Der går spam i annoncemarkedet

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 3672

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mr.Frog - 06/06-2014 22:36 06/06-2014 22:36
Synes folk er begyndt, at lave dårlig karma på annoncemarkedet.

Sælger man feks 7 forskellige malawi, så opretter man 7 annoncer lige oven på hinanden.
Søger samme annoncehaver 7 malawi, så spammer man lige 7 felter mere.

Saml venligst annoncerne folkens :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/06-2014 22:48 06/06-2014 22:48
Så keder man sig ved gud...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger brib - 07/06-2014 07:21 07/06-2014 07:21
Indlægget er rettet 07/06-2014 07:25 07/06-2014 07:25 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Vi har tidligere haft regler der sagde maks. 1 annonce pr. gruppe .

Men lavede reglerne om for et par år siden, i håbet om at brugerne selv kunne administrere og IKKE at misbruge denne tillid.

Det er der så et par brugere som åbenbart ikke har kunne finde ud af.

I stedet for at ændre reglerne , kan en af §§§ så bruges : Da det jo er op til admins at vurdere om sælger har så mange annoncer på at det kræver forhandler status. Feks. §: 9 vil kunne bruges i nogle af de tilfælde der er i annoncemarkedet lige nu

Regler for Køb Salg Bytte

§1. Annoncer i Køb Salg Bytte må kun omfatte udstyr, litteratur, dyr mv., der relaterer sig til akvariehobbyen.
§2. Links til andre salgshjemmesider hvor man også har oprettet en lignende annonce er ikke tilladt.
§3. Når en annonce ikke længere er aktuel, skal den slettes.
§4. Overskriften skal indeholde klare informationer om, hvad der er tale om. Annoncer med overskrifter som fx ”SE HER”, ”Godt Tilbud” etc. vil blive slettet uden varsel!
§5. Pris eller prisidé bør anføres i annoncen.
§6. Annoncen bør om muligt indeholde et billede, men det er også tilladt at linke til andre sider med billeder af produktet.
§7. Gentagene indrykning af annoncer ikke tilladt.
§8. Annoncer slettes automatisk efter 14 dage.
§9. Kommerciel annoncering er forbudt under Køb Salg Bytte – forhandlere bedes rette henvendelse til kviller@akvariefisk.dk

Gentagen overskridelse af reglerne vil medføre annonce forbud.

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/about/rules/

§10 Såfremt en bruger sælger så mange fisk/udstyr at admins vurdere at denne bruger er forhandler, så kan denne bruger miste retten til at annoncere i det private annoncemarked. Denne kan så annoncere i annoncørernes annoncemarked mod et fast årligt beløb.

ken kætbak skrev :
Så keder man sig ved gud...

Topscorene lige pt. er bla. nedenstående:

Bruger ken kætbak - 21 Ken Kætbak
Bruger Morten1976 - 12

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/06-2014 08:32 07/06-2014 08:32
Det skal måske tages til efterretning.. Jeg har personligt 4 forskellige fisk til salg. Og jeg kan så regne ud at jeg vil købe 3 forskellige slags akvarie udstyr og købe 15 forskellige slags fisk... Men jeg kan i grunden ikke se problemet, mine købs annoncer skubber jo ikke de andre annoncer ud af bunden, lissom med feks. Trådene på debat forummet.. Og de der så kigger så meget på annoncer vil også vide at de annoncer jeg har især vedr. Køb er måske et år gamle, salgs annoncerne har været løbet ud MANGE gange. Så hvorvidt jeg køber så mange fisk, at det har kommerciel karakter, så må jeg jo hoste op:-) nu kører vi til sverige og køber fisk. God lørdag! Mvh.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger scn - 07/06-2014 10:25 07/06-2014 10:25
Jeg vil da lige blande mig.

Det er en balancegang mellem at lave sigende overskrifter og så ikke "overtage" køb/salg/bytte sektionen. Personligt er jeg tilhænger af at man skriver hvilke fisk det er man sælger og ikke blot skriver "Malawi", for det er jo ret så intetsigende.

