Sådan fjerner du nemt glasroser

Postet under : Saltvandssiden.dk - Generelt
Visninger : 2579

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger petercw (Inaktiv) - 09/08-2012 10:36 09/08-2012 10:36
Hej,

Jeg har kunne læse nogle steder herinde, om hvordan man skiller sig af med glasroser.
Nogle forslår varmt vand og mange andre muligheder.

Jeg vil blot dele at jeg har "fundet" et vidundermiddel (som sikkert er almindelig kendt), der fjerner dem nemt og hurtigt.

Midlet er fra Red Sea og hedder "Aiptasia-x" - "Aiptasia eliminator kit" Jeg har givet 180.- kr for mit set.

Det suges op i en kanyle som følger med, samt to forskellige nåle. en lige og en krum nål til at komme om hjørner med.

Når man fører nålen op mod glasrosen, lukker den sig sammen om nålen. Når du trykker indholdet ud visner den nærmest øjeblikkeligt. For mig har midlet virket fantastisk til både små og store glasroser.

Håber at nogen kan få glæde af det :)

Mvh Peter

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 09/08-2012 10:42 09/08-2012 10:42
Hej!
Ja der er mange kemikalier så som saltsyrer der er ekstremt effektive mod glasroser, min variant er ikke helt billig om man gør det rigtigt :D

Rødvinsmetoden, den virker helt efter planen man skal dog passe lidt på med dene metode om man har mange glasroser da den kan give ondt i hovedet dagen efter... På den anden side om du lever efter ChingChai's vise ord er det ikke noget problem. >>Life is to short to drink bad wine!<<

Varmt vand, nej! Kogende vand til glasroserne og en god flaske vin til akvarieisten og dennes bedre halvdel :-)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger petercw (Inaktiv) - 09/08-2012 11:17 09/08-2012 11:17
Når du koger vandet, kommer det på sprøjte og stikker den i vandet... Når det kogene vand ikke at blive nedkølet, inden du får det ud over glasrosen?

Den med rødvinen er jeg dog helt med på ;)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 09/08-2012 11:41 09/08-2012 11:41
Jo det er klart at det blover nedkølet, jeg beskriver det som jeg gør for at gøre det klart at vandet skal være så varmt det bare er muligt. Jeg abefaler at man varmer "koppen" op, selv bruger jeg et termokrus. Samt en stor sprøjte, jeg bruger en 10 ml, men ser ingen grund til ikke at bruge 15 eller større.

Mundstykket på sprøjten skal HELT ned til glasosen for hele ideen er at denne skal varmes op til mindst 60 grader. Ved den temperatur dør alle levende organismer.
Jeg vil klart abefale andre metoder om glasrosen er meget stor eller står meget tæt//(inde i) en koral.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 09/08-2012 12:15 09/08-2012 12:15
Hej Peter

Ja, det er måske lidt dyrt for alm. saltsyre - men metoden er ganske effektiv :P

Alternativt kan man bare købe kanyle+nål på apoteket - det koster ikke meget mere end en flad 20,-..

Saltsyre koster heller ikke alverden. Alternativt er der jo Thomas' metode som også er ret effektiv og så bliver det vist heller ikke billigere :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger petercw (Inaktiv) - 09/08-2012 12:34 09/08-2012 12:34
Det lyder rigtig fint.

Begge metoder er i hvert fald noget billigere end de 180.- jeg har "snydt" mig selv for, hehe :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 09/08-2012 13:33 09/08-2012 13:33
Nej nej - du har ikke snydt dig selv! Du har jo fået en nål der kan nå om hjørner, sådan en kunne jeg godt bruge :)

På den anden side så har jeg selv en Tropic Marin Elimini-aiptas til at stå jeg sikkert også har givet rigeligt for, den har nu holdt en del år, så på årsbasis går det nok :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 09/08-2012 16:38 09/08-2012 16:38
Stockholm Saltvand skrev :
Jeg vil klart abefale andre metoder om glasrosen er meget stor eller står meget tæt/(inde i) en koral.

Nej, du har ikke snydt dig selv!

Annoncører
Annoncører