Nyt Udfordring

Postet under : Saltvandssiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1013

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lillelotte73 (Inaktiv) - 27/02-2014 19:26 27/02-2014 19:26
Hej venner. Kan i hjælpe mig om hvad jeg skal de produkter til 130 liter saltvand
Da jeg har har haft cichlider mange år og solgt jeg de derfor vil jeg start med saltvand, kan i anbefalede mig hvad de produkter jeg skal bruge :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Michael87dk (Inaktiv) - 28/02-2014 16:38 28/02-2014 16:38
Hej lillelotte73. Du skal bruge en skummer først og fremmest som er rated til dit akvarie og gerne lidt over rated..
Skummer red sea berlin airlift 90. og en luftpumpe. virker super i en sump og er billig. Kører den i mit 200L Akv og det virker bare den skal dog være i et overløb el sump med returpumpe for at få nyt vand at afskumme hele tiden.
Cirkulation 2 pumper af tunze 6015.
Andre Marine rør til dit amatur t5 el t8 ved ikke hvad du bruger. De skal dog skiftes hver 6måned når der er koraller i. rørne koster ca 150kr stk.
hqi el led er bedst jeg har en maxspect lampe sys jeg er toppen men er jo individuelt.
Ellers når de ting er indkøbt som
Skummer
Cirkulation
Lys
Levende sten ca 15kg så du sikker. Så er du klar til at starte op i første omgang og vente vente vente på algefaserne er overstået (4måneder) Ingen vandskift i indkøringen. Efter 2 måneder kan du smide det første levende i en hugo turbosnegle eller eremit krebs. Jeg skriver eller fordi hvis du vil holde errimit sammen med snegle skal de værre større end sneglene ellers vil de stjæle deres hus. Jeg mener selv det bedste valg er snegle bare en 10stk til dit akvarie.

Det var alt her fra i første omgang. Skriv endelig hvis du vil vide mere.
Vh. Michael

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Michael87dk (Inaktiv) - 28/02-2014 17:05 28/02-2014 17:05
Steder du kan købe det er Saltvandsbutikken.dk
Decocean.dk. Der handler jeg gerne over nettet.
Face to face er det tropeland i skanderborg aquastyle i esbjerg og dyrehandlen i horsens.
Alle sammen rigtige rare og dejlige steder at handle og søde mennesker samt en god service.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 28/02-2014 19:09 28/02-2014 19:09
Stort set enig med Michael, men der er mange forskellige måder at have saltvand på.
Alt efter hvad du planere i akvariet skal du have ret belysning, er der tale om Nemoer med læderkoraller er T8 fint, skal de have en anemone er LED passende, HQI er efterhånden lidt gammeldags...
Levende sten, her skal du have så mange at du syntes det er flot, de skal være så porøse som muligt.
Skummer, ja det er ikke et must, men jeg tror ikke der er mange der skulle starte saltvand uden.
Turbosnegle og eremitter, jeg har altid haft både og, jeg holder mig dog fra de blåbenet da de har mest ry for at stjæle husene fra sneglene. En håndfuld tomme sneglehus er en god ide så krabberne har noget de kan bo i når de vokser.

Det vigtigste er tålmodighed ;) 2-4 måneder inden der kommer fisk i er ret normalt. Om man gør det rigtigt.

Annoncører
Annoncører