Personligt ser jeg ikke et problem i Ken's annoncer, jeg scroller bare forbi malawi cichliderne.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Henrik T (Inaktiv) - 07/06-2014 11:34 07/06-2014 11:34
personligt foretrækker jeg annoncer for hver art, medmindre de skal sælges samlet. Det er nemmere at se på emnet hvad der er i, hvis overskriften er arten.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger brib - 07/06-2014 11:43 07/06-2014 11:43
Henrik T skrev :
personligt foretrækker jeg annoncer for hver art, medmindre de skal sælges samlet. Det er nemmere at se på emnet hvad der er i, hvis overskriften er arten.

En god "sigende" overskrift , minimere søgningen gevaldigt.

ken kætbak skrev :
Det skal måske tages til efterretning.. Jeg har personligt 4 forskellige fisk til salg. Og jeg kan så regne ud at jeg vil købe 3 forskellige slags akvarie udstyr og købe 15 forskellige slags fisk... Men jeg kan i grunden ikke se problemet, mine købs annoncer skubber jo ikke de andre annoncer ud af bunden, lissom med feks. Trådene på debat forummet.. Og de der så kigger så meget på annoncer vil også vide at de annoncer jeg har især vedr. Køb er måske et år gamle, salgs annoncerne har været løbet ud MANGE gange. Så hvorvidt jeg køber så mange fisk, at det har kommerciel karakter, så må jeg jo hoste op:-) nu kører vi til sverige og køber fisk. God lørdag! Mvh.

God tur Ken :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger AE (Inaktiv) - 07/06-2014 15:08 07/06-2014 15:08
Hva er det lige problemet er??

Står jeg og mangler noget foretrækker jeg så 5 salgsannoncer eller 500?? Jeg foretrækker da klart 500 for så er chancen for at finde det jeg mangler større.

Er annoncerne oven i købet splittet ud så jeg kan se præcis hvad der er til salg istedet for jeg skal bruge tid på at læse en masse igennem er da kun fedt for mig som køber.

Det er utroligt hvad folk kan brokke sig over *blink*

Mvh AE

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger brib - 07/06-2014 16:09 07/06-2014 16:09
# 8 : Rent personligt er jeg bedøvende ligeglad med antallet af annoncer , så længe brugerne overholder de regler der nu engang er for annoncering her på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Hugo (Inaktiv) - 07/06-2014 16:48 07/06-2014 16:48
Dem som snakker imod er bemærkelsværdig nok, de samme personer, som har mange annoncer ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger brib - 07/06-2014 16:49 07/06-2014 16:49
Hugo skrev :
Dem som snakker imod er bemærkelsværdig nok, de samme personer, som har mange annoncer ;)

Det skrev du - Jeg nøjedes med at tænke det :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Henrik T (Inaktiv) - 07/06-2014 17:53 07/06-2014 17:53
jeg har ikke en eneste annonce... og jeg synes faktisk det giver mere mening at lave enkelte annoncer frem for en samlet. Ser jeg en stribe af fisk i een annonce springer jeg den som regel over. Ja, jeg er doven og ugidelig, men jeg er nok næppe den eneste

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Hugo (Inaktiv) - 07/06-2014 18:12 07/06-2014 18:12
#12 Når du aligevel er for doven, så ville du jo ikke gide hente fiskene aligevel.......... Ergo ikke intereseret, og så er det ligemeget om du læser annoncen :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Kim - 07/06-2014 18:51 07/06-2014 18:51
#1 Niks. Nu har vi i flere år fået besked på, at skrive præcist ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger brib - 07/06-2014 18:55 07/06-2014 18:55
Kim skrev :
#1 Niks. Nu har vi i flere år fået besked på, at skrive præcist ;)

Touchè :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/06-2014 19:35 07/06-2014 19:35
Jeg håber satme at der er signal i mit fjernsyn, iaften når jeg har lukket fisk ud. For der er rigtig meget der tyder på at der er et landsdækkende nedbrud på tv signalet combineret med dags regn når det hér skal diskuteres... Men, for al retfærdigheds skyld. Så skal jeg med glæde betale hvis det blir skønnet at jeg har for mange annoncer med fisk jeg gerne vil købe...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger malawi-amager.dk (Inaktiv) - 07/06-2014 19:48 07/06-2014 19:48
Tja der er da blevet mere tolerence end der var i 2008.
Der endte det med at jeg blev smidt ud af Cichlids , for at have for mange annoncer. Jeg havde absolut ikke så mange som tillades i dag, men ikke nogen kære mor. Bliv annoncør eller bliv smidt på porten.

