Store muræner i dk ?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Fisk
Visninger : 538

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Ukendt bruger - 14/10-2016 13:49 14/10-2016 13:49
Indlægget er rettet 14/10-2016 13:58 14/10-2016 13:58 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej vil lige høre om der er andre der har store muræner i dk ?
Har bruger på monsterfishkeepers også på det tidligere rovfisk.dk og på saltvandsforum ,men der er kun monsterfishkeepers der har brugere med rigtige muræner og det kunne være sjovt at finde ligesindede danskere med interresse for store rov muræner så der er nogen at dele erfaringer med.
Jeg har selv en tesselata leopard muræne der går under navnet Mogens,det er en lille baby på ca 1.1 meter som er vokset ca 70 cm de 2.5 år jeg har haft ham.

Der er mange ideer om hvilke fisk man kan holde under bestemte forhold,jeg håber at kunne undgå de fordømmede uvidende holdninger så hold gerne den slags ude af tråden,mange tak.
Håber at høre fra nogen rundt om i landet som vil dele meninger erfaringer om disse prægtige rovfisk,ellers så bare god weekend.
Da han var en lille streg i luften

ca halvt år siden

Hans hjem

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mikkel81 - 16/10-2016 08:50 16/10-2016 08:50
Er du gal en fed fisk...........hatten af her fra????

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mikkel81 - 16/10-2016 08:51 16/10-2016 08:51
(y) (y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Flemming Sichlau - 16/10-2016 20:01 16/10-2016 20:01
Ren nysgerrighed. Hvor stor er tanken og hvad koster sådan en muræne fætter der? :P Den ser godt nok vild ud...

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 18/10-2016 11:43 18/10-2016 11:43
Indlægget er rettet 18/10-2016 11:48 18/10-2016 11:48 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har en lille whiteeyed 50cm men de bliver jo ik så store kun en meter eller sådan noget, jeg har min "rov" muræne i et blandet rev med klovnfisk kirurger blennyer og goby'er uden problemer.

Mit akvarie er en cube på 473liter og 100liters sump, en whiteeyed muræne koster 150kr i lille og 200kr-250kr i stor.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Ukendt bruger - 26/10-2016 02:20 26/10-2016 02:20
Hej jeg har købt ham som lille og der koster de kun en tullebasse,men prisen stiger med str pågrund af transport og mener den str min har nu ligger i 6-8 kg ?

Tanken han bor i er på lidt over 3000 liter eller 4.2 m2,dertil kommer der et filter anlæg med 2 sumpe begge ombyggede akvastabil akvarier en 530 og en 325 liters sammenkoblet med 30 mm rørføring den ene med en aqua medic skummer rated op til 5000 liter anlæg og i 325 eren er der en grotech hea 250 skummer også rated op til 5000 liter anlæg,så er jeg ved at rode med en cleartide biopellet reactor rated til 4500 liter setup trukket af en fluval sea 7500 liter pr time pumpe og et 55 watt uv-c filter da jeg tidligere har været ramt af indfærte parasitter fra en forhandler.
Når alle pumper kører som det er nu med både filtre og cirkulation render der ca 120000-125000 liter rundt i timen ifølge pumpe specs,og så er der ca 1.5 kw led lys på tanken så det trækker lidt strøm.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Ukendt bruger - 26/10-2016 16:05 26/10-2016 16:05
AndersNø
Min går også stadig i resterne af et rev selskabs akvarie sammen med
1 damsel free willy
1 chellum rostratus
1 desjardini
1 veliferum
1 foxface
1 klovnebars
1 skodfisken som jeg kalder den,ukendt hvid fisk med sorte tværstriber fulgte med et akvarie jeg tømte for sten
Diverse snegle og søstjerner eller bare resterne af cleaner crewet,grunden til jeg skriver resterne er fordi murænen har taget for sig af (retterne) :D
Dens menu har indtil videre omfattet
5 barser hvor af de 3 var den sorte giftige art der kan nedlægge et helt akvarie hvis de dør,men ikke murænen
4 pindsvine kuglefisk hvor de 3 har været 20-25 cm
4 dragefisk hvor den største var tæt på 40 cm og den mindste et skravl på 10-14 cm
en jævn str stime af chromiser
1 special australsk importeret snapper kan ikke huske navnet = dyr oplevelse
2 sadleback moray eel ikke almindelige i handlen
3 snowflake muræner som alle var så store at de var vokset ud af tidligere ejeres akvarier
3 odonis niger den sorte aftrækker og de var alle store nok til at tage søpindsvin i 25 cm diameter klassen
2 klovneaftrækkere som ellers nok har et ry for at kunne være bidske
2 nasoer den blå med horn i panden hvor den største var ca 45 cm
1 sugefisk af den slags man ser på film med sugekop ovenpå hovedet som suger sig fast på hajer og lever af deres rester ca 50 + cm
4 gylter af forskellige art
1 par ynglende nemo farvede klovnefisk
1 bambus haj på små 50 cm
1 blue dot stingray,saltvands akvarister har nok en ide om hvor mange tusinde sådan en koster og jeg kommer aldrig i livet til at sætte tænder i et måltid i den prisklasse selv :(

Derudover en masse som jeg ikke kan huske så som antallet af blennier til bunden pudsefisk og rejer som jeg heller ikke kan huske antallet på osv som den også har udryddet,dens menu bare i levende fisk har rundet de 20000kr.

Så er der det der med mange gerne vil have fine koraller i deres saltvands akvarier,jeg har prøvet har opkøbt mange fine store blødkoralller som var så store at de var vokset ud af andres akvarier,men en muræne i den str som min er i nu har ingen problemer med at vælte rundt med sten op til 20 kg klassen som har knust næsten alt i akvariet ink korallerne,da det så bedst ud var der nok ca 2.5 m2 koraller hvis man satte dem alle tæt sammen,idag har jeg et par forskellige slags rodactis skiver et par kenya træer et par små rester sinularia samt nogle næsten usynlige småting mellem stenene som murænen ikke lige kan komme til,men fredag har jeg en aftale med en som sælger en halv meter stor sinulariasamt diverse søstjerne osv fordi han lukker ned så der køber jeg det sidste op han har pånær hans sten da jeg allerede har ca 600 kg i tanken,desuden er jeg på voksen lærlinge løn som ikke rigtigt tillader den slags indkøb da jeg også har andre hobbyer en bare at fodre murænen :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger ThomasBallerup - 28/10-2016 19:04 28/10-2016 19:04
godt nok en flot fisk :-)
sikkert ret sjov at sidde og kikke på

Annoncører
Annoncører