Mega langsom side

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 6771

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Dusetagu - 28/08-2012 20:01 28/08-2012 20:01
Hvorfor er det at siden har været sygt langsom den sidste uge
Tit opgiver jeg helt at komme på da den bare står og tænker derudaf

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 28/08-2012 20:40 28/08-2012 20:40
ikke noget nyt - sådan er siden bare.....nogen gange....

noget med at en genstart er godt for serveren - nogen gange tiere end andre.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mipe (Inaktiv) - 28/08-2012 21:14 28/08-2012 21:14
Velkommen til akvariesiderne! :D

Tjek selv tidligere tråde om samme emne: Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/?ID=165

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Zeigermann (Inaktiv) - 30/08-2012 03:32 30/08-2012 03:32
Som vi efterhånden flere gange har fået at vide fra Kviller,
så er denne gruppe så plaget af virusangreb, at disse genstarter er nødvendige.

Ved ikke hvilket virusprogram der bruges, men måske et andet var løsningen.
Syntes dog siderne har kørt nogenlunde i længere tid efterhånden,
så måske der er skiftet til nyt opdateret virusprogram.

Hvis der er ventetid ....
så må I jo bare nyde jeres fisk så længe .... :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
MiaC (Slettet) - 30/08-2012 05:50 30/08-2012 05:50
Serverne har oplevet indtil flere hacker angreb, så mon ikke det har noget at sige? - jeg er ikke tekniker, så det er blot et gæt.
Derudover arbejdes der på at få lavet siden i et andet programmerings sprog, da CF som det er opbygget i nu er noget være kolo**, rent ud sagt. Jeg håber og tror på at dette vil gøre en væsentlig forskel.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Hugo (Inaktiv) - 31/08-2012 19:29 31/08-2012 19:29
#1 Du er jo aligevel utilfreds , så det gør vel ikke noget *santa* *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Dusetagu - 31/08-2012 20:34 31/08-2012 20:34
Indlægget er rettet 31/08-2012 20:35 31/08-2012 20:35 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hentydning til hvad Hugo

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Hugo (Inaktiv) - 31/08-2012 22:24 31/08-2012 22:24
Ingen hentydning!............... Bare lige ud af landevejen :D

Jeg gad ihvertfald ikke selv spilde tiden med at vente på noget som ikke passer mig :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger nice2one (Inaktiv) - 31/08-2012 22:55 31/08-2012 22:55
Hugo skrev :
Ingen hentydning!............... Bare lige ud af landevejen :D

Jeg gad ihvertfald ikke selv spilde tiden med at vente på noget som ikke passer mig :D

Sort snak Hugo *blink*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger KimJ - 01/09-2012 09:01 01/09-2012 09:01
Det er da en interessant vinkling på et kritisk spørgsmål, at man skal være glad bruger for at stille det?

Hvor kan man få oplyst om man er kvalificeret til at have en kritisk holdning til AS?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 09:38 01/09-2012 09:38
#10 - #1 fik svar på spørgsmålet i #4 og #5. og #1 har efterhånden kun vist utilfredshed med siden, så personligt forstår jeg godt #6 undren over at man så gider blive ved med at vente, desuden står der ingen steder at man ikke må stille kritiske spørgsmål til serverne eller have en kritisk holdning til siden generelt. Men hvis man generelt er negativ, hvorfor fortsætter man så sin færden herinde?
Var det ikke også dig som fik indført "Som bruger af debatforummet på AS får man en enestående mulighed for at udveksle erfaringer med nogle af de mest passionerede akvarister på nettet. Til gengæld for dette privilegium, forventes man at deltage i en positiv debat hvor alle, efter bedste evne, yder det de kan til alles fælles bedste.
Det indebærer at man kommunikerer på en måde som alle kan være tjent med, og generelt udviser en adfærd der er til gavn for siden som helhed, og de andre brugere i særdeleshed.
Nedenstående regelsæt skal derfor ikke opfattes som en facitliste der viser hvad man skal undgå for at blive erklæret uønsket, men snarere ses som en række eksempler på adfærd der med sikkerhed vil få konsekvenser" ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger KimJ - 01/09-2012 10:09 01/09-2012 10:09
Hvad i alverden har "min" (jeg har vist aldrig haft magten til at få indført noget som helst uden godkendelse fra Admins-gruppens andre medlemmer!) tilføjelse til regelsættet med dette at gøre? Dusetagu er jo ikke blevet slettet som bruger, og indtil da, har han vel samme ret til at forholde sig kritisk til siden som alle andre?

Hvis du læner dig op ad den omtalte formulering, skulle I jo have ekskluderet ham som uønsket, i stedet for bare at komme med infantile indlæg der ikke har noget med den aktuelle debat at gøre.

Jeg skal ikke blande mig i hvornår man er så "negativ" at man ikke længere er til gavn for AS, men et kig på Dusetagu`s profil, og indlægshistorie, giver da ikke noget specielt negativt indtryk.

Det kan godt virke lidt forvirrende for os almindelige dødelige.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/09-2012 10:15 01/09-2012 10:15
Som du betegner dig selv som alm. dødelig Kim.
Så skal vi ikke vende vrangen ud på andre brugere for dig, så vi bliver nødt til at lade den står der hvor du ikke forstår det.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 10:19 01/09-2012 10:19
#12 Hvis du ikke ved noget om brugeren og dennes historie på siden, hvorfor blander du dig så?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger KimJ - 01/09-2012 10:24 01/09-2012 10:24
Det har du helt ret i, men det ændrer ikke på at alle brugere bør have ret til at kunne forvente en behandling af deres indlæg, der ikke er farvet af deres status, og det ændrer heller ikke på at dine latterlige hentydninger til et hændelsesforløb der åbenlyst ikke er foregået i dette forum, ikke har noget at gøre i den åbne debat.

Eller jeg er måske også for "negativ" til at have lov til at have en holdning til AS?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger KimJ - 01/09-2012 10:28 01/09-2012 10:28
Jeg blander mig fordi jeg som bruger på AS har en, åbenbart ret naiv, forventning om at den side jeg har lagt og lægger energi i, ikke bliver ødelagt af at Adminsgruppen p.t. indeholder personer der ikke er istand til at forholde sig objektivt til deres funktion.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/09-2012 10:28 01/09-2012 10:28
Du er ikke for negativ Kim............ Men gætter ud i luften og skyder med spredhagl.

Og det ændre ikke på at du ingen forklaring får på noget der ikke vedkommer dig :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 10:29 01/09-2012 10:29
Igen, der står ingen steder at brugeren, eller brugere generelt ikke må have en holdning til siden - men der stilles en undren overfor brugeres ønske om at forblive herinde, eller vente på den langsomme side, når de åbentlyst er utilfredse med det hele.

Jeg stiller mig heller ikke i kø til en forlystelse jeg ikke gider prøve.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger KimJ - 01/09-2012 10:45 01/09-2012 10:45
Jeg har nu heller ikke nogen reel forventning om at du ville besvare et kritisk spørgsmål på en fornuftig måde. Det ville jo nærmest være naturstridigt.

Jeg forstår så ikke hvorfor man går ud fra at en bruger, der interesserer sig tilstrækkeligt for AS, til at have en holdning til siden, bliver bedømt på den måde, og selv om en bruger er utilfreds, kunne det jo tænkes at vedkommende har en forventning om at tingene kunne blive bedre, og gerne vil være med til at skubbe i den ønskede retning?

Jeg synes jo stadig at AS er den bedste akvarieside i DK, men det forhindrer da ikke, at jeg vil kritisere de ting der blokerer for at siden kunne blive endnu bedre, og behandlingen af brugere der ikke lige passer ind i Adminsteamets kram, er helt klart et område hvor der er rigelig plads til forbedring.

At der kan sidde to Admins og mene at det ikke rager en alm. bruger, hvordan de håndterer deres magt i den debat vi alle har adgang til, belyser sådan set problemet udmærket.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger rytkønen (Inaktiv) - 01/09-2012 10:45 01/09-2012 10:45
# 14 ikke for at blande mig i en anden brugers adfærd men som ny bruger her på siden, blev jeg faktisk en smule rystet over at kommunikationsniveauet som vist i # 6 fra en højere stående admin bliver brugt i en åben debat. En sådan kommentar virker lidt ligesom:" velkommen til børnehaven".
Jeg er her på siden, fordi at jeg gennem andre har hørt positivt om siden og at det skulle være et sted med plads til alle og med en positiv og glad kommunikation hvor det at have et akvarie og brænde for dette er det primære formål? Og der skal vel være plads til ris til siden ?
Håber at hvis man har et problem med en bruger, så bliver det holdt mellem bruger og admin. ?

God weekend til alle :-)

Mvh Camilla

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 11:02 01/09-2012 11:02
#20 Selvfølgelig skal der være plads til ris af siden, igennem kritik kan noget forbedres.

