, men særdeles også for min pengepung. :)

Om siden skal ind i et CMS... Tjaaa, det er da en mulighed, men jeg synes bare dem jeg har kigget på, er alt for langsomme og omstændige. Ud fra hvad jeg har læst, så burde det være Drupal der er det eneste der er "åbent" nok til at kunne håndtere de funktioner siden har. Jeg har lavet en beta test af drupal. Det var rejesiden.

Men igen jeg er ikke webudvikler, men programmør. Så hvis jeg skal lave sådan en side, vil det tage mig enormt lang tid, at sætte mig ind i funktionerne i det CMS man nu ville vælge. Så egentlig tror jeg at jeg personligt, hurtigere ville kunne lave det fra bunden :) Men det er jo alt efter ens baggrund.

Men ja jeg er helt sikkert frisk på, at få flyttet det over i et CMS. Personligt har jeg desværre bare hverken tid eller penge til det...

Annoncører
Annoncører