Problem med akvariesiden.dk domainet / Dns

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 5588

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 13:22 20/11-2011 13:22
Indlægget er rettet 20/11-2011 13:24 20/11-2011 13:24 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har fundet et problem med domainet akvariesiden.dk idag

Hvis jeg går ind på Google og søger på " akvariesiden "

Så får jeg følgende resultat >

Eksternt link http://www.google.dk/#hl=da&sugexp=ppwe&cp=9&gs_id=y&xhr=t&q=akva...

Det øverste resultat hedder så " Akvariesiden.dk" og adressen det føre til er " Eksternt link http://www.akvariesiden.dk "
Men adressen virker ikke.

Klikker jeg på et af de andre resultater virker det, fordi det er adresser til " akvariesiden.akvariefisk.dk "

Tidligere har det været sådan, at selv om google skriver " akvariesiden.dk " som øverste resultat,
og man valgte dette link, så blev man viderestillet til " akvariesiden.akvariefisk.dk "

Men det gør man da ikke, lige i skrivende stund.

Er der noget galt med noget DNS ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger FinnB - 20/11-2011 13:27 20/11-2011 13:27
Det virker fint ved mig

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 13:34 20/11-2011 13:34
Indlægget er rettet 20/11-2011 13:59 20/11-2011 13:59 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det gør det ikke her, hvis jeg i google linket klikker på øverste link,
eller selv forsøger at tilgå domainet " Eksternt link http://www.akvariesiden.dk "
så får jeg bare >

går jeg derimod via " akvariesiden.akvariefisk.dk " er der ingen problemer.

Jeg forsøgte at bruge Firefox i stedet for Explorer, men samme resultat >

akvariesiden.dk findes ikke, og igen helker ikke selv om det var via Google

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Udvikler Sponsor Kviller - 20/11-2011 13:59 20/11-2011 13:59
Heller ingen problemer her - Men ser ud til at der er noget i globalt DNS mellem dig og serveren:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 14:04 20/11-2011 14:04
Indlægget er rettet 20/11-2011 14:06 20/11-2011 14:06 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det ved jeg så ikke så meget om hvad betyder, det med global
kan blot konstatere at domainet http.//Eksternt link www.akvariesiden.dk er lukket land for mig,
uanset om jeg tilgår den direkte, eller finder den via google. og en søgning på " akvariesiden "
Og uanset hvad browser jeg bruger.

Der er jo nok andre end mig med problemet, jeg har da ingen andre problemer med mit net / pc

Og det er jo uheldigt, da navnet " akvariesiden " vel er et ret brugt søgeord på google.
at de så sætter en adresse øverst, man ikke kan tilgå.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger brib - 20/11-2011 14:11 20/11-2011 14:11
vimse er nu ikke helt galt på den .

jeg testede lige på google og her virker linket heller ikke

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ups! Internet Explorer kunne ikke finde Eksternt link www.akvariesiden.dk

Prøv at genindlæse: www.­akvariesiden.­dk

Yderligere forslag:
•Gå til en cachelagret kopi af www.­akvariesiden.­dk

•Søg på Google:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 14:13 20/11-2011 14:13
Jeg kan godt tilgå > Internt link http://www.akvariefisk.dk/

Og alle underdomainer som eksempelvis Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/

Men ikke akvariesiden.dk

normalt når jeg finder den via Google, og en søgning på " akvariesiden ",
så selv om Google skriver akvariesiden.dk så plejer deres link at blive viderestillet til " akvariesiden.akvariefisk.dk "
Men det er det så holdt op med.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 14:15 20/11-2011 14:15

#6 > måske vi kun har problemet her nede på sydhavsørene c",)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Udvikler Sponsor Kviller - 20/11-2011 14:24 20/11-2011 14:24
Kablet er knækket sammen med broen :) Se om det ikker virker senere - Kan jo være lidt DNS knuder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 14:31 20/11-2011 14:31
Indlægget er rettet 20/11-2011 14:52 20/11-2011 14:52 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det er et problem jeg har haft jævnligt, nogen gang virker det, andre gange ikke.