Her er et lille minde fra Hr. Brib

Fra:

brib

Dato:

19/08/2008 - 16:06

Emne:

Annoncering her på sitet

Besked

Din annonce er slettet da du betragtes som forhandler .

Du er velkommen til at købe en banner så du helt officielt kan reklamere som andre forhandlere der følger reglerne .

Eksternt link http://www.malawi-amager.dk/fiskeliste25.htm

Dette er din 1 advarsel for overtrædelse af reglerne for annoncering - Næste gang du træder ved siden af får du annonceforbud- Overtræder du dette - slettes din bruger .

Mvh. Brian Frederiksen / Admin

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger AE (Inaktiv) - 07/06-2014 20:03 07/06-2014 20:03
Men du er da også forhandler Tim :P

Man skulle jo tro Brib havde en krystal kugle tilbage der i 2008 for i dag har du jo DK's største akvariebiks..........heldigvis.

Mvh AE

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger brib - 07/06-2014 20:24 07/06-2014 20:24
#17 : Det passede da meget godt :)

AE skrev :
Men du er da også forhandler Tim :P

Man skulle jo tro Brib havde en krystal kugle tilbage der i 2008 for i dag har du jo DK's største akvariebiks..........heldigvis.

Mvh AE

Jeg har noget der er lige så godt som en krystalkugle - En fabelagtig hukommelse :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Svend Erik - 07/06-2014 20:45 07/06-2014 20:45
Blander man ikke lidt sammen her, 3 - 4 salg måske 5 fra Ken og han så har 12 - 15 købsannoncer gør ham ikke til forhandler i min verden, hvis alle er salg så er jeg også med på det ligner forhandling

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/06-2014 20:50 07/06-2014 20:50
#18 ja gudskelov for tim og malawiamager. Uden ham havde vi stakler på sjælland jo fanme 350km. Og en færge/bro forbindelse til den nærmeste gode, dygtige og seriøse forhandler... Nogen der vil med til amager næste weekend?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger rollator - 07/06-2014 22:25 07/06-2014 22:25
Hej ! Kan heller ikke se det som det store problem, skifter selv lidt mellem hvordan jeg evt deler et salg op. Ved køb kan der som det også nævnes nok ikke være tale om forhandler status, og i det hele taget at bringe "forhandler" titlen ind er vel meget nemt og der er cvr og firma relation ved en salg ann så er det det forhandler status man har, alt andet er ikke.
En fordel ved at havde flere ann feks med fisk er man kan slette efter hånden som de forhåbentligt sælges og øge overblikket over hvad man har til salg såvel som dem der søger kan se ann er væk og ikke mere aktuel.
Hvis man har læst en ann. med titlen "Forskellige Malawier sælges", skal man efter en gennemlæsning næste gang man måske vender tilbage til den, så huske hvad det lige var man så i den, og det kan havde ændret sig hvis ann opdateres løbende.
Ligesom muligheden for man vender tilbage til en bredt overskift ann er mindre og derfor også muligheden for man får interesse for sin ann.
Lad os bare fortsætte jo flere ann der er jo mere kan man holde interessen for køb og salg markedet oppe og derved også interessen for hjemmesiden. :)
MVH Renè

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Hugo (Inaktiv) - 07/06-2014 22:25 07/06-2014 22:25
#17 Så vidt jeg kan se, så havde du dengang et website med fiskeliste..........Allene det gjore forhandlerstatus :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger malawi-amager.dk (Inaktiv) - 07/06-2014 22:30 07/06-2014 22:30
tja andre har 20-30 arter fisk til salg på deres profil, er det så det samme.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger brib - 07/06-2014 22:38 07/06-2014 22:38
malawi-amager.dk skrev :
tja andre har 20-30 arter fisk til salg på deres profil, er det så det samme.