#19 Det handler ikke om "vores magt", du ved vel, som eks-admin, at vi ikke udlevere oplysninger om brugere, heller ikke til brugere som tidligere har fungeret som admin på siden, heller ikke dem som kysser enhver form for diskussion, ballade og uenighed velkommen.
Det er heller ikke ment som kritik af brugerens ris til siden, men, og jeg siger det igen, som en undren over hvorfor man skulle have et ønske om at være på en side man øjensyneligt ikke kan fordrage.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger KimJ - 01/09-2012 11:17 01/09-2012 11:17
Hvorfra får du den ide, at jeg skulle ønske at få udleveret oplysninger om en bruger? Jeg forholder mig til det som enhver kan se ved blot at kigge på den pågældende brugers profil, og der optræder jo ikke ligefrem noget der kan få pulsen op i det røde felt, uanset hvor ømskindet man er som Admin. At der foregår noget andetsteds er ret oplagt, men det har jeg ingen interesse i at få oplysninger om, jeg synes bare at når det ikke er foregået i den åbne debat, skal Admins heller ikke indirekte udlevere brugeren, ved at henvise til det her.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 12:04 01/09-2012 12:04
#22 Du har ikke kigget godt nok efter.
Men lad den nu ligge ved det, vi to har aldrig kunne blive enige, og bliver det heller ikke nu, så jeg ser ingen grund til at spilde mere tid på at diskutere.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 01/09-2012 12:12 01/09-2012 12:12
Selvfølgelig har ens færden herinde i fortiden betydning for hvordan ADMINs tiltaler en eller dømmer en i fremtiden - sådan er samfundet jo indrettet og også AS.

Man er "dømt for altid" hvis man har været kritisk overfor nogen der ikke kan tåle kritik. Hverken mere eller mindre. Hvis disse personer så samtidig har en "magt" på den ene eller anden måde gør jo bare generelt tingene værre.

Det ville klæde ADMINs IKKE at blande sig i trådene på denne måde - at puste sig op.
Det skal holdes bag scenerne efter min mening.

Jeg er klar over at ADMINs er alm. mennesker der helt frivilligt har taget en tillidspost herinde og det er bestemt ikke KUN rart at have sådan en post - det ved jeg alt om.

Selvkritik og holden sig strikt indenfor reglernebør være endnu mere indlysende for en ADMIN end en alm. bruger.
Jeg har selv fornyligt oplevet at blive dømt for fortiden eller noget som skete et helt andet sted end på AS, da en ADMIN skulle dømme i en sag.

Jeg kan kun kalde det magtmisbrug og burde derfor skride min vej med det samme til andre sider.
Men jeg lader det være og fortsætter pænt herinde indtil min grænse bliver så overskredet at jeg ikke personligt mener det er formålstjentsligt at blive.....
Der er pt. ikke andre sider end AS hvor jeg har lyst til at være - så det er ikke pest eller kolera jeg kan vælge imellem.
Det er pest eller ingenting......

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 01/09-2012 12:15 01/09-2012 12:15
#21: Den undren bør en admin holde i teamet eller på PM/mail og ikke i trådene - det giver en dårlig stemning som DU er med til at puste op.

men vi er nok ikke enige om hvordan en ADMIN skal agere i sådan en tillidspost.....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 12:18 01/09-2012 12:18
#25 Hvis en bruger ikke selv kommer med sine udbrud i offentlige tilgængelige tråde, er jeg dig helt enig, så skal vi som admins heller ikke.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 01/09-2012 12:31 01/09-2012 12:31
#26: SÅ hvis en bruger kalder dig for et svin - gør du det samme i tråden?
er det sådan dine ord skal forståes?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 12:42 01/09-2012 12:42
#27 Selvom jeg bliver kaldt diverse skældsord, er jeg voksen nok til ikke at gøre det samme.
Der er i min optik også forskel på, at undres over en brugers lyst til, at være på en side som denne ikke bryder sig om, og så svine hinanden til.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/09-2012 13:14 01/09-2012 13:14
#25 Der blev vedtaget for snart længe siden at vi skal være mere åbne og tolerante.

På nær nogle ganske få brugere fungere det rigtig godt, derfor fortsætter vi med det.

Det betyder også at der kan komme meninger fra os som Admin...... som nogle ikke bryder sig om.
Men som du selv tidligere har tilkendegivet, så ved du jo godt at vi er brugere som ud over at være brugere, påtager en tjans i forhold til sidens drift.

Det betyder at vi på lige fod med andre brugere kan have en mening og give udtryk for den.

Du har lov til ikke at syntes om min mening................ Og jeg har lov til at have og udtrykke den, så længe jeg kan gøre det inden for de rammer siden har.

PS: Hvis du er blevet uretmæssigt behandlet, så er der mulighed for at bruge *kontakt admin* knappen, Det vil bevirke at alle admins ser det , og ikke bare den ene som du mener har handlet forkert.
Det er også tilladt at sende en pb direkte til en anden admin, som jo så vil kikke på det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Dusetagu - 01/09-2012 13:24 01/09-2012 13:24
Selvfølgelig har jeg da lov at brokke mig, ellers havde kategorien RIS vel ikke været oprettet
Hvis jeg er utilfreds kan jeg bare finde et andet sted, er et latterligt svar.
Jeg har været på akvariesiden siden den gang den var grøn, og har tidligere været ekstremt aktiv og sågar Hjælpeadmin.

Det er bare ærgeligt at siden køre så ringe som den har gjort i ekstremt lang tid nu. Der er alt for ofte problemer med siden
Alle de undskyldninger der altid komemr giver jeg ærligt talt ikke meget for, bruger masser af andre forums som kører totalt upåklageligt, og det er også gratissider (da et af argumenterne altid er: jamen siden er jo gratis)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 13:37 01/09-2012 13:37
#30 Der er ikke noget som hedder "hjælpeadmin" ? Mener du superbruger? En superbruger er en almindelig bruger som har mulighed for at oprette artikler og artsbeskrivelser. Alle som har noget at bidrage med, kan blive superbruger, men en superbruger har ikke samme "status" eller formål som en admin, derfor fik vi også fjernet den røde skjorte, så ikke der opstod nogen misforståelser.

Selvfølgelig har man ret til at give ris til siden, der er ingen her som siger andet. Der er heller ingen som beder dig skride andet steds hen. Men med din generelle utilfredshed med siden, måden den fungere på, reglerne og serverne, kan man undres over hvorfor du ønsker at være her?

Jeg gav dig en forklaring på hvorfor sidens stabilitet er som den er, og fortalte samtidig at der arbejdes på sagen.
Det skal også nævnes at de som arbejder på, at få udviklet den nye side, arbejder frivilligt og ved siden af deres dalige jobs.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Dusetagu - 01/09-2012 13:39 01/09-2012 13:39
Forkert formulering, men mener admin som dig, hugo feks

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 01/09-2012 14:33 01/09-2012 14:33
#29:
Det med at kontakte andre er gjort.

Bestemt ikke hvergang man får et svar på admin-knappen eller ved at skrive direkte til flere.
SOm sagt har jeg ladet sagen falde - gider ikke rode mere med det...

Jeg bruger det som et eksempel på min pointe i mit indlæg om at fortiden betyder noget - at der ikke bliver dømt objektivt i alle tilfælde.
Hvad du vil bruge den oplysning til er din sag - jeg har ikke brug for endnu en dom fra ADMIN i mine sager - jeg er videre end det nu...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 15:05 01/09-2012 15:05
#33 Jeg har siddet og kigget alle brugeranmeldelser igennem (vi kan kun se tilbage til d.24/1 - 2010. Og jeg har ikke kunne finde nogen brugeranmeldelse fra dig, så enten er det meget længe siden du skrev den, eller også er den aldrig dukket op.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 01/09-2012 17:09 01/09-2012 17:09
Aner ikke hvad der går galt når man trykker på ADMIN-knappen - det kan vi som brugere jo ikke vide....
Jeg ved bare at jeg har trykket på den.

Om det er fejl på AS eller at nogen har slettet det kan jeg af gode grunde ikke vide og det er heller ikke vigtigt for mig at vide nu.

Igen - det er et eksempel på at tingene IKKE er så firkantede som i beskriver det....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/09-2012 17:40 01/09-2012 17:40
Slettet er det ikke. Det er nemlig sådan at admin kan se slettede indlæg og tråde.
Det betyder at alle andre admin kan kontrollere. Hvad der er sket

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 01/09-2012 19:09 01/09-2012 19:09
#36: Hvis du ved nok om IT, så ved du også at ting kan slettes på en måde så det ikke kan ses...
nogen ting kan så genskabes via harddisken eller via 3. parts programmer.
Om det er en fejl eller en sletning har jo ingen betydning for mig som bruger.

Så igen - ikke vær så firkantet.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
MiaC (Slettet) - 01/09-2012 19:33 01/09-2012 19:33
#37 Hvis det skal fjernes helt fra siden, så skal vi have en af teknikerne ind over, det kan vi ikke bare lige gøre, og det skulle være mærkeligt om lige den brugeranmeldelse du har lavet skulle forsvinde helt af sig selv. Måske den aldrig er nået frem, og det kan også være forklaringen på du ikke har modtaget svar. Der kan måske være sket en teknisk fejl i det du oprettede tråden.
Når man bruger funktionen "kontakt en admin" laver man en tråd i adminforum, akkurat ligesom man laver en tråd i det almindelige forum, det kan dog kun ses af admins.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 01/09-2012 19:53 01/09-2012 19:53
Men det er MULIGT!!!!!

lad nu den sag ligge - er det svært?
Jeg har givet slip på den og brugte den bare som et eksempel............

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/09-2012 23:02 01/09-2012 23:02
Det kan godt være svært fo_dk............ For vi er faktisk nogen flinke menesker, som gerne vil gøre det godt for jer.

Når så der kommer noget frem som eksempel, er det engtlig ret naturligt lige at kaste et blik på hændelsen. Uden indhold kommer vi ikke vidre, så det bliver liggende der :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 01/09-2012 23:04 01/09-2012 23:04
Så det du laver i denne tråd mener du er flinkt?
Helt fint - vi definerer vist flink på forskellig vis.......

Uden indhold!
Der er sørme masser af indhold - jeg har VALGT AT LADE DET LIGGE!!!!!!!!!!!