Når jeg bruger Google og søger på " akvariesiden " så skriver den jo " akvariesiden.dk " øverst

Og som oftest virker linket, det viderestiller bare til akvariesiden.akvariefisk.dk

men ofte virker viderestilningen ikke, og så havner jeg på " akvariesiden.dk " og så virker den ikke.

jeg tror faktisk aldrig jeg har kunnet tilgå domainet " akvariesiden.dk" direkte,
kun via en google søgning, hvor den har stillet videre til " akvariesiden.akvariefisk.dk "

Så se du bare om problemet skulle løse sig selv, det gør det nok, men det vender også tilbage igen.

Og må da indrømme, de første mange mange gange har jeg simpelthen troet siden var offline / nede

MVH Flemming

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Dusetagu - 20/11-2011 14:53 20/11-2011 14:53
Det er ikke kun hos jer problemet er, jeg kan hellere ikke komme ind på Eksternt link www.akvariesiden.dk , de andre sider virket fint

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 15:04 20/11-2011 15:04

#11 > Så er kablet over storebælt nok knækket også c",)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Udvikler Sponsor Kviller - 20/11-2011 15:21 20/11-2011 15:21
Der findes ingen side der hedder akvariesiden.dk - Den forwarder til akvariesiden.akvariefisk.dk - Da alle sider er det samme, blot med et filter på. Filteret bestemmes så af det der kommer foran .akvariefisk.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger mbarv (Inaktiv) - 20/11-2011 15:24 20/11-2011 15:24
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/ virker fint igen for mig, men der var problemer tidligere idag...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger emil_4600 (Inaktiv) - 20/11-2011 15:50 20/11-2011 15:50
#1 jeg har haft samme problem de seneste par dage

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 16:01 20/11-2011 16:01

#13 >

>>>>> Der findes ingen side der hedder akvariesiden.dk

Okay, hvordan fik du så taget det billede du postede i #4 ?
det er da et billede af du er inde på akvariesiden.dk. ! ! !

Tog du det billede, da forvarden ikke virkede ?

>>>>> Den forwarder til akvariesiden.akvariefisk.dk

Ja men det har den så ofte nogle problemer med, og det har den haft længe, i perioder.

Uheldigt da det jo netop er den side Google leder en ind på.

#15 >

ja det har været slemt idag / de sidste dage, men for mig er det ikke et nyt problem,
jeg har meget længe troet at siden bare var nede når den gjorde sådan.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger vimse (Inaktiv) - 20/11-2011 16:34 20/11-2011 16:34
Indlægget er rettet 20/11-2011 16:59 20/11-2011 16:59 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En mulig Løsning ? ? ?

Luk den forvard som skal forvarde fra " akvariesiden.dk " til " akvariesiden.dk "

Åben op for direkte adgang til domainet " akvariesiden.dk "

Som forside, benyt en næsten tom htm side, og smid et metatag i den >

<InvalidTag http-equiv="Refresh" content="0; url=http;//Internt link www.akvariesiden.akvariefisk.dk " />

( det er vist nok vigtigt at den holdes på 0 sekunder )

Efter ganske få dage, så vil Google opdage, at siden akvariesiden.dk permanent er viderestillet til akvariesiden.akvariefisk.

Og når først Google gør det, så vil google helt stoppe med, at gennerere link til akvariesiden.dk

Så vil google i stedet, ved en søgning på " akvariesiden " give dig linket til akvariesiden.akvariefisk.dk

Og så vil den manuelle redirect side, derefter kun blive brugt for dem der tilgår domainet direkte.
og det er nok ikke mange, hvis søgemaskiner ikke bruger det, og det folk gemmer i foretrukne,
er jo gerne hvad browseren befandt sig på, efter forvarden, så det må være ganske få der har den gemt.

Nu har jeg ikke noget videre forstand på PHP, men vil da mene, at hvis ikke ovenstående løsning er intrasant,
så burde den måske kunne klares med en 303 redirect, som fortæller Google og andre robotter,
at siden er flyttet permanent. >

Eksternt link http://webmasterforum.dk/artikler/hvordan-laver-jeg-en-301-redire...

Dette burde også gøre, at hvis man går på Google og søger efter akvariesiden,
så giver den en linket til " akvariesiden.akvariefisk.dk "

Begge løsninger er muligvis betinget af at begge forsiders titel er >

<title>Akvariesiden.dk</title>

Selv om det tror jeg nu ikke er så vigtigt, bare den regtige redirect er på plads.

