Moduler i Flamingo-makemake ??

Postet under : Akvariesiden.dk - Dekoration
Visninger : 1631

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kisbye2409 (Inaktiv) - 15/10-2013 07:40 15/10-2013 07:40
Hej med jer :)

Jeg skal til at sætte et nyt 360 l. akvarie op (130x50x55) og vil denne gang selv forsøge med at lave baggrund/moduler.

I stedet for en HEL baggrund som der her har vist.....

Eksternt link http://www.makemake.dk/default.asp?menu=149

.........ville jeg rigtig gerne lave det som en del enkelte moduler der sættes op enkeltvis på bagvæggen og ud på siderne, lidt som det ser ud på dette billede..... :o )

Eksternt link http://www.kim-jakobsen.dk/Freshwater/Articles/Tanganyikaartikel/...

Min tanke er at udforme de enkelte moduler i flamigo og så bruge Makemake oven på.....;o))

Modullerne skal ikke indeholde noget filter eller andet, blot fungere som en pæn "baggrund" og skal derfor heller ikke være hule inden i !!!

Nu har jeg så disse spørgsmål før jeg går igang og evt. bruger en masse tid og penge på noget der måske ikke bliver godt, fordi jeg måske har glemt at tage højde for noget....

1) Kan det lade sig gøre kun at lave det som enkelte moduler....altså kan silikonen holde de enkelte moduler, tænker på vægten når der bliver lagt makemake på flamingoen....??? (eller vil de blive revet af når der kommer vand i akvariet)

2) Kan jeg lave nogen der også fungere som "sten"......altså helt løse flamingo sten med makemake på, jeg kan bruge til at sætte rundt i akavariet, UDEN de bliver sat fast med silikone...??? Eller vil de ikke være tunge nok til at blive liggende...???

3) Skal jeg ligge makemake på bagsiden af mine moduler...altså den side der skal limes fast på bag-glasset med silikone....eller er det ikke lige meget og bare spild af makemake materiale...???

4) Kan jeg lave nogen moduler der skal "stå på bunden" som bliver lime fast med silikone...???

5) Kan jeg evt. lime flamigo stykker sammen med silicone eller er der noget andet jeg hellere skal bruge, til at lime flamigoen sammen med....???

6) Er der noget andet der er vigtigt jeg husker at tage højde for....????

Jeg har kigget på at bestille denne pakke.......

Eksternt link http://shop.zooply.dk/product.asp?product=62

Tænker det vil passe godt til et 360l. akvarie med moduller ???

Håber i vil være behjælplige med at svare mig/hjælpe med disse spørgsmål.....Vink

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kisbye2409 (Inaktiv) - 15/10-2013 07:42 15/10-2013 07:42
Det var min første tanke at lave et baggrundfilter, men dette har jeg droppet...og det skal kører med en spandpumpe i stedet for..... ;)
Akvariet skal temmelig sikkert bruges til noget Malawi.... ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kisbye2409 (Inaktiv) - 15/10-2013 22:00 15/10-2013 22:00
Ingen her på siden der har lavet sådanne moduler...??? *uhh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Hjp (Inaktiv) - 16/10-2013 11:14 16/10-2013 11:14
Hej Kisbye.

Jeg har selv rodet lidt med hjemmelavede sten. Min erfaring er, at der kan være utrolig stor opdrift i hjemmelavede sten.

Hvis jeg skal lave sådan et arrangement som du ønsker, så ville jeg lave nogle forme i flamingo og så makemake ovenpå i passende lag. Her mener jeg lag på, pensle det våde lag med vand, for at fordele og tage de skarpe kanter der kan komme, lade det tørre og så nyt lag på igen, pensle igen osv.

Der skal nogle gode lag på, det skal have en vis vægt grundet den opdrift der er i sådanne materialer. Når du så har det lag du ønsker, så vend stenen, tag en varmpistol og smelt flamingoen helt ind til makemake ( husk maske eller stå i det fri med godt udluftning ). Nu fylder du så dette med makemake eller alfix. Sådan vil jeg lave de sten der skal være i bunden.

De sten der skal være i midten ville jeg lave tyndere. Kunne godt forestille mig, at der kunne blive et problem, hvis de er for tunge og skal limes fast. Jeg har kun lavet hele baggrunde og aldrig et projekt som det du påtænker, men spændende ser det ud og så er jeg vild med det sorte imellem, giver rigtig god dybde.

Hvad du skal lime med er jo herinde en smagssag, hvor der er delte meninger. Jeg gør det med pu-skum, syntes det hæfter mere end silikone, men kan også være sværer at styre, når der skal limes. Ligesom, når det evt. skal fjernes engang, så er det utroligt svært helt at fjerne resterne af skummet. Skal det være skum, så køb det som er uden, kan ikke lige på stående fod huske, hvad hedder, men skal være uden det der er tilført, som er mod råd og svamp. Det tilførte middel mod råd og svamp tror jeg ikke er godt for dit akvarie.

Kan kun sige, kom igang, det sviner lidt, men er sjovt at arbejde med.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger King Elmo (Inaktiv) - 26/10-2013 23:12 26/10-2013 23:12
Hvis du ikke reducere mængden af flamingo efter du har lavet forsiden, kan det sagtens blive noget ok pis. Når du har lavet forsiden, så tag en varmeblæser og smelt en del af flamingoen væk og beklæd med fliselim el. det giver tyngde til at holde den nede uden at du skal lime den fast. Dette giver også plads, selv om du i dette tilfælde vil have spandfilter på, til at lave filter bag de moduler/baggrund du nu engang får lavet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
tsommer (Slettet) - 27/10-2013 00:17 27/10-2013 00:17
lavede engang en baggrund som jeg aldrig fik sat i da jeg solgte akvariet inden. jeg brugte pu skum til at samle flamingoen. hvis du søger på make make baggrund finder du en video hvor det beskrives trin for trin. jeg fik et fint resultat ud af det men der gik også rigtig mange timer. og husk bestil altid lidt for meget

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KTR (Inaktiv) - 27/10-2013 09:32 27/10-2013 09:32
#1 - jeg har gode erfaringer med det. Hvis det stadig er relevant kan du lige skrive i tråden her :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger tmkaarhus - 27/10-2013 14:46 27/10-2013 14:46
Jeg har lavet en masse i makemake, med stor tilfredshed!
Sætter dem alle til salg snarest. Skriv gerne pb hvis interesseret

Annoncører
Annoncører