Kors hvor ADMINs dog kan puste til gløder i en tråd - få lige jeres objektive briller på og lad personlige ting være personligt - tak.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/09-2012 23:12 01/09-2012 23:12
Vi har jo forskelig viden af definere ud fra Fo_dk

Tit har ens viden utroligt meget at gøre med hvordan man definere :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Hymme (Inaktiv) - 01/09-2012 23:26 01/09-2012 23:26
Når man læser denne tråd, så skinner det tydeligt igennem at ikke alle admins helt har forstået deres fornemeste opgave.. Nemlig at være til for brugeren, servicere brugeren og til sidst holde god ro og orden.....Her sker jo nærmest det totalt modsatte.

Har selv været admin i flere forums for år tilbage, og hvis man ikke kan tåle kritik (berettiget eller ej) så skal man ikke melde sig som admin..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 00:33 02/09-2012 00:33
#41 Hvis du godt kan lade det ligge, hvorfor så bruge det som eksempel? Det er da naturligt at vi undersøger sagen når en bruger skriver at vi ikke svare på dennes anmeldelser.

#43 Igen, der er ingen som siger man ikke må give siden kritik, men hvis en bruger ikke har noget positivt at sige om siden, og gang på gang kommer med negative kommentare om siden, regelsættet, stabiliteten og sidens admins, er det vel også helt naturligt at stille sig undrende overfor dennes ønske om at være her. Igen ikke ment som at bede folk skride. Men man kunne måske tro, at en bruger som kun har brok at komme med, måske ikke er her med positive hensigter.

Ja, vi er her for brugernes og sidens skyld, og vi stræber også efter at gøre dette til et rart sted at være for fællesskabet. Man lære med tiden at man ikke kan tale i samme tonefald til alle, hvis man gerne vil trænge igennem.
Faktisk er vi nogle ganske rare mennesker bag facaden, som også kommer til udtryk når ikke vi bliver svinet til, for på trods af vores frivillige arbejde som admin herinde, er vi også helt almindelige mennesker, mennesker med følelser, vi kan også blive vrede, glade og kede af det. Indimellem må vi også tælle til 1000 inden vi svare, i helt særlige tilfælde endda kontakte politiet, flere af os har modtaget dødstrusler.
Heldigvis er langt størstedelen af brugerne herinde tilfredse og glade for at være her, og det er kun nogle ganske få gengangere som laver balladen, eller ikke har noget positivt at sige.
Det er umuligt at stille alle tilfredse, og spørgsmålet der bliver stillet i #1 har været besvaret mange gange før. Derfor kunne man også tro, at spørgsmålet blev stillet for kritikkens skyld, og ikke for at få et svar.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 02:02 02/09-2012 02:02
hej alle jeg vil lige blande mig lidt.denne side har mange problemer med det tekniske.når det er sagt så er der nogne af de amins som burde skiftes ud de taler til folk som det passer dem især hvis de ikke har samme mening . ikke hugo.
og at være nu i denne hobby er ikke godt her inde.jeg har altid sagt der findes ikke dumme spørgsmål.for som ny i akvarie hobbyen er der meget at lære.og det skulle i tage og tænke lidt på inden i sviner bruger til har snart set hugo være efter mange bruger fordi de ikke lige har sat deres spørgsmål som han ønsker .det er nu en gang os bruger der skriver det vi har brug for at få et svar på.jeg selv har ikke meget lyst til at skrive mere fordi man bliver behandlet som lort her inde..
og jeres dumme svar med hvad man laver her inde hvis man ikke er tilfred kan jeg ikke bruge til noget.hvis vi ikke kæfter op bliver det ved med af være de få som har magten og bruger den.man har sku lov til at sige at siden ikke køre godt.og andre kan godt få deres sider til at køre.
det væreste er at i benytter jer af at denne side er en af de bedste og så skider i på brugerne mening.og ja jeg er lidt vred på jer amins.at i ikke kan behandle folk på en bedre måde og ikke svine en til ofeligt.i kunne sende en besked til bruger mail.jeg tror i kan lide den magt. og derfor bliver det ikke bedre her inde.
ps jeg kan godt liden siden men ikke have kontagt med jer amins og nogne andre bruger som tror de ejer det hele.jeg ville ønske man kunne finde en anden løsning på disse problemer så en bruger med over 30 årsmed akvarie kan være med i div debatter.
vi har nu en gang forskellige meninger og det skal der være plads til.og det er der ikke lige nu.skift ud i amins til nomale folk.ellers find på en løsning så amins ikke kan behandle folk sådan.
bare min mening og den faller jo ikke i god jord hos div amins.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 07:20 02/09-2012 07:20
#45 Hvis du har så mange eksempler på svinere fra admins, kunne du så ikke tage at linke til dem?
Jeg kan bestemt ikke se at Hugo svinede nogen til i denne tråd, han skriver:
"Du er jo aligevel utilfreds , så det gør vel ikke noget"
- det er ikke at svine nogen til, det er en konstatering, spørgsmålet er blevet besvaret de første hundrede gange, og der kan ikke gøres noget ved det lige foreløbig, som også har været svaret hver gang. Det ved trådstarter også godt.
Dernæst skriver han:
"Ingen hentydning!............... Bare lige ud af landevejen
Jeg gad ihvertfald ikke selv spilde tiden med at vente på noget som ikke passer mig"
Igen bliver ingen svinet til, formuleringen er måske uheldig i nogens øjne, men der kunne lige så godt stå "Hvorfor gider man bruge sin tid på en side man er utilfreds med, hvor reglerne ikke falder i ens smag, og man ovenikøbet skal vente på at siden loader"
Havde Hugo givet en sviner, ville jeg ikke bakke ham op, men tværtom fjerne hans indlæg og tage en snak med ham.
Men Hugo giver ikke en sviner, og jeg ville da give ham ret i den sidste sætning, for jeg gad f.eks. heller ikke stille mig i kø til en forlystelse som jeg på forhånd vidste ikke faldte i min smag.

Reglerne bliver ikke lavet om fordi nogle ganske få er utilfredse med dem, reglerne er her for fælleskabet og sidens skyld. Uden reglerne ville siden ikke have nået den størrelse den har, og med den størrelse siden har opnået kan man ikke undgå at finde brodne kar, heldigvis er langt størstedelen udemærket tilfredse med siden, også nybegyndere.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger Kelly (Inaktiv) - 02/09-2012 08:29 02/09-2012 08:29
Øjeblik, jeg finder lige popcorn og slik frem.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 02/09-2012 08:44 02/09-2012 08:44
bliver godt nok mere og mere morsomt det her......

Man læser det man vil åbenbart og man forstår det præcist som det passer en selv bedst når man er ADMIN - er det en del af "udddannelsen"?

Og nej - i behøver ikke svare - jeg laver bare en "sviner" uden den direkte kan kaldes for en sviner - (frit formuleret udfra Mias vrøvlede indlæg)........

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger KimJ - 02/09-2012 08:51 02/09-2012 08:51
Indlægget er rettet 02/09-2012 09:53 02/09-2012 09:53 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Der kan åbenbart skrives rigtig meget om hvorfor det er fint nok at kommentere på den person der forholder sig kritisk, i stedet for at besvare kritikken *skeptisk*

Intet af det der er skrevet, ændrer dog på det faktum at den nævnte kritik er berettiget, og det forhold at problemet har været rejst før, mange gange og ikke mindst over en længere periode, uden at det har resulteret i væsentlige forbedringer, burde vel nærmest give anledning til en vis ydmyghed fra AS, her repræsenteret af Admins, i stedet for en arrogant "det er dig den er gal med" attitude.

Det svarer jo til at vi ikke længere må kritisere DSB for ikke at kunne køre til tiden, da der jo allerede i mange år har været påpeget problemer.. *skeptisk*

Det kunne måske også være værd at overveje et lille studie i basal kommunikationsteknik? Når man besvarer en rejst problematik, svarer man ikke kun den der tilfældigvis har lagt navn til, men også alle dem der oplever samme problem uden at have klaget. Det tumpede svar rammer derfor indirekte ALLE der sidder og venter på AS, og har gjort det i årevis.

Hvad ville der være galt med at nøjes med at svare at de problemer der i længere tid har plaget AS på dette område, desværre stadig eksisterer, og der er ikke nogen løsning lige på trapperne, som der allerede var gjort i #5?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 02/09-2012 10:03 02/09-2012 10:03
det eneste brugbare fra en admin. i denne tråd er miac.`s indlæg i #5 ( selvom vi har hørt det før )

så er det sgu en skam at der i #6 kommer et fuldstændigt ubrugeligt og ligegyldigt indlæg, og så endda fra en admin.

at der til tider bliver hentydet til "at hvis man er utrilfreds med lugten i bageriet, kan man bare finde en anden side", er godt nok sølle og letkøbt......for der findes vel ikke andre sider i dk? *blink* ...ihvertfald ikke med samme indhold og samme mængde brugere med en masse brugbar viden....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger crone12 (Inaktiv) - 02/09-2012 11:17 02/09-2012 11:17
Hold op med at pive. Siden er gratis. og i har adgang til en masse nyttig info om fisk osv. ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 02/09-2012 11:19 02/09-2012 11:19
#52 vi skriver 2012 hvis du ikke lige har bemærket det *blink*

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Jan Sørensen (Slettet) - 02/09-2012 11:27 02/09-2012 11:27
Saglig kritik kan aldrig blive til piveri, og jeg er enig med Kim i #50.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger Dusetagu - 02/09-2012 12:25 02/09-2012 12:25
crone12 skrev :
Hold op med at pive. Siden er gratis. og i har adgang til en masse nyttig info om fisk osv. ;(

