Acanthurus leucosternon, stress eller.

Postet under : Saltvandssiden.dk - Sundhed og sygdomme
Visninger : 3235

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 23/11-2011 21:37 23/11-2011 21:37
Hej!
Normalt bekymrer jeg mig ikke om mine fisk så meget da de jo passer sig selv, men min Acanthurus leucosternon har opført sig underligt den sidste tid og har hvad jeg tror fået stress, jeg tror det skyldes at min Naso vlamingi efterhånden ikke finder sig i at blive trynet længere, den vokser jo lidt hurtigere end leucosternon. Alternativ er at jeg PT har alt for mange timers belysning over baljen?

Fik på mirakuløsvis taget et par OK skud og ville blot sikre at jeg ikke har fået en parasit eller moget andet skrammel i baljen.

Den seneste dage har den svømmet rundt om sig selv og derefter helt i overfladen "spurtet" afsted i fuld fart mod overløbet.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Han$en (Inaktiv) - 23/11-2011 21:41 23/11-2011 21:41
Uden tvivl stress med de adfærds symptomer du beskriver, sammen med at den har pletter - Det er stress..

Og det kan formentlig godt skyldes din vlamingi som du selv er inde på, disse kan være hårde til at svare igen.

Jeg tror ikke det er lystimerne der er startskuddet til det her, men af nysgerrighed, hvor længe lyser det om dagen? :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 23/11-2011 21:54 23/11-2011 21:54
Nu er jeg jo ved at være klar (i morgen håber jeg) med mit selvbyg ameratur, så jeg har manglet 1 dimbar ballast så jeg har sat på lyset 08:00 og slukket 00:00. Så ser jeg desude at min lysboks var monteret forkert så der har været lys i den 24/7, det lyder ikke af meget men det er stadig 36/54WT8 (120cm).
Det er dog ikke sådanne at min Nasu angriber den, den finder sig bare ikke i det mere, klassens tykke dreng har fundet ud af at han er størst stærkest ;-)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Han$en (Inaktiv) - 23/11-2011 22:49 23/11-2011 22:49
Det kunne vidst alligevel meget vel have noget med lyset at gøre.. Fisken kan ikke finde ud af at der er for længe lyst, og det stresser!

Annoncører
Annoncører