Flytning fra Jylland til Sjælland

Postet under : Saltvandssiden.dk - Generelt
Visninger : 738

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ChrisF (Inaktiv) - 26/01-2015 08:24 26/01-2015 08:24
Til en start vil jeg gerne sige hej til alle. jeg er ny herinde - og også ny med saltvandsakvarie.
Så vil jeg også lige skynde mig og undskylde mig selv, da det spørgsmål jeg vil stille, højst sansynligt, er stillet mange gange før. men syne ikke jeg kan finde det.

Fruen og jeg har besluttet at vi skal have et saltvandsakvarium. ingen af os har haft det før, og glæder os meget til det. vi har fundet en flink fyr i jylland, som vil sælge os sit. Han bor lige under skagen, og vi bor lidt nord for Roskilde. Så turen bliver lang. vi har besluttet at tage færgen for at spare rejsetid, og gøre rejsen mere rolig for de små fisk. Akvariet er på 220 l + sump og med alt tilbehør.
Så kommer det store spørgsmål. Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på under flytningen? jeg har købt 2 store vandtønder der tilsammen kan indeholde 120 l vand. Resten tænkte jeg skulle være i akvariet og holde koraller og sten våde.
Og hvordan transporterer vi bedst fiskene?

Alt herfra. Glæder os til at høre hvad i mener, alle meninger er mere end velkomne :)
Vh Chris

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 05/02-2015 12:53 05/02-2015 12:53
Sten må ikke tøre ud og fiskene skal bare i en spand i sumpen eller i tønde evt med en luft pumpe på (de fås til 12volt) men temperatur er jo også vigtig, du skal huske at genbruge det meste vand alså helst ik mere ny blandet end 15-25% når i kommer hjem og i kan jo evt lave osmosevand dagen før og så vente med at blande salt i til i kommer når i skal bruge det der er forskel på hvilken salt i køber der er noget der max må være blandet i 4 timer før det skal bruges og igen er der noget der skal være blande i 2 timer før det skal bruges.

Når i kommer hjem og sætter det op så vil det sikkert være meget støvet vandet men det klare hurtigere op i saltvand end ferskvand.
Husk at tit sælger folk deres saltvand akvarier med indhold og selv om prisen er ok lav kan der tit være nogle dyre koraller i så pas på de ikke kommer til skade hvis sten ruller og hvis de kommer til skade så kan deres slim være giftig så ik røre hvis i har sår på hænder og helst have handskerum på når i rør/løfter på sten pga de små fireworms/ildorme som ligner alm sandorme de stikker og deres stik kan mærkes i langtid (10-20år). Men ellers er det jo bare at hente det.

God tur og jeg glæder mig til en fin foto tråd når i får det hjem.

Annoncører
Annoncører