Og lige netop det argument giver jeg ikke en bøjet 5øre for

Som skrevet tidligere bruger jeg masser af andre gratisforum med lige så mange brugere og indhold, og de kører upåklageligt

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger KimJ - 02/09-2012 12:45 02/09-2012 12:45
Siden er reklamefinasieret, hvilket ikke er helt det samme som gratis i mine øjne, men selv hvis vi går ud fra at siden er gratis ville jeg være uenig, ud fra den kendsgerning at den masse af nyttig info du henviser til, i store træk er noget vi som brugere selv har leveret, i form af indsendte artikler, artsbeskrivelser og indlæg i debatten!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 14:47 02/09-2012 14:47
jeg synes stadigvæk i kryber uden om problemet.og bruger de samme vendinger som i amin altid bruger.og læse kan ikke for jeg skriver at hugge tit sviner folk til i div debatter.og i blaner jer i ting som ikke kommer jer ved.gratis side kan man nemlig ikke kalde den.så 54 det har intet med piveri at gøre sæt dig bedre ind i hvad det handler om.der bliver betalt af de forhandler som bruger siden.og derfor burte siden ikke have alle de tekniske problemer.og jeg er træt af at man bare skriver at hvis en bruger ikke er tilfreds hvorfor bruger man så siden.det handler det slet ikke om.det handler om at man kan sige sin mening uden at div amin skal bruge sin magt.til at svine en til ofeligt.og det fatter i bare ikke.i sidder som små konger på en trone.jeg fatter ikke i gider.men i er nok ikke noget til noget i det daglige og så skal i styre her inde.og det bliver der jo ikke gjordt noget som helst ved.kongerne paradis.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 02/09-2012 15:02 02/09-2012 15:02
hmmmm tja, det kunne da egentligt være spændene at høre hvad forhandlerene der poster penge i denne side, syntes om sidens generelle kvalitet og de mange nedetider, langsomme hastighed o.s.v *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 15:09 02/09-2012 15:09
det var en god ide de har jo nok at se til så det er ikke sikkert de ved at der er mange problemer her inde.og de betaler sikkert kassen for deres anoncer.jeg ved bare at jeg har dage hvor jeg slet ikke kan komme på siden og alle dage skal jeg vente på at den skifter fra et en debat tilbage til forsiden.og det er hverdag.at lægge noget til salg kunne jeg ikke den kom ud med en fejl kode.
derfor jeg ikke synes de kan behandle sagen på den måde de gør.der må da også være en person med at ansvar som kan tage stilling til diss problemer med siden og med amins.ellers er det da langt ude.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 15:14 02/09-2012 15:14
zebramalle : Det vil nok være en god ide bare lige at lægge nogle link, Hvor jeg sviner folk.

Og ligesådan vil det være en god ide at læse dette link :D
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/about/rules/

Det er nemlig efter linket vi forsøger at navigere!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 15:27 02/09-2012 15:27
du har da flere gange brokket dig over folks overskrift.hvis den ikke lige passer ind i din verden.og jeg gider faktisk ikke tale med dig.du er under min verdighed.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 15:34 02/09-2012 15:34
Fint nok zebarmalle!

At jeg brookker mig over folks overskrift..................... Det er sgi ikke let at undgå, da det er en af mine funktioner her.

Men du påstår at jeg sviner folk, og det vil jeg gerne have eftervist.

Der var en årsag til at du fik et link til sidens regler :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger Villads (Inaktiv) - 02/09-2012 15:39 02/09-2012 15:39
Indlægget er rettet 02/09-2012 16:11 02/09-2012 16:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Nu springer jeg lige fra #42 og herned idet jeg tror jeg har en viden om hvorfor Hugo og de andre admins ikke kan se fo_dk's anmeldelse.

Dem kom nemlig til mig i en privat pb og ikke til det forum man kommer til ved tryk på ADMIN

Fra: fo_dk
Dato: 27/07/2012 - 15:18
Emne: Anmeldelse

Idet Fo_dk følte sig uretfærdigt behandlet, af mig, i sagen går jeg ud fra at det er denne det drejer sig om.

Mit råd til fo_dk er at hvis du virkelig gerne vil lægge denne sag bag dig, så lad være med at nævne den som eksempel på magtmisbrug i trådene.
Prøv også at få styr på kendsgerningerne når du vil deltage i trådene.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 15:41 02/09-2012 15:41
Vi skal som admin påpege hvis en overskrift ikke er sigende, der står faktisk at man huske at skrive en sigende overskrift når man opretter en tråd.
Vi skal også flytte tråde til de korrekte kategorier hvis de er lagt forkert, eller helt fjerne tråde og indlæg som overtræder sidens regelsæt eller er upassende.
Det er ikke at svine folk til, det er en af vore funktioner på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 15:54 02/09-2012 15:54
i er simpel hend ikke til at tale fornuft til i vil kun hvad i selv vil og gidder ikke bruge tid på dumme amins som kun kan se til deres næse og ikke forstå hvad det drejer sig om.vil ikke diltage i mere debat her inde i børnehaven der er da andre steder hvor man føler sig velkommen og det gør man ikke her inde.denne side er kun til amins vel og vel.vi bruger skal bare holde kæft og ikke sig hvad vi mener men sådan en bruger er jeg ikke.kan man ikke sige at der er problemer bliver de jo aldrig løst.og det tror jeg faktisk heller ikke de gør her inde.det handler kun om at tjæne så mange penge som muligt og lave så lidt som muligt.det må ikke koste noget at holde siden.og det ser man virkelig også med alle de mangler.men det er som at slå i en dyne.forsæt endelig med det gode arbejde som i selv kalder det.
jeg ved godt der er nogne som bruger meget tid på det her inde som er nomale og en stor tak til jer.men i admin som tror i skal bestemme gider jeg ikke bruge mere tid med.jeg har sku nok andet men nu fik jeg luft og kan se at det bliver ikke bedre her inde.det er nok kun et spørgsmål om tid så finder dem der betaler ud af hvordan det hænger sammen her inde og så kan det jo være der er en som vægner op af sin tonerose søvn ikke killer.og får står på siden og sine amins.det er der behov for hvis alm bruger skal have en chance her inde.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 02/09-2012 15:55 02/09-2012 15:55
Indlægget er rettet 02/09-2012 15:56 02/09-2012 15:56 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#63: Tak for oplysningen - den var virkelig nødvendig......... Føler du dig ramt?
Og du er selvfølgelige 100% sikker på at jeg ikke har trykket på andre knapper inden eller efter jeg skrev til dig?

Og reelt kunne det jo være en anden sag end den du henviser til - det aner du ikke, men du gætter på det er den samme.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger Villads (Inaktiv) - 02/09-2012 16:11 02/09-2012 16:11
#66 Jeg ser jo alle de samme ting som de andre admins og der er ikke nogen anden anmeldelse fra dig end den private til mig, så det er svært at se andre muligheder, og jeg synes det er rimeligt at de andre admins får denne oplysning ligesom jeg synes det er rimeligt at den kommer her.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 16:19 02/09-2012 16:19
miac . jeg ved ikke om du er dum eller hvad men når jeg skriver i sviner folk til så er det nok fordi i gør det i ved bare ikke hvordan man bør tale.hvis man er ny her og evt kun 13 år så tal pænt til dem selv om deres overskrift var forkert lavet man skal da have en chance for at lære hele livet og det har i nok glemt selv.det er mange gange jeg falder over den slags fra jers side.i har sku selv valgt at være admins og så må i tage det at der kommer mange af samme slags debatter.i kan jo bare lade være med at blande jer hvis i synes det er så slemt med mange debatter om slørhaler i bovler som var en af dem der tænde jer for langt tid siden.det er den slags jeg mener med at svine til.
og jeg ved godt der findes dumme folk her inde som er skide ireterende men sådan er det jo bare her på internettet hvor alle slags menesker færdes.og jeg synes at i gør et godt stykke arbejde nogne af jer.men i burte finde en bedre måde at tiltale folk på.folk bliver vrede kede af det.når man som ny her ikke føler sig hjemme.vi er jo ikke alle lige gode til at skrive og finde den rigtige overskrift.det er lidt smålligt af jer at være sådan. derfor jeg ikke gider at skrive mere i jeres debatter.for i sidder jo og venter på at der kommer en person i kan overfalde.det er det i er bedst til.
og så kalder i det det i skaL LAVE HER INDE.I HAR SÅ MANGE UNDSKYLDNINGER .AT JEG ER VED AT BRÆKKE MIG OVER JER.I SKULLE SKAMME JER I HØRE SLET IKKE TIL I DEN SLAGS ARBEJDE.DET SKAL VÆRE PERSONER SOM KAN TÅLE KRETIK OG SE LIDT LÆNGER END DET I KAN.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 16:33 02/09-2012 16:33
Jeg kan nu sagtens både tåle og tage imod kritik, så længe denne er saglig, relevant og konstruktiv. Kritik for brokkens skyld kan jeg ikke bruge til noget, det er vel de færreste som kan det.
Mht. overskrifter som du selv er meget inde på, så er en overskrift som "hjælp" bare ikke brugbar, og det er vigtigt at det bliver påpeget, også for trådstarters skyld, for de fleste brugere går hurtig forbi en overskrift som ikke er sigende, også de brugere som sidder med den fornødne information til trådstarter.
Jeg mindes ikke at have stødt på nogen sviner fra admins side når en overskrift har haft mangler, tilgengæld ser vi indimellem brugere som sviner hinanden til, og i nogle ekstreme tilfælde må vi også gribe ind.
Men et ord om at overskriften skulle være anderledes, at en tråd er placeret forkert osv. er ikke at ligestille med at give en sviner.

