Rate brugerakavrier

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 2593

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 28/06-2014 19:04 28/06-2014 19:04
Jeg synes det er interessant at kigge på bruger akvarier og har selv lagt fotos og info ind, nu hvor min tank er vokset til og kørt ind.
Det var en god måde at få indretnings inspiration på, da jeg stod og skulle starte min nye tank op sidste år. Desværre var det lidt af en ørken vandring, fordi der er en del sider, hvor der enten ikke er fotos overhovedet el. måske et enkelt teknisk dårlig foto af et akvarium som lige er sat op med to fisk og et par pjuskede planter.

Jeg ved godt at siden her er drevet af frivillige kræfter if. t. professionelle sider med webmaster osv. men hvis det er teknisk overkommeligt, så ville flg. være en god funktion: At man som bruger der er logget ind kan vælge at rate et bruger akvarium en gang med eks. 1 til 5 stjerner. Ikke at man skal kunne kommentere el. at 1 er en negativ ting. Men jeg tænker at fornævnte akvarie eksempel ville folk jo ikke engang rate.

Ser man til gengæld et interessant, hyggeligt, flot el. kreativt akvarium vil man måske give 3 el. 5 stjerner. De akvarier som blev ratet, kunne så ryge i numerisk orden 5 til 1. På den måde ville de bruger akvarier med god information og interessante fotos komme til at ligge først på siden og måske ville brugerne gøre sig lidt umage med fotos og måske vente med at ligge fotos op til akvariet er kørt ind og vokset til el. lavet færdigt.

Jeg vil igen påpege at jeg ikke tænker på konkurrence, om det er en flot biotop el. sjov og kreativt med dykkere, plastikpalmer og Svampebob er et fedt. Bliver det præsenteret med ordenlige fotos og info, så er det jo hyggeligt og nogen gange inspirerende at se hvad folk har fundet på :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mipe - 28/06-2014 19:34 28/06-2014 19:34
Det kommer nok aldrig til at ske på disse sider, men en god ide til den nye!

Dette findes jo også allerede her: Eksternt link http://akvarie.bazoom.com/dk/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 29/06-2014 09:01 29/06-2014 09:01
Og flere tests til vores børn i skolerne. Nyd dine fisk og planter hvis du vil vinde noget så er der stadig DM i alle klasser og hvis der som nogle år kun er 1-5 deltagere så er chancen jo ok.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 29/06-2014 20:55 29/06-2014 20:55
AndersNø skrev :
Og flere tests til vores børn i skolerne. Nyd dine fisk og planter hvis du vil vinde noget så er der stadig DM i alle klasser og hvis der som nogle år kun er 1-5 deltagere så er chancen jo ok.
que? *uhh*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 30/06-2014 13:40 30/06-2014 13:40
Mit akvarium skal ikke være pænt, det skal først og fremmest tilgodese fiskenes krav. Jeg ville da blive overrasket hvis mine akvarier ville få en stjerne eller flere. Til gengæld ville er svampebob tema akvarium sikkert kunne høste 3-4 stjerner. Det kan jeg ikke bruge til noget som helst. Jeg er bedøvende ligeglad med hvad andre syntes om mine akvarier, det er mine fisk der skal bo der, og mig der glæder mig over, at fremkalde deres naturlige adfærd.

Det er mange år siden jeg har skrevet noget i en tråd, hvor en spørger "Hvad syntes i om mit akvarium". Jeg har flere gange haft lyst til at skrive, men spørgeren bliver jo ofte splitter tosset, når nogle bruger pænt skriver hvad spørgeren kunne gøre bedre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 30/06-2014 21:47 30/06-2014 21:47
Måske er stjerner et dårligt eksempel. Så måske en form for "likes". Jeg er ikke web ekspert. Som jeg skrev var det ikke med henblik på positiv og negativ rating. Men mere så de brugere som rent faktisk har brugt lidt tid på at ligge fotos og tekst op, kommer mere i fokus. Sådan at siden bliver mere brugbar. Et enkelt rystet foto fra en mobil uden tekst er ikke specielt interessant. Og dem er der mange af.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Hugo - 30/06-2014 22:20 30/06-2014 22:20
Rating af andre brugere her på siden er i bedste fald............ Ubrugeligt og mere realistisk misvisende!
Hovedeparten har jo ikke begreb om tingene og rating vil derfor mere vise hvem der kender hvem. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Superbruger jacob - 30/06-2014 22:48 30/06-2014 22:48
Mine akvarier ligner nok lort i manges øjne, jeg går overhovedet ikke op i hvordan de ser ud, men derimod hvordan fiskene har det. Jeg går meget op i opdræt, og når fiskene yngler er jeg glad. Om de tilfældigt nedkastede rødder og planter, så rammer det gyldne snit er jeg bedøvende ligeglad med :)

