Ny til Saltvand

Postet under : Saltvandssiden.dk - Generelt
Visninger : 896

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger zymex (Inaktiv) - 06/04-2015 11:54 06/04-2015 11:54
Hej som overskriften siger er jeg ny til saltvandsverden men har længe beundret de flotte koral akvarier.
Kunne godt tænke mig et saltvandakvarie

har læst om opstarts process og tid og krav det tager så er klar over det er en stor og anderledes opgave end mit ferskvands akvarie, men skal til at flytte og skal lave et stort lækkert skrivebord og tænkte et bord akvarie derpå kunne være flot når man sidder ved bordet.

faldt over dette:
Eksternt link http://www.ecosystemaquarium.com/products/marine/mini-reef-aquari...
til omkring 3000kr

og så meldte spørgsmålene sig.
1. er 104liter nok til at holde fisk i ? (klovefisk, og andre pæne farverige fisk, tænker den blå og gule fisk jeg har glemt navnet på men man næsten altid ser i saltvandsakvarier)
2. hvor meget mere er krævet for at køre det SKAL jeg køre med hqi lampe til at starte med?
den koster yderligere 2100kr så ville være fedt hvis man kunne vente til senere med at smide den på.
Men kan se akvariet ellers har sump, pumper osv. så det burde vel være iorden.

3. Er jeg helt gal på den med dette akvarie i det hele taget findes det bedre/billiger/dyrre der passer bedre til mit behov?

håber nogen kan hjælpe mig lidt.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 06/04-2015 17:37 06/04-2015 17:37
Det er et rigtig fedt akvarie og lampen kan du vente med eller køre med led eller t5 rør.

Jeg vil mene det er ok til et par klovnfisk og en lille goby men ik en damsel (blå og gul) da de er meget teritoriale og vil jagte dine klovne.

Det akvarie du kigger på er lavet til brug af det der mirakel mudder og der er jo smart at der er lavet plads til mudder i sumpen.

Annoncører
Annoncører