Led lys!

Postet under : Saltvandssiden.dk - Gør det selv
Visninger : 338

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger maque (Inaktiv) - 19/01-2018 00:25 19/01-2018 00:25
Er lige startet op i saltvand, eller dvs jeg er igang med at købe hjem til mit 325 L akvarie (måler 1,3*0,5*0,5)
Jeg er så småt ved at havde alt udover lys!

Jeg har nu (da det er så billigt) valgt at købe LED lys hjem fra kina af, og ville høre jeres holdninger omkring det

Min idé er at jeg vil havde et akvarie med koraller og gerne havde muligheden for at havde dem der kræver mediumn / meget lys. Jeg har købt de bedste LED strips hjem som jeg kunne finde; 5630 SMD LED. Jeg har købt rigelig hjem, og hvad jeg har lyst mig til skal man ca. halvere wattforbruget med LED da det er meget mere effektivt, så går ud fra en halv watt per L (måske mere hvis jeg skal havde de mere krævende koraller?). Jeg har i hvert fald bestilt nok hjem i en blanding af halv neutral hvid halv blå og så en par strips blandede RBG med betjening til at leje med faverne.

Tror i det vil være tilstrækkeligt eller vil det ikke gå med koraller? Hvad kunne alternativet være, vil helst lave LED af flere årsager bla. lavere fordampning, billigere strømregning osv.

Let me know, og tak på forhånd!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 19/01-2018 08:16 19/01-2018 08:16
De LED bruger jeg selv, men det er til små ferskvandsakvarier. Det er vist normalt at man bruger Cree 3W LED til slatvand når man byger selv. Prisen er dog en helt anden end de 5 m kina-bras man kan få leveret til døren får ganske få kroner.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KimJ - 19/01-2018 09:24 19/01-2018 09:24
Som scn skriver, er det dioder i en helt anden klasse man normalt anvender til saltvand. Jeg er aldrig selv gået ind i selvbyggeriet, men hvis du vil i kontakt med nogen som har grundig indsigt i den problematik, er det en god ide at kigge på Saltvandsforum.dk.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger scn - 19/01-2018 12:55 19/01-2018 12:55

Annoncører
Annoncører