Godt spørgsmål - Der står intet i reglerne omkring det at annoncere fra sin profil .

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger malawi-amager.dk (Inaktiv) - 07/06-2014 22:42 07/06-2014 22:42
Da jeg lavede hjemmesiden Eksternt link WWW.malawi-amager.dk var jeg absolut 100 % hobby.
Syntes det var sjovt at sælge lidt fisk privat, ikke noget du bliver rig af.
Jeg havde faktisk slet ikke nogen planer om at åbne forretning.
Reglementet på Cichlids gjorde mig til forhandler.

For iflg. cichlids regler er du forhandler når du har en fiskeliste

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/06-2014 22:48 07/06-2014 22:48
Er indlæg #3 egntlig ikke på grænsen af at hænge navngivne personer ud? Enda i en negativ retning...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger brib - 07/06-2014 22:56 07/06-2014 22:56
ken kætbak skrev :
Er indlæg #3 egntlig ikke på grænsen af at hænge navngivne personer ud? Enda i en negativ retning...

Det er oplysninger enhver bruger kan søge ved at kigge på annoncemarkedet - Altså ikke nogen statshemmelighed . Men du skal da være velkommen til at bruge : kontakt en admin knappen hvis du føler dig hængt ud .
Hvorfor skriver du udhængt i negativ retning ?? - Det er da noget af en reklame at få reklameret med at du har 21 annoncer i markedet.

Til gengæld er det ikke god etik at gengive pber offentligt. Men det tager jeg nu ikke så højtideligt .

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger malawi-amager.dk (Inaktiv) - 07/06-2014 22:57 07/06-2014 22:57
#27 haha, nej Ken . Det er da tegn på at der er nogen som ser dine oplæg.
Så bliv ved med det.

Jeg er i tidernes morgen blevet truet med at blive smidt ud for at lave to ann. med prestige baggrunde og en med moduler, det måtte jeg ikke for reglerne og de små konger her på siden , de skulle samles i en , ellers var det spam. :D så pas på !!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger malawi-amager.dk (Inaktiv) - 07/06-2014 23:02 07/06-2014 23:02
#28 det var nu ikke for at genere dig.
Det er bare sjovt at se vi ikke er kommet meget længere med regelsættet her på siden. Alle kan jo ikke være tilfredse, alle kan jo komme i klemme.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger brib - 07/06-2014 23:05 07/06-2014 23:05
malawi-amager.dk skrev :
#27 haha, nej Ken . Det er da tegn på at der er nogen som ser dine oplæg.
Så bliv ved med det.

Jeg er i tidernes morgen blevet truet med at blive smidt ud for at lave to ann. med prestige baggrunde og en med moduler, det måtte jeg ikke for reglerne og de små konger her på siden , de skulle samles i en , ellers var det spam. :D så pas på !!

Dengang var der ca. 10.000 aktive brugere i modsætning til i dag hvor chart.dk siger ca. 4000 unikke logins. Altså er der frit slag i annoncemarkedet . Eneste begrænsning er at man ikke genindrykker enslydende annoncer konstant.

Det lyder ret negativt når du skriver små konger - Jeg formoder at det kommer sig af at du ikke bare kan gøre som det passer dig . eller er der noget jeg har misforstået der ? - Eller sagt på en anden måde : At du føler dig hævet over "pøblen" ( Bemærk de manglende smileyes)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger malawi-amager.dk (Inaktiv) - 07/06-2014 23:11 07/06-2014 23:11
#31 . Det er absolut ikke negativt ment. Og nej jeg føler mig ikke hævet over andre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/06-2014 23:29 07/06-2014 23:29
Jeg fornemmer da at nogen har det grimt med at jeg har en highscore på annonce listen..... Og indlæg#10 og 11 bærer da især en negativ og endog nedladende tone. Men hvad man skal tilskrive det, det er uanset hvad, ikke noget jeg kan tage alvorligt... Er der belæg for at jeg skal betale et "malawi opkøber" bidrag. Så gør jeg med glæde det. Det er kun rimeligt. Hvis det altså er rimeligt. For jeg kan så oplyse, at går det virkelig vildt for sig. Så er der måske 150 der har set en salgs annonce, 5 der har henvendt sig, og 1 der har afhentet. God lørdag aften til rød stue herfra, og vi ses næste weekend tim:-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Hugo (Inaktiv) - 08/06-2014 00:12 08/06-2014 00:12
Der er nu ikke meget negativt i 10 og 11.
Derimod en tør konstatering, uden ømsvøb og heller ikke noget gemt i det :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Mr.Frog - 08/06-2014 03:01 08/06-2014 03:01
Indlægget er rettet 08/06-2014 03:03 08/06-2014 03:03 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Denne tråd er ikke lavet for, at hænge nogen ud personligt, men har en fornuftig pointe der nemt bliver overset.