Når først Google har fattet, at det er på akvariesiden.akvariefisk tingene foregår,
og giver folk denne adresse ved søgning på akvariesiden.
Så er problemet løst, også selv om forvarden svigter periodisk, fordi den jo meget sjældent vil blive brugt.
( nok højest af søgemaskiner osv, vil tjekke jævnligt om forvarden stadig er aktuel )

Og chansen for at Google vil smuppe tilbage, er marginel så længe forvarden er permanent.

Med andre ord, så vil jeg mene der er noget galt med din nuværende forvard, Google forstår den ikke som permanent.

MVH Flemming

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Udvikler Sponsor Kviller - 20/11-2011 19:46 20/11-2011 19:46
Jeg må indrømme at jeg stadig ikke forstår hvad problemet er - Hvorfor skulle man google et domain navn? Hvis man kender domain navnet, så går man vel direkte ind på den. Næste ligemeget hvad jeg søger på, så finder den da altid akvariesiden.akvariefisk.dk som link.

Den måde jeg tog billedet på var via den frame fra DNS for at teste den, så laver den netop IKKE forward. Den måde forward er lavet på er på næsten den måde du har skrevet, men da siden er lavet i ColdFusion, så er det hverken php eller metatags den forwarder i, men coldfusion kode ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger kikr4000 (Inaktiv) - 20/11-2011 22:46 20/11-2011 22:46
Kunne godt være noget med DNS. For mig har siden først virket her til aften, resten af weekenden har siden ikke været til stede, når jeg skrev Eksternt link http://www.akvariesiden.dk i min browser.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger vimse (Inaktiv) - 21/11-2011 12:12 21/11-2011 12:12
Indlægget er rettet 21/11-2011 13:28 21/11-2011 13:28 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

>>>>> Jeg må indrømme at jeg stadig ikke forstår hvad problemet er

Fordi min browser som så mange andres har Google som start side,
og så er man fri for at skrive hele adressen , så det er da en del hurtigere.

Skriver man eksempelvis " akvariesiden " så får du resultatet >

Eksternt link http://www.google.dk/#hl=da&sugexp=ppwe&cp=9&gs_id=y&xhr=t&q=akva...

Og der er øverste resultat da " akvariesiden.dk " som altså tit har problemer med ikke at virke.

Og jeg vil godt væde med, at " akvariesiden " er et ret brugt søgeord, for at finde her ind.

>>>> så er det hverken php eller metatags den forwarder i, men coldfusion kode

Ja ok, men gogle har jo ikke forstået det som en permanent rediretc,
for så ville Google slet ikke foreslå " akvariesiden.dk "
men i stedet linke til " akvariesiden.akvariefisk.dk " ved en søgning på " akvariesiden "

så den coldfusion forvard kan ikke være udformet som en kode 301 / permanent forvard ( eller er den ? )

En rigtig Code 301 forvard, en burde vel hedde >

<.cfheader statuscode="301" statustext="Moved permanently">
<.cfheader name="Location" value="Internt link http://www.akvariesiden.akvariefisk.dk ">

Dette burde få google til permanent at linke til "akvariesiden.akvariefisk.dk " ved en søgning på " akvariesiden "

Nu findes der tilsyneladende 2 måder i CouldFusion, den anden mulighed er denne >

<cfheader statuscode="301" statustext="Moved Permanently">
<cfheader name="Location" value="Internt link http://www.akvariesiden.akvariefisk.dk ">
<cfabort>

( og jeg ved ikke hvilken af de 2 ovenstående der er mest korrekt )

Bruger man i stedet kun en midlertidig code 302 forvard som den du bruger nu >

<cflocation url="Internt link http://www.akvariesiden.akvariefisk.dk ">

Vil Google forsætte med at linke til akvariesiden.dk

Men den redirect du bruger nu, hvorfor fejler den ofte ?

Ligger akvariesiden.dk på en anden server, så hvis den har udfalds problemer, så bliver man ikke forvardet. ?

