Opstart af akvarie

Postet under : Saltvandssiden.dk - Nybegynder
Visninger : 463

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger simon88998 (Inaktiv) - 25/04-2016 13:22 25/04-2016 13:22
Hej!
Jeg har fået anskaffet mig en boyu tl-550, som jeg vil starte op som brakvand, og så småt gå over til saltvand.

grunden er at jeg har fået mig en gymnothorax tile, som har levet i ferskvand siden den var lille, og er ved at blive så stor at den skal over i noget brakvand, og så saltvand som helt voksen.

Hvordan synes i jeg skal håndtere det? skal jeg allerede nu købe levende sten og levende sand til brakvand, eller hvordan? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 25/04-2016 16:05 25/04-2016 16:05
Hvis du allerede har ålen i et andet akvarium, vil det smarteste nok være at vænne den til saltvand der. Jeg vil mene, at hvis man gør det over 1-2 uger, kan man sagtens gå fra fersk til rent salt, uden at skulle sætte et brakvandsakvarium op.

Du skal under ingen omstændigheder lægge levende sten i et brakvandsakvarium, da de bakterier der lever i dem, stammer fra koralrev, og er vant til rent saltvand.

Generelt kan det i ikke betale sig at købe levende sand. "Dødt" bliver helt automatisk "levende" efter et stykke tid i et kørende akvarium.

Du kan passende starte dit saltvandsakvarium op med det samme, for det tager noget tid (14 dage til 2 måneder afhængig af stenenes tilstand) før det er klar til fisk.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger simon88998 (Inaktiv) - 26/04-2016 08:48 26/04-2016 08:48
Grundet til brakvand er at jeg vil ikke mene at muræne'en er "voksen" endnu, og derfor muligvis? ikke trives så godt i helt saltvand endnu? :x

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 26/04-2016 09:59 26/04-2016 09:59
Jeg ville slå over til saltvand med det samme, der findes ik fersk eller brakvands murener det er rygter skabt af dyrehandlerne for at sælge mere, der findes muræner der kan tåle fersk/brak men ik ret længe(nej et par år er ik længe når men skulle bliver langt over 25år).

Læs evt denne her Eksternt link http://www.wetwebmedia.com/fwsubwebindex/fwmorayart.htm og næste gang du køber et dyr så læs alt hvad du kan finde på dem før du køber dem.

Annoncører
Annoncører