Jeg savner stadig nogle links til de debatter du mener vi sviner folk til i, for det er selvfølgelig uacceptabelt, og det skal der rettes op på, hvis det er tilfældet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 16:38 02/09-2012 16:38
zebarmallen: Så vidt jeg kan se, så er det dig som ikke helt har fået læst siden regler endnu.

Vi kan såmendt godt tåle kretik, men der er sgi nødt til at være en substans i kretikken, ellers er det jo bare noget bavl, som kommer fordi man lige føler at det er moden og man vil være med på den.

Hvis nu det var sådan at vi ikke kune tåle kretik, så ville folk jo bare have fået 5 kolde tære i bagen, uden debat :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 16:43 02/09-2012 16:43
DET VIL TAGE FLERE TIMER AT FINDE DEM MEN I VED JO GODT AT I TIT IKKE TALER PÆNT TIL DE BRUGER.OG JA EN OVERSKRIFT MED ORDET HJÆLP ER IKKE LIGE I SKUFFEN MEN MEN DERFOR BEHØVER I IKKE OVERFALDE PERSONEN.MEN VI KOMMER IKKE VIDRE HER FOR I ER JO SOM I NU EN GANG ER KONGER OVER SIDEN.SÅ JEG TAKKER FOR DENNE GANG OG OVERVEJER AT FINDE NOGET ANDET OG BRUGE MIN TID PÅ.SMÅLIGE MENESKER KAN JEG IKKE BRUGE TIL NOGET.OG I VIL JO IKKE HØRE HVAD VI ANDER MENER SÅ FORSÆT ENDELIG DEN VEJ I HAR VALGT DEN ER SIKKER GOD FOR JER MEN IKKE FOR OS NOMALE..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 16:44 02/09-2012 16:44
Du kan jo lave en søgning på hjælp ................ det burde ikke tage mange sekunder :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 16:48 02/09-2012 16:48
DU KAN DA SELV FINDE DE SIDER HVIS DE ER SÅ VIGTIGE FOR DIG.JEG GIDER IKKE BRUGE MIN TID PÅ DIG.DU ER BARE FOR MEGET.DU TRO DU ER SÅ SKIDE KLOG.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 16:51 02/09-2012 16:51
#71 Hmm... Som jeg forstår dit indlæg, ønsker du ikke nogen forandring, men blot at komme af med noget raseri og brok, det kan vi jo ikke bruge til noget, og da slet ikke forandre noget ud fra.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
DK1991 (Slettet) - 02/09-2012 17:03 02/09-2012 17:03
:D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 17:27 02/09-2012 17:27
jeg har selv været blokkeret fra denne side i 2 år ,fordi ,jeg gik en tidligere admin på klingen, kort fortalt ,råede han en bruger at skille alu rammerne, på et 660 L. akv , jeg mente så at hvis man var admin så burde man have en smule viden , kaldte ham en klaphat ,og den faldte ikke i god jord . et regelsæt skal der være men selvudvalgte profetier , behøves ikke ,bare fordi der står admin på kasketten.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Bruger Villads (Inaktiv) - 02/09-2012 17:34 02/09-2012 17:34
Hvad er selvudvalgte profetier?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 17:37 02/09-2012 17:37
det viste sig så bag efter at han havde misforstået situationen ang. akv. størrelsen og trak i land men kunne jo ikke som admin . miste hele underkæben /pondus

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger Villads (Inaktiv) - 02/09-2012 17:40 02/09-2012 17:40
Er det en selvudvalgt profeti? Jeg forstår ikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 17:40 02/09-2012 17:40
villads læs debatten igennem , hør hvad dine elskede brugere siger/ skriver , vi/nogle skriver fordi vi/de ønsker siden skal blive bedere up to date

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 17:45 02/09-2012 17:45
du gør det selv nu villads snakker ned ,er det god stil? en admin burde snakke med , forstår du det, alt efter sammenhæng klart

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger kejak - 02/09-2012 17:45 02/09-2012 17:45
Er det ikke drejet lidt mere over i heksejagt på admins?

Enig i TS, siden har været lidt sløv i lang tid, men der kunne de kære admins jo komme med noget info om sidens fremtidige stabilitet udover at der skiftes programmerings sprog *blink*
Jeg er ikke helt med på hvad der er nemlig :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 02/09-2012 17:52 02/09-2012 17:52
LOL

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 18:23 02/09-2012 18:23
Der laves en helt ny side fra bunden af, da det som siden er lavet i nu, ikke virker optimalt og er skyld i meget af problemet med sidens stabilitet.
Men det laves altså af frivillige som har arbejde, familie og liv ved siden af AS, så det tager selvsagt en god rum tid at få færdigudviklet. Jeg er ikke selv tekniker så jeg kan ikke forklare det nærmere.

Villads taler da ikke ned til dig? Han skriver at han ikke forstår hvad du mener, det er da ærlig snak.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 18:25 02/09-2012 18:25
#82 forøvrigt, så vidt jeg har forstået, arbejder de med den nye side på de servere denne side ligger på, og det kan være med til gøre siden endnu mere ustabil.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 18:26 02/09-2012 18:26
j.wahl :

Har lige kikket det gamle igennem, og kan se at det vil klæde dig at holde dig nærmere sandheden.

1. Råder brib til at lime et glas oven på den gamle bund, i stedet for at skille rammen.

Dette foregår o 2. månede 09............ i 3. månede 09 får du advarsler af jerry.

Ergo: Du kan ikke have været udelukket for at kalde brib en klaphat! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 18:31 02/09-2012 18:31
kejak hekse jagt , det drejer sig om en sober tone også for admins, pilen peger i begge retninger,
fremtidig stabilitet ,er lutter øre finder lige cola og snaks frem , den vil jeg ikke misse ,let the show begin, det sjove her på siden er at de ikke ved hvad konstruktvitivt kretik er . og så virker det som en heksejagt.bum

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 18:37 02/09-2012 18:37
hugo det passer ikke jeg har også rester af tråden resten har i sjovt nok slettet , så fortæl mig hugo hvorfor skulle jeg lyve ? læg du bare HELE tråden op her på siden

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Jan Sørensen (Slettet) - 02/09-2012 18:39 02/09-2012 18:39
crone12 skrev :

zebramalle skrev :
jeg synes stadigvæk i kryber uden om problemet.og bruger de samme vendinger som i amin altid bruger.og læse kan ikke for jeg skriver at hugge tit sviner folk til i div debatter.og i blaner jer i ting som ikke kommer jer ved.gratis side kan man nemlig ikke kalde den.så 54 det har intet med piveri at gøre sæt dig bedre ind i hvad det handler om.der bliver betalt af de forhandler som bruger siden.og derfor burte siden ikke have alle de tekniske problemer.og jeg er træt af at man bare skriver at hvis en bruger ikke er tilfreds hvorfor bruger man så siden.det handler det slet ikke om.det handler om at man kan sige sin mening uden at div amin skal bruge sin magt.til at svine en til ofeligt.og det fatter i bare ikke.i sidder som små konger på en trone.jeg fatter ikke i gider.men i er nok ikke noget til noget i det daglige og så skal i styre her inde.og det bliver der jo ikke gjordt noget som helst ved.kongerne paradis.

Jan Sørensen skrev :
Saglig kritik kan aldrig blive til piveri, og jeg er enig med Kim i #50.

Hej Mikhael
Jeg ved at der er mange indlæg, at holde styr på. ;)
Men hvis du nu læser indlægene vil du kunne se, at mit svar i #54 er henvendt til #52 og at jeg er enig med #50. B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 18:39 02/09-2012 18:39
kom frisk :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 18:43 02/09-2012 18:43
ud over det blev min kammerats ip add fra roskilde også blokkeret

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 18:44 02/09-2012 18:44
jeg vil ikke lave ballade , men ret er ret

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 18:45 02/09-2012 18:45
j.wahl : Hvad der er slettet er jo slettet fordi det ikke skal være her på siden!

Den debat foregår den 19/2 09.
Den 10/3 09 får du en advarsel af jerry pga. sprogbrug.

Det betyder jo at du ikke blev udelukket i 2 år, for hændelsen med brib.

Hvad du får ud af det ved jeg ikke, det ligger ikke lige inden for min fantasi lige nu :D

PS: Alle admin kan det i komentare om brugere............. Det er sådan for at vi admins ikke kan skjule hvad vi laver :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 02/09-2012 18:52 02/09-2012 18:52
Indlægget er rettet 02/09-2012 18:56 02/09-2012 18:56 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#62 du holder dig ihvertfald ikke tilbage når der gøres grin med f.eks. ordblinde, hvilket jeg syntes er sørgeligt når du er admin.
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1429858

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 18:56 02/09-2012 18:56
sorry jeg kaldte ham også for konfliktsky , men ja der mangler noget ;) om du så laver 5 stk smily ændre det ikke en skid .i slætter til jeres eget fordel men jeg redigere tråden og ligger den op (resterne) og kald mig ikke en løgner hugo ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger Villads (Inaktiv) - 02/09-2012 18:58 02/09-2012 18:58

Her:
Hvad er selvudvalgte profetier?

og her:
Er det en selvudvalgt profeti? Jeg forstår ikke.

Hvis dette er dårlig opførsel over for en bruger kan jeg med det samme love at det ikke bliver bedre.
Jeg forstår ikke udtrykket og beder om forklaring. Det er lig med høflighed i min verden.
Hvordan skal vi komme videre hvis vi ikke forstår hinanden?

