Brok over søgefunktionen

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 2175

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 09/06-2015 10:29 09/06-2015 10:29
Jeg er en meget flittig bruger af søgefunktionen her på siden. Både via Google-søgning og debatten. Søger man i debatten, får man et udvalg af tråde af dato fra ca. 2004, og er man rigtig heldig, kan et par af trådene være så nye som fra 2014 (for mig sker dette dog sjældent). Jeg har en teori om, at det har noget at gøre med emnets popularitet. Da det kun er et begrænset antal tråde, der dukker op ved en søgning i debatten, er der ikke plads til de nyere tråde for alle de gamle. Yes?

Det er jo ikke fordi, man ikke kan bruge gode råd fra 2004, men man kan til gengæld ikke bruge nogen af de links til artikler, akvarieudstyr og mere dybdegående tråde med samme problemstilling, som hjælpsomme brugere er kommet med i årenes løb. Det er simpelthen så ærgerligt, at man ikke kan bruge de gamle debatter optimalt, når det nu er dem, man bliver henvist til ved søgning.

Kunne der findes en løsning på dette? Det ville måske også gøre det mere attraktivt for brugere at starte med en søgning, før man opretter tråd nr. 1000 om "powerheads" (min seneste søgning i debatten) ;)

Hvis det kan være en hjælp, vil jeg gerne indberette de forældede tråde, jeg støder på, til administrationen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 09/06-2015 12:07 09/06-2015 12:07
Hej frederikke :-)
Jeg kan ikke give dig en god forklaring på søge funktionen. .
Selv går jeg ind i kategorien for det emne jeg vil kigge på. Og så starter med den nyeste tråd der kan være interessant.

Hvis du støder på helt meningsløse tråde, så er du velkommen til at sende et link. Men den her tråd er nr. 1.635.129 i data basen. Så der er rigtig mange tråde at sortere i *skeptisk*

Mvh. Ken

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 09/06-2015 12:33 09/06-2015 12:33
Ja, det er også rigtig mange tråde, der måske bare burde slettes helt. Nogle tråde viser slet ikke indlæg men kun overskriften. Andre tråde mangler indlæg, så man kan sidde og læse respons på et indlæg, der bare er forsvundet.

Ikke alle tråde er "helt meningsløse", men det er da noget rod, at der er så mange med ubrugelige links. *skeptisk*

Går man bare ind i de forskellige kategorier, er emnerne så blandet, at det kan tage en halv evighed at finde relevante tråde. Hvis jeg f.eks. gerne vil finde tråde om kampfisk, skal jeg igennem hele Labyrintfisk-kategorien for at finde dem.

Beklager, at jeg lyder så negativ, men synes virkelig, det er en skam, at det ikke fungerer.

Kunne vi evt. have en tråd liggende, i hvilken man kan linke til de "dumme" tråde, som så kan fjernes af Kviller eller en administrator? På den måde er der også flere til at hjælpe med oprydningen. (y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 09/06-2015 12:47 09/06-2015 12:47
Nu kan man ikke indsætte kopierede links ved højreklik??? *uhh*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Udvikler Sponsor Kviller - 09/06-2015 17:10 09/06-2015 17:10
Jeg har lige luret lidt på det... Der ER noget galt, den henter ikke nye ting. Jeg har dog ikke mere tid lige nu, da jeg skal spise hos min søster.. Jeg kigger på det igen i morgen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 09/06-2015 21:27 09/06-2015 21:27
Det lyder godt, Kviller! (y)

Og velbekomme!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger scn - 09/06-2015 21:56 09/06-2015 21:56
Et lille tip, mens Kviller kigger på sagerne:

Brug google, og så lave denne søgning:
site:akvariefisk.dk kampfisk

"site:akvariefisk.dk" fortæller google kun at søge på den hjemmeside. Dernæst kan du tage en tur under menuen "Search tools" og vælge et tidsrum, eks den sidste måned:
Eksternt link www.kortlink.dk/google/gw6d

ps. at der er tråde der er tomme, eller mangler indlæg skyldes vel blot* at tråden er slettet på grund af overtrædelse af regler, det samme gælder når der er enkelte indlæg der er slettet.

* jeg gætter

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 09/06-2015 22:24 09/06-2015 22:24
#7 Tak for tippet. Det må jeg prøve at huske (y)

Jeg forstår så ikke, hvorfor hele tråden ikke slettes, når alle indlæg deri (her iblandt starterindlægget) er væk? Det er jo helt tosset at have en masse tomme tråde til at ligge og fylde på forum. Jeg har i dag været inde og læse en tråd, hvor det virker som om den samme bruger taler med en usynlig bruger, og den formodede samtale lod altså til at være af harmløs karakter. ;)
Det er måske noget nyt at administratorerne kommer med en forklaring, når et indlæg slettes? Det er i hvert fald ikke en feature, der forekommer i gamle tråde.

Der er faktisk også det problem i de gamle tråde, at indlæggene "rykker op" i nummerordningen, når et andet indlæg slettes. Således kan et svar til indlæg #7 være ren volapyk, fordi indlæg #7 måske var nummer 8 eller 9, da det blev skrevet. Sådan er det i det mindste ikke nu, hvor man kan se at indlæg #7 mangler, hvis det er blevet slettet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger hofer - 11/06-2015 20:56 11/06-2015 20:56
Det ville virkelig også glæde mig, hvis søgefunktionen kunne søge i mere aktuelle og relevante tråde; det er virkelig ofte 2006-2010 der kommer frem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Administrator Sponsor ken kætbak - 12/06-2015 05:53 12/06-2015 05:53
Kviller er på sagen (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Dujo - 12/06-2015 11:33 12/06-2015 11:33
Det kan være bruger som er slettet, hvor post er forsvundet.

Annoncører
Annoncører