Strandkrappe/ begynder akvarie

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nybegynder
Visninger : 208

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Krabben Kaj (Inaktiv) - 18/06-2017 13:29 18/06-2017 13:29
Hej

Nu er jeg helt ny i det her, har ikke haft akvarie siden jeg havde sumpskildpadder som 8 årig.

Min søn har fået en strandkrabbe, tror jeg det er, den var i et akvarie med en hel masse hummere. Vi har købt et lille akvarie, 54 L, og givet det salt, så den kan overleve.

Hvad skal man have/ gøre for at holde det rent...skal man have sugemaller, hvad med andre fisk/krebsdyr?

Mvh Jacob

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 18/06-2017 15:38 18/06-2017 15:38
Den dør, det bliver alt for varmt, og dermed for lidt ilt i vandet.

Lad være med at sætte flere dyr ned til den, de vil sikkert også dø når du prøver at starte saltvand op på den måde.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger westermann - 18/06-2017 15:47 18/06-2017 15:47
Helt enig med #2
Sæt den ud i havet hurtigst muligt (hvis den stadig lever).
Saltvandsakvarier kræver en hel del viden (og udstyr), som du åbenlyst ikke besidder.
Læs om opstart af akvarier her på siden og køb nogle guppyer til din søn.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Krabben Kaj (Inaktiv) - 18/06-2017 23:51 18/06-2017 23:51
Hej

Tak for jeres svar...tror jeg :)

Det jeg har læst er, at en saltvandskrabbe kan leve i vand med meget lidt saltvandsindhold. Der er pumpe, så der burde være ilt i vandet, da den både spiser og opfører sig trygt i akvariet, med det mener jeg, at den ikke graver sig ned konstant.

Den lever stadig.

Nu skal det siges, at jeg har fået vejledning med de ting jeg har købt, og vil lige tilføje, at det er salt jeg har købt til formålet.

Akvariet står hvor der er meget lidt lys, samt vandet er tempereret, så det ikke bliver for varmt.

Krabben Kaj bliver nok sluppet ud en af de nærmeste dage, da jeg heller ikke mener at man skal holde dyr i fangeskab, men nu lå denne krabbe i et akvarium med masser af hummere der skulle spises, så den ville nok bare blive smidt i skraldespanden i stedet for.

Westermann...jeg ved godt det kræver mere at holde et saltvandsakvarium, derfor jeg også søger viden om at holde det så simpelt som muligt, uden at jeg skal nørde i det. Jeg har helt sikkert ikke alt det udstyr der kræves, for det var bare et start kit, så min søn kunne lære lidt om dyr, på tæt hold. Det vil sige hvordan man behandler dem, men også slippe dem løs, når tid er.

Igen tak for jeres svar.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger westermann - 19/06-2017 00:49 19/06-2017 00:49
Det lyder fornuftigt (y)
Vi er alle startet med større eller mindre viden, så det er al ære værd, at du forsøger at tilegne dig mere viden.
Velkommen til hobbyen.

Annoncører
Annoncører