100 mennesker kigger annoncemarkedet 1 gang om ugen.
Det kan tage 5-10 minutter eller det kan tage 30 minutter, at kigge igennem og ende med man ved hvad der er til salg eller man ikke kan huske, hvad der egentligt var til salg.

100X20 = 2000 Spildte minutter hver eneste uge.
Måske er der 200, der kigger annoncemarkedet 2 gange om ugen.

Det kunne jo være folk kunne bruge et par af de spildte minutter til, at lave nogle fornuftige indslag i trådene fremfor, at skulle bruge alt deres "forumtid" på spildtid mellem annoncerne.

Ps.
Dette ævl kun pga den unødvendige flabede mudderkastende kommentar i #2.

Nej, det gør jeg ikke, derfor dette indslag.

Negativ og endda nedladende tone.
Har du læst dit eget indslag i #2 ?

Eneste folk der er interesseret i, at have folk hængende unødvendigt længe i annonce afdelingen kan da kun være forhandlere og ikke hobbyfolk :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger scn - 08/06-2014 09:39 08/06-2014 09:39
Eller det kan tage 30 sek. når man ikke behøver klikke på hver annonce for at komme ind og læse hvad for "fisk" der sælges. Så ved at lave mange annoncer der har en sigende overskrift kan man argumentere for at det de 100 personer sparer 29 minutter og 30 sek., se det er sgu en besparelse der vil noget :D

Hvis det handler om optimering, så skal vi da lukke siden og sende folk på arbejde i stedet...

Personligt suser jeg ned gnnem annoncerne ca. 1 gang om dagen, og det tager ikke i nærheden af 2 minutter da jeg ikke kigger i annoncer som ikke er relevante, og jo bedre titel de har, jo lettere er det at sortere.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger stausholm - 08/06-2014 14:20 08/06-2014 14:20
grundet det store udbud og efterspørgsel, kunne man ikke lave en sektion der hedder Malawi ?? så hopper man kun derind, hvis man har interesse for disse fisk ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Hugo (Inaktiv) - 08/06-2014 15:18 08/06-2014 15:18
Grunden til at der ikke er flere opdelinger er at mange har svært nok i forevejen, med at lægge i de rigtige grupper

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Kim - 08/06-2014 15:28 08/06-2014 15:28
Indlægget er rettet 08/06-2014 15:30 08/06-2014 15:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#38 Måske ville det hjælpe med færre hovedmenuer og lidt flere undermenuer, som man kender det fra fx g&g og dba *skeptisk*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 08/06-2014 18:12 08/06-2014 18:12
Ken kætbak jeg vil da lige give lidt ros til dig. Jeg syntes det er super flot du tager dig tiden til at lave en annonce til hver fisk og så med foto til hver enste så ved man lyn hurtig om det er noget man skal kigger mere på. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger brib - 09/06-2014 13:07 09/06-2014 13:07
AndersNø skrev :
Ken kætbak jeg vil da lige give lidt ros til dig. Jeg syntes det er super flot du tager dig tiden til at lave en annonce til hver fisk og så med foto til hver enste så ved man lyn hurtig om det er noget man skal kigger mere på. ;)

Bestemt da - Jeg har 700 forskellige guppyer , og vil lave et billede og beskrivelse ud for hver enkelt . Så behøver man ikke have besværet med at åbne de forskellige annoncer . - Øhhh - aner jeg en smule vrøvl her ? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 09/06-2014 14:52 09/06-2014 14:52
Jeg kan forstå jeg misforstås så jeg vil da prøve igen.