Ind imellem er der brugere med en ekstrem følsomhed der føler sig forulempet, hvor almindelige mennesker ikke kan se bare antydning af et problem.
Den slags kan vi ikke undgå og jeg aner ikke hvordan jeg skal takle det på en høflig måde idet alt kan risikere at blive opfattet som nye angreb.
Jeg er forsvarsløs over for den slags.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 18:58 02/09-2012 18:58
hej jan .jeg er også enig med kim.men bliver bare gal på de to amins som lukker alt deres pis ud.bare dårlige undskyldninger.og nu hvor vi går dem på klingen er man jo igang med at finde en løsning.hvorfor ikke bare skrive det så man ikke spilder sin tid med at skrive til tom hjernet amins.det er som bare det hele.og jeg siger hvad jeg mener selv om det ikke passer dem

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 18:58 02/09-2012 18:58
den går ikke med mig du

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 19:03 02/09-2012 19:03
Jeg kan sende beviset i en pb til dig J.wahl.
Men copiere admin stof ud i offentlighed, den går ikke!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 19:04 02/09-2012 19:04
#97, jeg skriver det samme allerede i #5..... hmm.. *uhh*

Du brokker dig over vores opførsel, når en overskrift er dårlig eller en tråd er placeret forkert, og vi beder dig komme med eksempler derpå så vi kan gøre noget ved det... Jeg kan virkelig ikke se problemet?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 19:11 02/09-2012 19:11
hugo som jeg skriver mangler der TEKST, jeg er ikke dum ;) og som jeg skrev tidligere så er alt kretik ikke negativt ,vi er nogle der syntes om siden ,men hvis i har det ok hvor i står så sig dog at det ikke bliver bedere ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 19:15 02/09-2012 19:15
Der mangler ikke tekst i det jeg læser!!
Tekst bliver nemlig ikke slettet.............. kun skjult for brugere.

19/2-09 er episoden med brib

10/3-09 er der en anden episode med jerry

Det er sgi svært for mig at få 3/4 månede til at blive 2 år!!!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 19:17 02/09-2012 19:17
#101 I den tråd med akvariet der skal have nyt glas, mangler kun 1 indlæg, det er det allersidste indlæg i tråden, og det er fra dig.
Du kan se om der mangler indlæg i en tråd, for alle indlæg har et nummer øverst til højre, mangler der et nummer, så er det fordi et indlæg er fjernet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 19:23 02/09-2012 19:23
mange tak mia c
men jo jeg var blokkeret i 1,5-2år det er det ikke for mig hugo ,læg teksten op,

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 02/09-2012 19:25 02/09-2012 19:25
Jeg vil ikke blande mig i den her debat - men kun tilføje at så snart man føler trådt på eller talt ned til af en admin - så sørg endelig for at brug knappen "kontakt en admin".

Således oprettes der en tråd på det fælles adminforum, hvor det vil blive taget op til debat blandt teamet.

Jeg kan kun opfordre til dette. Brug funktionen så meget som muligt, i stedet for at kontakte en specifik admin. På denne måde får i en mere "fair" besked tilbage da, det ikke kun er en enkelt persons holdning.

Husk nu på, vi er altså bare alm. brugere - som bare er så glade for siderne her, at vi har lyst til at hjælpe til ved at være frivillige. Og hvis der er nogen der opfatter admin-funktionen som en autoritet eller akvarie-ekspert så har i misforstået konceptet.

Fortsat god dag :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #106
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 02/09-2012 19:29 02/09-2012 19:29
du kan lige så godt tale til en dør.de gør kun hvad de selv vil.til deres eget bedste.og det bliver ikke badre før der bliver skiftet ud i de amins.og det sker nok ikke i vore tid.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #107
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 02/09-2012 19:33 02/09-2012 19:33
Argh, og så alligevel MÅ jeg lige knytte en kommentar til det tråden egentlig handler om - nemlig hastigheden :)

Der skal da ikke herske 1 sekunds tvivl om at det er mindst lige så frustrerende for os som admins at siden er langsom - brugeradministration er altså ikke nemt når siden i perioder er meget usamarbejdsvillig!

Det har desværre bare absolut intet med os at gøre - det er udelukkende op til sidens ejer.

Så det eneste der hjælper er at kontakte sidens ejer! Se nederst på denne side: Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/about/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #108
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 21:21 02/09-2012 21:21
#106 Du har sgi nok ret!

Udskiftning af noget som helst, vil ikke ske på baggrund af pladder uden hold i , aj heller på baggrund af nogle enkelte utilfredse brugere.

Var der snak om grove forteelser, med hold i virkeligheden, ville der blive taget en snak i adminforum om det, og hvad der evnt. skulle ske.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 21:45 02/09-2012 21:45
fantastisk så det det vil sige hugo at siden ikke forny sig før du bliver vippet af pinden ,hvis det står til dig tja ,plader uden hold i , kig ind.det alle os andre der er dumme sjovt/trist

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #110
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 21:49 02/09-2012 21:49
Indlægget er rettet 02/09-2012 21:51 02/09-2012 21:51 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det udsagn må du selv stå for j.wahl ............... når jeg skriver om utilpasselige elementer.

Så betegner jeg det altid som enkelte :D

Har du fået læst din pb og gransket datoerne ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #111
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 21:55 02/09-2012 21:55
fint hugo men din triumferende adfærd rykker ikke på der mangler tekst, så hvad præsís er du ude på med dine hoverende smilys ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 22:02 02/09-2012 22:02
j.wahl skrev :
kig ind.det alle os andre der er dumme

Alle jer andre? Vi har flere tusinde aktive brugere på siden, hvor mange af dem er præsenteret her?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
MiaC (Slettet) - 02/09-2012 22:04 02/09-2012 22:04
#111 Hvad er det for noget tekst som mangler?
Jeg kan også se datoerne, og kan heller ikke få dit udsagn til at hænge sammen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Bruger Hugo (Inaktiv) - 02/09-2012 22:08 02/09-2012 22:08
At mine smily skulle være hoverende kan jeg ikke se, men de viser at jeg ikke er sur og vranten :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 22:14 02/09-2012 22:14
det er jeg heller ikke :D :D :D hugo :D :D :D sjovt jeg ikke kunne finde den fulde tråd i mine beskeder,før nu

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 02/09-2012 22:20 02/09-2012 22:20
fordi du lige sendte den, tak og ja det er den fulde tråd.men den siger intet om hvorfor jeg var blokkeret i over 1 år samt min kammeretud over jery vi snakker 2009

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #117
MiaC (Slettet) - 03/09-2012 12:41 03/09-2012 12:41
Den diskussion du har haft med brib er foregået 20 dage før den diskussion du har haft jery, det kan altså ikke være fordi du kaldte en anden bruger for klaphat (Ja, en anden bruger, for læser man tråden, kan man se, at det ikke var brib du kaldte det) at du fik et års karantæne af brib, mig bekendt har et år 365 dage og ikke 20 dage. Den diskussion du har haft med jery, har været via pb, og hvad der er foregået der kan jeg ikke sige.
Men egentlig var brib i sin gode ret til at give dig karantæne for at svine en anden bruger til, eller sågar en admin. Den ret har vi stadig, men vi er blevet mere tolerante og også lempet en smule på reglerne. Normalt ville en tråd som denne slet ikke få lov at leve eller udvikle sig til det punkt den er på nu.

Da Jery var admin, var det som oftest hende som gav karantæne, da det var hende som stod for brugeradministrationen, men jeg tror næppe du er blevet sat i karantæne i 1år som du påstår. Karantæne tid er rigtig nok varierende alt efter hvilke forteelser man har begået, men variere som oftest fra 1 uge til 1 måned eller 2. Får man karantæne længere tid end det, har man været ualmindelig grov, f.eks. kommet med trusler eller lignende.
Vi har i ét særligt tilfælde valgt at give én enkelt bruger karantæne på livstid.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #118
Bruger zebramalle (Inaktiv) - 03/09-2012 17:43 03/09-2012 17:43
der er da nogne her som vasker deres hænder og giver alle os andre skylden.typisk de amins som stadigvæk bruger deres magt.og hugo taler bare ikke pænt til folk. jeg fatter ikke man ikke skifter ud i de amins.selv om mange ikke giver deres mening .betyder det jo ikke de er tilfredse med jer.de vil nok undgå de problemer med jer som jeg og div andre har nu bare fordi vi kæfter op over jeres op over jeres måde at behandle os på.i kan jo bare lukke denne debat hvis i ikke kan tage lugten i bageriet.i bruger jo jeres mAGT SOM DET PASSER JER HVER DAG HER INDE.I ER SIMPEL HEND FOR MEGET OG DUMME SOM SNOT..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #119
MiaC (Slettet) - 03/09-2012 18:00 03/09-2012 18:00
#118 Det er jo egentlig dig som taler svinsk til os, og på trods af dine udbrud forsøger vi stadig at holde en sober tone, ja, og endda at finde en løsning på lige netop dit problem. Men du vil jo ikke være behjælpelig, jeg har bedt dig komme med nogle eksempler på dine beskyldninger, ved at uploade links til tråde hvor admins har opført sig upassende, så vi kan tage stilling til problemet og gøre noget ved det, men det nægter du at gøre, og hvad vil du så have at vi skal stille op?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #120
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 03/09-2012 18:29 03/09-2012 18:29
Det er jo prøvet maaaaaaaaange gange med forskellige ejere at få gjort noget ved ADMIN-problemet med eksempler.