( i så fal ville det jo hjælpe at få Google til permanent kun at linke til akvariesiden.akvariefisk.dk )

Men hvis du syntes, at det at det ene af dine hoved domainer > Eksternt link http://www.akvariesiden.dk
ofte ikke er tilgængeligt, så er det da mig der har lidt svært ved at forstå, du ikke kan se problemet.
at Google linker til en side der ofte ikke virker, det kan du ikke se et problem i ? ? ? ?

Jeg selv, har i utallige tilfælde gået at troet, at siden bare var offline igen, sandsynligvis bare pga ovenstående,
og der skal njok være mange andre der har faldet i den fælde.
jeg har utallige gange gåey og været sur, over jeg ikke kunne komme herind,
sandsynligvis bare fordi det domain ofte svigter.

Det ser da ud til at andre end mig har bemærket det ( eksempelvis #19 )

Okay, men nu ved jeg det jo, jeg bruger bare akvariefisk.dk fremover,
det var mere for mange andres skyld.

MVH Flemming

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Udvikler Sponsor Kviller - 21/11-2011 12:50 21/11-2011 12:50
#20 Da der jo er et domain der er registreret der hedder akvariesiden.dk, så skal google jo finde den, blandt andet så man kan søge på aktivitet på domain navnet, status på domain osv.

vimse skrev :

Fordi min browser som så mange andres har Google som start side,
og så er man fri for at skrive hele adressen , så det er da en del hurtigere.

Skriver man eksempelvis " akvariesiden " så får du resultatet >

Og der er øverste resultat da " akvariesiden.dk " som altså tit har problemer med ikke at virke.

Hurtigere? Du skal ind på en ekstra side i stedet for at skrive "Akvariesiden" i feltet lige over hvor der står adresse?

Jeg har stadig svært ved at se hvad fordel det skulle give - For mig er forskellen om man gider at søge på en side man allerede kender domain navnet på og derfor skal ind på en ekstra side før man kommer her hen i stedet for at gå den direkte vej. Jeg tror nu ikke at det er korrekt at det er den forward der laver problemerne, hvis den ikke virker, så burde hele siden ikke virke. Det eneste der ligger på Eksternt link www.akvariesiden.dk 's index fil er: <cflocation url = "Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk " addToken = "No"> og hvis serveren / browseren ikke kan læse denne linie, så tvivler jeg på at den kan læse resten af siden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Udvikler Sponsor Kviller - 21/11-2011 12:55 21/11-2011 12:55
Kiggede lige - Der er 8.106 på en måned der tilgår siden via søgemaskiner med søgeord akvariesiden og 1202 der gør det via søgeord akvariesiden.dk - Fjollet men korrekt. Det er dog ikke "mange" i forhold til at der er 298.022 der har tilgået siden via google i den seneste måned.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger vimse (Inaktiv) - 21/11-2011 13:21 21/11-2011 13:21
Indlægget er rettet 21/11-2011 14:06 21/11-2011 14:06 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Bemærk at #20 er blevet redigeret lidt, angående det med code 301

>>>>> Hurtigere? Du skal ind på en ekstra side i stedet for at skrive "Akvariesiden" i feltet lige over hvor der står adresse?

Da ikke med windows7 med explorer 9, der begynder gogles søgeside da at foreslå adresser
allerede imens man skriver.

Og det sker allerede imens man skriver, inden man har trykket på knappen.
den foreslår løbende sider / link nede på siden, imens man skriver.
( så ja den henter oplysninger konstant imens man skriver )

>>>> For mig er forskellen om man gider at søge på en side man allerede kender domain navnet på
>>>>> og derfor skal ind på en ekstra side før man kommer her hen i stedet for at gå den direkte vej.

Det er jeg så ikke ening i, og der findes vel også folk som forsøger at tilgå domainet direkte,
som simpelthen skriver akvariesiden.dk i adresselinien

>>>>> Jeg tror nu ikke at det er korrekt at det er den forward der laver problemerne.

Det er jeg nok enig i, måske i stedet lidt kontakt eller DNS problemer, med den server akvariesiden.dk ligger på

( Men de ligger vel på samme server, de har da samme IP kan jeg se )

Og derfor så virker det vel lidt underligt, hvis kun det ene domain giver et kontakt problemet.

>>>>> hvis den ikke virker, så burde hele siden ikke virke.

Det er vi enige om. Så er spørgsmålet bare hvorfor mon ?