Jeg ha nogle gange lidt problemer når folk ligge flere foto's med forskellig text til så kan det nogle gange være svært at se hvilken text der høre til hvilken foto og lige så nå folk skriver de har en kendt guppy stamme men ik ligger foto op og når man så endelig får et foto tilsendt er det ik lige det men leder efter enten fordi det er meget unge fisk eller overhovedet ik gode farver former osv.
Eller folk der sælger en bestemt farve variant som så viser sig at være en anden farve når rød bliver til pink eller rød til super rød osv så er det da fint og hurtig med foto.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Zeigermann (Inaktiv) - 20/06-2014 20:46 20/06-2014 20:46
Indlægget er rettet 20/06-2014 21:11 20/06-2014 21:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg kan altså ikke lige se problemet i, at man laver én annonce for hver type fisk, man har til salg.

Der er i forvejen alt for mange forvirrende annoncer, hvor man ikke aner, hvad det egentlig er, der er til salg.

Hvis folk så lige gad at interessere sig så meget for sine fisk, at de kunne annoncere dem med det latinske navn, så har vi andre da en chance for at finde dem selv, så vi kan læse om dem. :)

Alt for mange køber fisk, både privat og hos forhandlere, og når de så kommer hjem, aner de ikke, hvad det er for fisk.
Hvor svært er det lige, at man får skrevet ned, hvad det er, man køber, inden man forlader stedet.

Det er så fint nok med mig, hvis man så bare vil have dem gående i sit akvarium; men ikke når de så senere skal have solgt dem, fordi de desværre ikke lige kunne gå sammen med de fisk, de i forvejen havde i akvariet.
Man skal jo ikke gøre sig den ulejlighed at sætte sig ind i fiskene, inden man køber dem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger Bacce - 22/06-2014 11:25 22/06-2014 11:25
Må da indrømme at jeg også foretrækker en annonce pr. fisk / andet...
alt andet bliver hurtigt rodet.. og personligt ser jeg selv overskrifterne igennem så kommer kun på de annoncer som har en overskrift til det jeg søger....
Så derfor opretter jeg selv en annonce pr. fisk jeg sælger.... (jeg har dog ikke så mange på af gangen)

at folk måske har 8 eller lig.n købs annoncer har jo ikke noget med forretning at gøre... man søger nogle fisk og ønsker at købe dem privat i stedet for i butik, eller måske findes de ikke i butikker i nærheden.. hvem ved.. ?

man skulle måske hellere begynde at bekymre sig om alle de annoncer som faktisk er små forretninger... fisk flyver ind over grænserne med henblik på videresalg...
der er faktisk flere af disse annoncer på siden, og der bliver kun flere... enkelte brugere er allerede blevet stoppet andre steder.... (ønsker ikke at nævne navne) det må jo være op til admins...
men det er måske underligt at nogle skal betale, mens andre kan få frit løb...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger brib - 22/06-2014 12:01 22/06-2014 12:01
#44 : Man skal nærmest være en slags Sherlock Holmes for at finde de nævnte "sortbørshajer" . Men de eksister og uden en form for anmeldelse kan det være svært at spotte dem ud . Af og til er der da nogen som via deres profil afslører sig selv . Det kan være henvisning til en hjemmeside hvor der er en direkte salgsliste osv .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger Bacce - 22/06-2014 12:35 22/06-2014 12:35
#45>>

Oftest er det nu meget indlysende... visse personer har konstant en del annoncer på og når fiskene er solgt er der hele tiden noget andet til salg... og det er bestemt ikke skrevet ind som fisk af egen avl...
der er faktisk et typisk mønster og enkelte gange prøver folk at sælge fiskene inden de er hentet. (bestilling)

kender da også til enkelte som er blevet meldt, men stadig uden resultat.
(jeg selv har dog ikke meldt nogle... vil hellere feje for egen dør. :-) )

Annoncører
Annoncører