Jeg er stoppet med at prøve og forstår godt at andre ikke gider heller - især ikke når man bliver nedgjort undervejs - om det så er ironisk nedgøring med smileyer (hugo-metoden) eller direkte svinere.
Og nej - jeg gider ikke finde eksempler på disse svinere fra ADMIN - dem jeg hentyder til ved selv hvad de har gjort.......

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #121
Bruger AlocDrol (Inaktiv) - 03/09-2012 18:45 03/09-2012 18:45
For at vende fokus tilbage til emnet...

Kan det lade sig gøre at opdatere hastigheden på serveren? Om det er hardware, båndbrede eller webhotel? Det må da være til at svar på rimelig kortfattet?

Ja...
Nej...
Måske, det undersøger vi lige...

Mvh AlocDrol

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #122
MiaC (Slettet) - 03/09-2012 19:12 03/09-2012 19:12
#120 Hvordan vil du have at vi skal tage problemet op i admin gruppen, hvis en admin opføre sig upassende, når ikke vi får nogle eksempler?

#121 Så vidt jeg er informeret køre vi med fibernet på den højeste mulige hastighed.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #123
Bruger kejak - 03/09-2012 19:12 03/09-2012 19:12
84# tak så blev jeg da lidt klogere på det ;)

Jeg syntes de gør det meget godt de admins, jeg er så heller ikke stødt på dem "på den uheldige/ubehagelige" måde.
Og selvfølgelig kan admins da også sige sludder og ubehageligheder, som sagt mindst et par gange i denne tråd, er de også mennesker.
Personligt tag jeg hatten af for det ulønnede (formoder jeg) og til tider (tråden her er godt eksempel) hårde tone der er mod dem.
Nu skal det her ikke ses som røvslikkeri, jeg har da også mit jeg er utilfreds med her på siden, som loade tiden, men jeg håber/tror da at ejer af siden altid vil forsøge at gøre den bedre ellers dør den jo med tiden da andre sider udvikler sig.
Og det er ikke en brokke tråd derfor nævner jeg kun min utilfredhed omkring load tiden da det handler tråden om.
Der skal ihvertfald mere end gnavne admins og langsomme load tider til at skræmme mig væk fra AS.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #124
flsuw (Slettet) - 03/09-2012 19:44 03/09-2012 19:44
Denne debat vidner godt nok at skolesommerferien er overstået.

Mit spørgsmål, kan der virkelig koge mere suppe på dette ben der blev udlagt fra TS side? Så derfor min undrende til denne store debat, og jeg er total enig med Kejak i #124 og ikke at forglemme, det er trods alt ulønnede personer der prøver at gør AS til et bedre sted for alle. Uanset om man kan lide lugten i bageriet eller ej.

Især respekt til MiaC i denne debat (tålmodighed) og skal vi ikke alle komme videre med vores hobby som vi alle holder så meget af.

God aften til jer alle her på AS :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #125
MiaC (Slettet) - 03/09-2012 19:45 03/09-2012 19:45
#123 Det er mindst lige så irriterende for os at siden er langsom til tider, det kan være noget besværligt med brugeradministrationen når siden går i fejl, eller en bruger har trykket "send" 25 gange, og vi kun kan slette ét indlæg ad gangen. :D

Nej, vi får ikke løn eller andre goder ved at fungere som admins på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #126
Bruger kejak - 03/09-2012 19:55 03/09-2012 19:55
Det gamle ordsprog "tålmodighed er en dyd" er der nok ikke mange der kan nikke genkendende til :P
Men når man har været her et stykke tid må man ligesom have vænnet sig til tingenes gang.

Er jeg helt galt på den når jeg tror at det også kan have noget at gøre med hvor mange der/prøver er på/prøver at logge på?

Når en lillebitte basse (med creme) kunne kviller da godt gi` :D så er der da et lille gode

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #127
Bruger Villads (Inaktiv) - 03/09-2012 20:09 03/09-2012 20:09
Vi får gratis tæsk af brugerne Kenneth. :D

Faktisk oplever jeg at jeg får mere tak og respekt end brok og utak, så det er slet ikke så dårligt endda, når man er født med et forumvirus i blodet. :)

Min anden yndlingsside har faktisk et lign. problem. Eksternt link www.hwt.dk og det er endda en side lavet af EDB nørder.
Den går konstant i stå, men admins får ikke så mange slag for det.
Der er vi meget priviligerede. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #128
Bruger Villads (Inaktiv) - 03/09-2012 20:11 03/09-2012 20:11
Ja Mia får en nobelpris for tålmod og diplomati for sit arbejde i denne tråd. :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #129
flsuw (Slettet) - 03/09-2012 20:18 03/09-2012 20:18
#128 Håber og tror at samme ånd vil overgå AS, men kan Kviller fanges på en messe med en masse søde sager til ganen som Kajak skriver i #126 :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #130
MiaC (Slettet) - 03/09-2012 20:26 03/09-2012 20:26
#129 Vi tager på Køge messen her d. 29-30/9 og har selvfølgelig slik med som vi plejer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #131
Bruger Hymme (Inaktiv) - 03/09-2012 20:26 03/09-2012 20:26
#128 Gør hun det ?? Det eneste hun har gjort er at dække over udtalelse #6 og #8 som i stedet burde ha givet #1 en undskyldningen for længe siden i denne tråd.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #132
flsuw (Slettet) - 03/09-2012 20:27 03/09-2012 20:27
#130 takker :P :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #133
Bruger Villads (Inaktiv) - 03/09-2012 20:48 03/09-2012 20:48
Det har du ikke ret i Henrik.
Mia har med en engels tålmodighed prøvet at opklare baggrunden for klager om helt andre ting fra andre brugere som ikke forstår et klik af hvordan man begår sig på fora.
At komme med klager og vredesudbrud over admins eller brugere kan ikke tages alvorligt uden dokumentation for de ting folk bliver beskyldt for. Det siger sig selv, men alligevel fortsættes der i samme skure i indlæg efter indlæg.
Det er superflot at Mia har holdt sig rolig og åben gennem hele tråden og der kan ikke sættes en finger på hendes argumenter og metoder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #134
Bruger kejak - 03/09-2012 20:49 03/09-2012 20:49
Har i slik med *blink* Jeg kommer da lige forbi så :P
Gad vide om kviller så har basser (med creme)?

Men i øvrigt for at jeg kan stille min nysgerrighed tilfreds, kunne en der har tekniske kvaliteter så ikke bevare mit spørgsmål? Er jeg helt galt på den når jeg tror at det også kan have noget at gøre med hvor mange der/prøver er på/prøver at logge på?
Og er der et max antal, tænker på at alle bruger kan vel ikke være på samtidig? *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #135
Bruger Villads (Inaktiv) - 03/09-2012 20:56 03/09-2012 20:56
Det eneste jeg ved er at problemerne kommer af at siden er kodet i ColdFusion.
Et hjemmesidesprog der er totalt uegnet til at kode hjemmesider i. :(

Jeg har ikke hørt kviller nævne noget at om antal brugere skulle give ekstra problemer.
Det jeg ved er at serveren er rigelig kraftig tilstrækkelig til sidens drift ligesom net forbindelsen er helt som den skal være. ColdFusion er problemet. Præcis hvordan ved vist ingen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #136
MiaC (Slettet) - 03/09-2012 20:56 03/09-2012 20:56
#134 Vi har altid slik med, basserne må du snakke med Kviller om, men han vil næppe dele, når det drejer som om kage :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #137
Bruger Villads (Inaktiv) - 03/09-2012 21:00 03/09-2012 21:00
Er der cognac til kaffen? :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #138
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 03/09-2012 21:05 03/09-2012 21:05
Villads skrev :
Det eneste jeg ved er at problemerne kommer af at siden er kodet i ColdFusion.
Et hjemmesidesprog der er totalt uegnet til at kode hjemmesider i. :(

Jeg har ikke hørt kviller nævne noget at om antal brugere skulle give ekstra problemer.
Det jeg ved er at serveren er rigelig kraftig tilstrækkelig til sidens drift ligesom net forbindelsen er helt som den skal være. ColdFusion er problemet. Præcis hvordan ved vist ingen.

Yes, og det er den samme smøre vi har fået af Kviller når vi har brokket os på adminforum.

Jeg ved han tidligere har arbejdet på en php-version, som vi beta-testede lidt på, men tror nok det gik i stå igen, da det var meget dyrt i programmørtimer.. Der er ret langt mellem frivillige programmører :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #139
MiaC (Slettet) - 03/09-2012 21:09 03/09-2012 21:09
#138 Arbejdet på den nye php version er i fuld gang igen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #140
Bruger kejak - 03/09-2012 21:17 03/09-2012 21:17
#135 syntes også at have læst at der var noget med bruger antal logget på af gangen, specielt omkring kl.12 er den slem og igen når folk har fri for arbejde omkring 16 tiden knaser det lidt, men alle vil jo ind og se om der kommet svar på tråd/indlæg.