Hvis begge domainer køre fra samme server, så virker det jo underligt,
at det ene domain kan være utilgængeligt, imens det andet køre meget fint.

Må problemet så ikke ligge i DNS ?

>>>>> Det eneste der ligger på Eksternt link www.akvariesiden.dk 's index fil er:
>>>>> <cflocation url = " Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk " addToken = "No">

Så er det jo derfor at Google ikke har forstået det som en permanent forvard.

Laver du en permanent 301 forvard ( som en af de 2 muligheder i #20 )
så vil der som sagt ske det,
at når du bruger Google til at søge på " akvariesiden.dk "
så vil den slet ikke linke til akvariesiden.dk, så vil den i stedet linke til " akvariesiden.akvariefisk.dk "

Dette vil jo gøre, at selv om der findes en eller anden periodisk fejl ved akvariesiden.dk,
så bliver det uden betydning, fordi folk slet ikke ledes den vej.

Lige minus dem der bruger akvariesiden.dk direkte i adresselinien, men det er vel et mindre problem.

Derfor kan man vel heller ikke sige at det løser problemet, men det minimere det da.
Og spare da også serveren for lidt ekstre trafik.

>>>>> Der er 8.106 + 1202 = 9308 personer som "måske" fik en lang næse.

Selv om vi er miliarder af folk på kloden, er det vel stadig katastrofalt hvis 9308 personer falder ned med et fly.

( ja nu overlever man da godt nok at man ikke kom her ind, men sker det mange gange kommer folk måske slet ikke igen til sidst )

PS > problemet findes jo så muligvis også ved en google søgning på Cichlids.dk

MVH Flemming

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Udvikler Sponsor Kviller - 21/11-2011 15:34 21/11-2011 15:34
vimse skrev :

>>>>> Hurtigere? Du skal ind på en ekstra side i stedet for at skrive "Akvariesiden" i feltet lige over hvor der står adresse?

Da ikke med windows7 med explorer 9, der begynder gogles søgeside da at foreslå adresser
allerede imens man skriver.

Og det sker allerede imens man skriver, inden man har trykket på knappen.
den foreslår løbende sider / link nede på siden, imens man skriver.
( så ja den henter oplysninger konstant imens man skriver )

Det samme gør explorer da selv, så jo, du vil få en ekstra side under vejs -

vimse skrev :

>>>> For mig er forskellen om man gider at søge på en side man allerede kender domain navnet på
>>>>> og derfor skal ind på en ekstra side før man kommer her hen i stedet for at gå den direkte vej.

Det er jeg så ikke ening i, og der findes vel også folk som forsøger at tilgå domainet direkte,
som simpelthen skriver akvariesiden.dk i adresselinien

Ja, det er der 1,6 millioner sidevisninger om måneden der gør

vimse skrev :

>>>>> Jeg tror nu ikke at det er korrekt at det er den forward der laver problemerne.

Det er jeg nok enig i, måske i stedet lidt kontakt eller DNS problemer, med den server akvariesiden.dk ligger på

( Men de ligger vel på samme server, de har da samme IP kan jeg se )

Og derfor så virker det vel lidt underligt, hvis kun det ene domain giver et kontakt problemet.

Jeg tror ikke på at der er forskel på om du tilgår Eksternt link www.akvariesiden.dk eller akvariesiden.akvariefisk.dk - Jeg tror der var et problem i weekenden med en DNS der var nede og når DNS er nede, så er der ikke meget at gøre.. Hvis nu at DNS var nede for akvariefisk.dk i stedet, så ville akvariesiden.dk jo ikke virke når man tilgår den via google (Selvom jeg stadig ikke forstår hvorfor man skulle gøre det) - Begge domain navne er sat op på nøjagtig samme måde og ligger på samme server, så sandsynligheden for at det ene går ned er lige så stor som det andet.

vimse skrev :

>>>>> hvis den ikke virker, så burde hele siden ikke virke.

Det er vi enige om. Så er spørgsmålet bare hvorfor mon ?

Hvis begge domainer køre fra samme server, så virker det jo underligt,
at det ene domain kan være utilgængeligt, imens det andet køre meget fint.

Må problemet så ikke ligge i DNS ?

