Skifte lysstofrør i et Akvastabil 7250 armatur

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1003

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger pfpeter (Inaktiv) - 02/07-2014 19:12 02/07-2014 19:12
Hej med Jer.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan man skifter rørene på sådan et armatur.

Ude for enderne af hvert rør sidder der to slags fatninger som skal løsnes. Det er der ikke noget problem i, og så kan man se at røret skal hives ud ved de to riller, men der er altså ikke plads nok pga. reflektoren. Det kan vel ikke være meningen at man skal skille armaturet ad for at skifte rør?

MVH
Peter

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Claus S - 02/07-2014 20:19 02/07-2014 20:19
Prøv at dreje de rør så de kan komme ud af fatningen?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ChrixMax (Inaktiv) - 03/07-2014 02:16 03/07-2014 02:16
Ja som #2 siger prøv at dreje rørene og så kan du med en smule aggresivitet få hevet røret op i den ene ende.
Jeg skiftede selv lysstofrør i går i mit akvastabil armatur og havde lidt bøvl med isolerings "dimserne" støtte på reflektoren og løsningen var at isolerings "dimserne" skulle, efter de var skruet ud, skubbes væk fra reflektoren og mod fatningen. Så skulle du i hvert fald kunne få røret op.

Christian

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger pfpeter (Inaktiv) - 05/07-2014 14:47 05/07-2014 14:47
Mange tak for svar.

Jeg har nu fundet ud af teknikken, men var bange for at smadre røret.

Man skal såmænd bare efter at have løsnet pakningerne trykke på røret i den ene ende, så det kommer fri. Så kan man stille og roligt hive det ud af den anden ende. Nå jeg fik renset reflektorene (så man kan spejle sig i dem :D ) og rørene for kalk. Satte det hele på plads igen og alt virker.

Annoncører
Annoncører