#134 Det glæder jeg mig til ;) , ja mon ikke man kan lokke 1 enkelt fra ham hvis man er der tidligt så har de forskellige folk der stiller boder/akvarier op måske ryddet fadet? Foruden Kviller som er kagefanatiker? :P

#137så vil jeg godt bede pilsner, det andet er jo usundt på både den ene og anden måde :P

#138 Når programmører skal vel også tjene penge så jeg kan da godt forstå de ikke vil ligge den helt store energi i noget ulønnet som de normalt får løn for dagligt (kan så være arbejdsløs).
Men mon ikke der en akvarie freak derude der kan *blink* Jeg ved det ikke. *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #141
Bruger Villads (Inaktiv) - 03/09-2012 21:20 03/09-2012 21:20
Indlægget er rettet 03/09-2012 21:21 03/09-2012 21:21 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ja jeg så også de betatester. Der var fart over feltet. Jeg vidste ikke hvorfor det gik i stå.
Fandens også. :(

Edit: Så først Mia indlæg nu.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #142
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 03/09-2012 21:28 03/09-2012 21:28
MiaC skrev :
#138 Arbejdet på den nye php version er i fuld gang igen :)

DEJLIGT! :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #143
flsuw (Slettet) - 03/09-2012 21:58 03/09-2012 21:58
#139 Lille spørgsmål, Jeres nye server forum, laves det i Linux miljøet

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #144
Bruger j.wahl (Inaktiv) - 03/09-2012 22:00 03/09-2012 22:00
mia c at jeg skulle ha kommet med trusler ,nu må jeg sku lige bede om mine lyserøde underhylere , måske var jeg ikke pæn i min mund ,måske var der en grund til det ,måske prøver i at vaske jeres ved at kaste bolden videre som i plejere. forny dog for fanden den side ,og nej var det ikke brib så var det jery og ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #145
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 03/09-2012 22:10 03/09-2012 22:10
Indlægget er rettet 03/09-2012 22:11 03/09-2012 22:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

flsuw skrev :
#139 Lille spørgsmål, Jeres nye server forum, laves det i Linux miljøet

Der er kun en der kan svare på det og det er Kviller - han er den eneste der har med det at gøre - samt har forstand på det ;)

Edit: Den tekniske del af driften på siden har intet med os admins at gøre..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #146
flsuw (Slettet) - 03/09-2012 22:15 03/09-2012 22:15
#145 Beklager mit spørgsmål, jeg selv er Linux-mand til daglige ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #147
MiaC (Slettet) - 03/09-2012 22:22 03/09-2012 22:22
#144 *suk* Du misforstår mig, her er citatet:

MiaC skrev :
Karantæne tid er rigtig nok varierende alt efter hvilke forteelser man har begået, men variere som oftest fra 1 uge til 1 måned eller 2. Får man karantæne længere tid end det, har man været ualmindelig grov, f.eks. kommet med trusler eller lignende

Du skriver at du fik karantæne i et år eller 2 fordi du kaldte brib en klaphat, det kan vi dokumtere ikke er tilfældet, da du 20 dage efter din advarsel fra brib fik en advarsel af jery, begge p.gr.af dit sprogbrug i forum.
At man ikke holder en sober tone, kan medføre karantæne, at forsætte med det kan medføre længere karantæne, også selvom det foregår via pb.
Jeg kunne også dele karantæne ud for diverse brugeres sprogbrug i denne tråd, men har valgt ikke at gøre det for at finde ud af baggrunden for klagerne. Indtil videre har jeg ikke fundet nogen klager med hold i, udover at siden er langsom, og det har jeg så forsøgt at forklare efter min bedste evne.

Men vi snakker altså om noget som er foregået for 3½ år siden, noget som er foregået imellem dig og 2 tidligere admins, og faktisk også før jeg selv blev admin herinde.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #148
Censuren Sponsor Laura (Inaktiv) - 04/09-2012 23:03 04/09-2012 23:03
Lol... Jeg læste: Det kommer til at virke, når der er kodet færdigt... MEN VIGTIGERE: Slik???? :p jeg er frisk...
Og er fint tilfreds med admins :) Ja, gu er de skide sure nogen gange... Sån er det.. Hvis i har jeres på det tørre, så sæt dem på plads... De er sgu faktisk ok herinde :) vi

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #149
Bruger Villads (Inaktiv) - 04/09-2012 23:52 04/09-2012 23:52
Nå der blev du da lige vores alle sammens darling her på A-teamet Laura. Venner med fordele. ;)

Er der flere derude? B) :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #150
Bruger jacob_dastrup (Inaktiv) - 04/09-2012 23:57 04/09-2012 23:57
Jeg har skam heller ikke noget imod jer admins har altid selv fået en god behandling B) i gør sku et godt stykke arbejde Admin team ;) overvejer af og til om man selv skulle blive admin(sig til hvis i mangler en) jeg bruger alligevel så meget tid her inde, så hvorfor ikke gøre et ekstra stykke arbejde ud af det :D

og ja gu er siden langsom indimellem og af og til umuligt og komme på, men hvis man virkelig ikke har andet og brokke sig over så skulle man nok hellere finde sig et andet sted og være :P og det er bare min personlige mening

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #151
MiaC (Slettet) - 05/09-2012 00:23 05/09-2012 00:23
Nogle gange kan én irettesættelse føre til et godt venskab :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #152
Bruger Villads (Inaktiv) - 05/09-2012 00:58 05/09-2012 00:58
Tak skal du ha' Jacob. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #153
Bruger Kisbye2409 (Inaktiv) - 06/09-2012 19:44 06/09-2012 19:44
Jeg er også ganske godt tilfreds med siden og med div. admin :)
For en der er forholdsvis ny i hobbyen, er det fantastisk at kunne bruge denne side.... :) ......også selvom man godt kan blive lidt træt, nå den kører langsomt, eller man slet ikke kan komme ind på siden :) :(
jeg syntes primært at have et positivt indtryk af admin`s arbejde...tror ikke det er den nemmeste plads at sidde på ;) Har også selv fået en lille irettesættelse af MiaC i min korte tid på siden....Men den var ganske pænt leveret, og jeg fik en ordentlig forklaring, så det var en fin "oplevelse" med admin.... :) Syntes i generelt gør det godt.... ;)
Har bemærket 1 enkelt admin der til tider har en lidt "hård/ironisk" tone i debatten, (ikke noget jeg selv har været involveret/udsat for) Men vi er jo forskellige som mennesker, og har forskellige måder at udtrykke os på :P ;) Sådan er det vel også med jer admin.... :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #154
MiaC (Slettet) - 06/09-2012 20:17 06/09-2012 20:17
Tak for de pæne ord, Jacob og Maria........... Og selvfølgelig også Fru Møller.
Jeg kan vidst tale for os alle sammen, når jeg siger, at vi gør vores bedste.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #155
Bruger KevinR - 08/09-2012 08:36 08/09-2012 08:36
Er der nogen der tænker på at alle sider til tider kører langsom ?

Eneste alternativ er akvarieviden,hvor jeg aldrig har oprettet en profil siden er jo mega død og kedelig

Plus på denne side:

Mange brugere
Stort annonce marked,hvor ældre oprettede annoncer aldrig bliver stående i flere måneder
Kæmpe stort kartotek af oprettede tråde og debat,der er mange hundrede timers god læsning
Meget overskuelig side,kan godt lide layoutet selvom det er gammel (?) er det noget af det enkleste og bedste jeg har oplevet
Gode admins der er aktive og tålmodige,mange sider har admins og webmastere man aldrig ser noget til
Alt er gratis
Annoncer er ikke irriterende
Gamle tråde bliver ikke låst så ny viden kan tillføres
og der er sikkert flere plus jeg har glemt

Minus på denne side

At siden kører langsom

Nybegyndere der opretter tråde selvom de i forvejen har bestemt sig,(ex.kan man have malawi i et 54 liters) og siger man nej og prøver at give dem råd,ja så er man grov og de ser det som en kraftig irettesættelse,og mange nybegyndere siger de er erfarne,men så opretter de tråde der indeholder spørgsmål som:hvordan fanger man guppyer,opstarter akvarier og dagen efter putter fisk i og regner med at det ikke giver problemer.

Ja det var hvad jeg har at sige om at siden kører langsomt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #156
Bruger benno (Inaktiv) - 08/09-2012 10:16 08/09-2012 10:16
hold da kæft man har lige siddet og skrevet en årelang forklaring og så var jeg åbentbart ikke logget ind sur numse

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #157
Bruger Villads (Inaktiv) - 08/09-2012 10:36 08/09-2012 10:36
Tak Kevin. Vi bliver så glade af lidt ros. :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #158
Bruger jjj27 (Inaktiv) - 17/09-2012 19:45 17/09-2012 19:45
denne side har så meget personlighed og charme hele verden behøver ikke at suse afsted nyd ventetiden med at kigge på jeres akv jeg started med at bruge saltsiden for ca 4år siden i dag kommer jeg der ikke så tit men siden vil altid have en særlig plads i mit hjerte jeg plejer at sammeligne den med average joe´s gym fra filmen dogeball det kan godt være den er langsom men den hygger som man finder på ss har jeg til dato ikke fundet på andre forummer så tak til hele holdet

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #159
MiaC (Slettet) - 17/09-2012 19:56 17/09-2012 19:56
#158 Selv tak, for de pæne ord :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #160
Bruger Dreyer (Inaktiv) - 18/09-2012 00:25 18/09-2012 00:25
Indlægget er rettet 19/09-2012 22:57 19/09-2012 22:57 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Godaften,
En af mine andre hobbyer er VW'er og der er et forum, hvor nøjagtig den samme tråd som denne eksisterer.
Det viser i mit hoved bare at der er mange folk der har en stor passion for et område, og som så benytter et forum som en del af deres udlevelse af denne passion. Og det er da ærgeligt at siden stinker på det tekniske plan. Men det er en god side, og min opfattelse af admins har været ok, Jeg har 1 gang fået en advarsel for en lummer bemærkning, og det var egentlig ok.

Jeg håber bare ikke at KimJ er blevet slettet pga. denne debat, han har ofte svaret mig i mine noob spørgsmål, så det vil jeg syntes er synd.
Husk på, der skal være plads til alle...

Via anden tråd er jeg nu klar over at der er andre grunde.

Annoncører
Annoncører