Jo, det er lige det jeg tror der var problemet i weekenden. Jeg kan se at dem der har tilgået siden via adressenlinien med Eksternt link www.akvariesiden.dk har været faldet til omkring 70% i løbet af weekenden, men kom op på normalen igen søndag aften.

vimse skrev :

>>>>> Det eneste der ligger på Eksternt link www.akvariesiden.dk 's index fil er:
>>>>> <cflocation url = " Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk " addToken = "No">

Så er det jo derfor at Google ikke har forstået det som en permanent forvard.

Laver du en permanent 301 forvard ( som en af de 2 muligheder i #20 )
så vil der som sagt ske det,
at når du bruger Google til at søge på " akvariesiden.dk "
så vil den slet ikke linke til akvariesiden.dk, så vil den i stedet linke til " akvariesiden.akvariefisk.dk "

Dette vil jo gøre, at selv om der findes en eller anden periodisk fejl ved akvariesiden.dk,
så bliver det uden betydning, fordi folk slet ikke ledes den vej.

Lige minus dem der bruger akvariesiden.dk direkte i adresselinien, men det er vel et mindre problem.

Derfor kan man vel heller ikke sige at det løser problemet, men det minimere det da.
Og spare da også serveren for lidt ekstre trafik.

Men det gør den jo allerede på nær dem der googler domain navnet?

vimse skrev :

>>>>> Der er 8.106 + 1202 = 9308 personer som "måske" fik en lang næse.

Selv om vi er miliarder af folk på kloden, er det vel stadig katastrofalt hvis 9308 personer falder ned med et fly.

( ja nu overlever man da godt nok at man ikke kom her ind, men sker det mange gange kommer folk måske slet ikke igen til sidst )

PS > problemet findes jo så muligvis også ved en google søgning på Cichlids.dk

MVH Flemming

Jeg tvivler på det er 9308 der har fået en "lang næse" da det jo er dem der rent faktisk ER kommet igennem ;) Det er jo det antal gange at der er blevet søgt på akvariesiden.dk i google. Som skrevet tidlgere, så har der været et problem i weekenden, der har kostet cirka 30% af brugerene adgangen til siden, men det ser ud til at være ovre nu.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Hugo - 21/11-2011 20:53 21/11-2011 20:53
Kviller skrev :
Kiggede lige - Der er 8.106 på en måned der tilgår siden via søgemaskiner med søgeord akvariesiden og 1202 der gør det via søgeord akvariesiden.dk - Fjollet men korrekt. Det er dog ikke "mange" i forhold til at der er 298.022 der har tilgået siden via google i den seneste måned.

Sådan søger jeg også tit.................... For ikke at ødelægge listen af sidst besøgte sider( Svarende til den liste af sider som dagligt kikkes) :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger vimse (Inaktiv) - 22/11-2011 10:38 22/11-2011 10:38
Indlægget er rettet 22/11-2011 10:53 22/11-2011 10:53 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#25 >

Okay, der er altså andre en mig, der bruger google til meget hurtigt af få den ønskede side frem,
uden at skulle skrive hele adressen.

PS >

De der tal om hvor mange der har søgt på " akvariesiden " det ligner tal fra " Google Analytics "
som er noget statestik siden er tilmældt.

Men den tæller altså kun hvem der via Google, har søgt på " akvariesiden "

Google Analytics kan godt tælle hvor maget trafik, der kommer via andre søgemaskiner,
men ikke hvilke søgeord der er brugt i de andre søgemaskiner.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
larsendk (Slettet) - 22/11-2011 16:28 22/11-2011 16:28
jeg har intet bøvl med det ;) virker fint her men jeg får dog af og til om natten på akvariesiden.dk den langsom om komme herind ellers gider den slet ikke logge herinde, dog taster jeg akvariefisk.dk så funker det

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger sabrinas (Inaktiv) - 22/11-2011 18:45 22/11-2011 18:45
omkring samme tidspunkt som du opretter dette indlæg havde jeg også problemer med at komme til siden, og som du selv beskriver var der ingen problemer, der jeg prøvede akvariesiden.akvariefisk.dk. Nu er der ingen problemer, så ved ikke lige helt hvad der har været galt med domænet på det tidspunkt

Annoncører
Annoncører