En væg af levende sten

Postet under : Saltvandssiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1131

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Vandpytten (Inaktiv) - 07/04-2014 16:49 07/04-2014 16:49
Så fik jeg endelig taget et billede af mit hjørneakvarie som jeg har lavet om til et saltvand
Det har nu kørt i ca. 4mdr. og synes selv det køre ganske godt , alle vandmålinger ligger som de skal.
Har lavet en lille indvendig sump med en Tunze skummer , så derfor har jeg "mange" LS i akvariet , de er nu engang det bedste filter at have.

kom gerne med ris/ros
det er sikkert en smagssag om man kan li´sådan en opbygning med LS

mvh. H

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 07/04-2014 19:29 07/04-2014 19:29
Jeg synes at det ser rigtig godt ud.

Funktionsmæssigt er det måske mindre heldigt, at stenene er så tæt pakket, da der sandsynligvis vil ophobe sig depoter af detrius de steder hvor strømmen ikke er stærk nok til at skylle det væk. Det vil på et tidspunkt give problemer med alger og det gør det vanskeligt at holde stabile vandværdier.

I værste fald, kan en pludselig frigivelse af snavset, f.eks. ved en flytning af nogle sten, give ret svære problemer, måske endda med dødsfald til følge.

Jeg ville prøve om ikke det kunne lade sig gøre, at bevare det flotte udseende, men med en mere "åben" opstabling af stenene. Det vil selvfølgelig kræve, at nogle af stenene må op.

Annoncører
Annoncører