I gamle dagede herskede stjernekrigen på siden..Man fik stjerner efter hvor aktiv man var, artsbeskrivelser og artikler talte godt, men også hvor mange indlæg man oprettede og hvor mange man besvarede..kvaliteten af svarene blev ikke rated.. :(

For nogle år siden kunne man like eller unlike indlæg..til at starte med gik det godt, men hurtigt blev det ren børnehave, og det endte helt galt..og funktionen blev derfor fjernet.

Så sent som i weekenden var der igen en balladetråd, som bredte sig til andre tråde..sørgeligt..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 01/07-2014 09:15 01/07-2014 09:15
Fuldstændig enig med #7.
Vi har haft mulighed for "tommel op" og "tommel ned" på alle indlæg i forum, med antal vist på brugerens profil.
"Tommel ned" blev i den grad misbrugt, og hele systemet blev så skrottet.
Da der samtidig blev givet "Tommel op" til flere indlæg, som var "helt hen i vejret", så var det tydeligt, at en del af dem der brugte systemet ikke anede en "rygende fis" om akvarier.

At nogen syntes godt om et akvarium, er bestemt ikke det samme som, at akvariet er godt. Det betyder måske bare at der er to eller flere, der ved lige lidt om akvariefisk :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger mikkel ;P (Inaktiv) - 13/07-2014 11:51 13/07-2014 11:51
Indlægget er rettet 13/07-2014 11:54 13/07-2014 11:54 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jeg må erklære mig enig med tråd starteren det ville være dejligt hvis der var sådan en lille list, for når man så mangler inspiration så er de første akvarier du ser ofte de pæneste, istedet for at man skal til at lede hele listen igennem *doh*
og ærlig talt det der med at det ikke kan fungere, seriøst det fungere for de mange mil af teenagers på Facebook, så hvorfor ikke her hos en flok voksne mennesker og lidt teenagers :D

God sommer :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Hugo - 13/07-2014 16:56 13/07-2014 16:56
Det fungere heller ikke på facebook!
Men mindre man ikke ved noget om sagerne og så bare aceptere vildledninger

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger scn - 13/07-2014 20:07 13/07-2014 20:07
skal de handle om pæne akvarier eller om akvarier der giver fiskene de bedste forhold? Det er ikke nødvendigvis det samme.

ps.
Facebook er da stedet for de intelligente folk:
Eksternt link http://www.usatoday.com/story/news/nation-now/2014/07/12/steven-s...

Ham Spielbeg er en ubehagelig fætter når han sådan går på jagt og dræber en stakkels dino :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger mikkel ;P (Inaktiv) - 13/07-2014 20:48 13/07-2014 20:48
man kunne lave to forskellige "thumps up" en med en lille glad smilende fisk og en med en dekortion på

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger daltiny (Inaktiv) - 13/07-2014 20:51 13/07-2014 20:51
Indlægget er rettet 13/07-2014 21:43 13/07-2014 21:43 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

# 12 :D :D :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger scn - 13/07-2014 21:09 13/07-2014 21:09
Der skal vel også være thumbs ned hvis det skal give mening. Ikke at man kan bruge den slags "meningsmålinger" til noget som helst da det afhænger af hvem der tilkendegiver sin mening.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger mikkel ;P (Inaktiv) - 13/07-2014 21:25 13/07-2014 21:25
nej scn det er lige netop det der ikke skal være som min mor nogen gange har sagt så skal man bare holde kaje hvis ikke man har noget pænt at sige, så hvorfor give folk chance for at hate :D
det er jo ren logik ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger scn - 13/07-2014 21:34 13/07-2014 21:34
så skal vi da lave en skala med 10 stjerner hvor man kun kan vælge 10 stjerner, så er folk sikre på at de har et flot akvarium der giver fiskene de bedste forhold.

At det så slet ikke er retvisende er jo lige meget. Forestil dig et vinglas med en slørhale hvor man kun kan give ros, det er jo tåbeligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger mikkel ;P (Inaktiv) - 13/07-2014 21:37 13/07-2014 21:37
der er jo ingen der har sagt at man SKAL give et eller andet, som freksempel med slørhalen i vinglasset så bare lad være med at give det nået for så ender det jo i bunden pga dem der rent faktisk får ;)

Annoncører
Annoncører