Lås nu ikke denne tråd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postet under : Siden - Ris
Visninger : 9977

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Peter Larsen (Inaktiv) - 01/08-2011 11:51 01/08-2011 11:51
Mange tråde låse grundet siden regler og folks sprogbrug, men hvad er det som er galt med siden regler, som føre til dette svinske sprogbrug.

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvordan man kan ændre på siden regler, og hvad regler som burde laves om.

Jeg tror ikke det er sjovt at være adm. her på siden, for reglerne gøre at alt for mange tråde låses og folk fare i flint på hinanden, hvordan få vi lavet en holdnings ændring så sådanne ting ikke sker i fremtiden, samt adm.erne kan få lidt mindre arbejde.

Jeg håber tråden kan få lov til at blive, samt folk skriver i en positiv tone, denne tråd er ment for at hjælpe siden, ikke for at nedgøre den.

Mvh.

Peter
Spørg ikke hvad dit akvarium kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for dit akvarium

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 12:11 01/08-2011 12:11
Du skulle nok have valgt en anden overskrift.

Der er som sådan ikke noget galt med sidens regler, andet end de beskytter eventuelle dårlige forhandlere, og folk som snyder i annoncemarkedet.

Det der er noget galt med, er forholdet mellem vi almindelige brugere, og nogle af sidens administratore. Det kan ind imellem virke somom de bare låser tråde og fjerner brugere efter deres eget forgodt befindene, det kan også somme tider virke somom at visse regler ikke er gældene for admins, dette irriterer forvirrede brugere som ikke ved de har gjort noget galt, og vi ved jo alle hvilket sprog en teenager i forsvars position kan hente frem af godteposen. Jeg har selv oplevet konfliktene svar fra forskellige administratore, som førte til, at jeg faktisk kun kunne få hjælp til at låse en af mine egne tråde, hvis jeg bevidst gik hen og brød sidens regler, og det kan virkeligt ikke være rigtigt, at det skal hænge sådan sammen. Dette, og flere lignene eksempler på nedladende administrering, har sat min holdning til siden ned på et niveau, som betyder at jeg faktisk ikke gider bruge min tid på siden længere. Før i tiden var jeg aktiv på siden flere timer om dagen, og jeg skrev mange kommentarer og indlæg. Det gider jeg ærligt talt ikke længere, af frygt for at blive forfulgt af en gnaven admin.

Hvis der skal laves om i reglerne, så skal de strammes op, således at der ikke er plads til individuel fortolkning af hvad man kan, og ikke kan gøre indenfor reglernes rammer. På denne måde er forholdene ens for de almene brugere der oftest bryder reglerne, og de admins som fortolker hvornår reglerne er brudt.

Nu må vi se om tråden er blevet låst, inden min kommentar er slået op, hehe.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/08-2011 12:13 01/08-2011 12:13
Først og fremmest, godt initiativ Peter.

Jeg kan ikke umiddelbart se at det er forummets regler for takt og tone der bør ændres, men der kunne måske med fordel tænkes i råd, vink og vejledning?

Reglerne herinde er jo lavet ligesom alle andre regler. Nogle udviser en adfærd der efter bred opfattelse af en norm betragtes som uacceptabel, ergo bliver der lavet en regel. Fuldstændig som gængs praksis i vores fælles retssamfund. (Og dem af jer der har gjort jer erfaringer med forsvarets reglementer kan sikkert nikke genkendende til dette. ;) )

Ergo må det være en adfærdsændring der skal arbejdes frem imod.

Jeg tænker tit at mange af de debatter der kan læses herinde, aldrig vil ende som de gør, såfremt de blev fremført henover kaffebordet i en akvarieklub, eller til et hjemmemøde. Og som oftest er det jo helt ordinære akvariemæssige omstændigheder der debatteres. Forskellen er her, at vi ikke sidder overfor hinanden ansigt til ansigt, og der er heller ingen sidemænd, hvis tanker om ens egen adfærd vi skal forholde os til.

Så hvad nu hvis, man som en spæd opstart, satte en gul boks ind, lige ved siden af "send"-knappen, med en tekst hvor der stod noget i stil med følgende:

For at sende denne besked, bedes du gennemlæse den igen, og sikre dig at din tekst, i tone og adfærd, er tilsvarende hvad du vil byde personer du i forvejen respekterer.

Alternativt kunne denne boks poppe op, når der blev klikket på "Send", hvorefter det skrevne skulle gennemgåes igen. Altså med det resultat at det ville kræve indtastningen, et klik, gennemlæsningen, et godkendelsesklik, før et indlæg kan postes.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kirsten Lisbeth (Inaktiv) - 01/08-2011 12:14 01/08-2011 12:14
Jeg ville også nødig være adm. .... synes i det hele taget at formandsposter og bestemmende poster er noget skidt :P men havner altid i dem af ´´en eller anden grund *rødmer*

Jeg tror man skal tænke MEGET over hvad, samt hvorledes man skriver.
Intet er så nemt som at give en svada, når der skrives. I kraft af mit lærerjob, kan jeg indimellem få nogle ganske ubehagelige mails, der er læææænge imellem, men det kan forekomme.
Meget bevidst vælger jeg at svare, efter nogle timer, eller allerhelst dagen efter. Så er gassen nemlig gået af ballonen, og jeg kan svare pænt og sobert, og allerhelst i en venlig tone.
Hvem kan forblive sur på èn som er venlig og rar i sit sprogbrug ..... der skal jo flere til at skændes ..... ;) :P Siden er vel også til for at vi kan hjælpe hinanden .... ik `?!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 12:15 01/08-2011 12:15
Indlægget er rettet 01/08-2011 12:26 01/08-2011 12:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Som sådan er der vel ikke noget galt med reglerne!
Men folks mangel på respekt for regler, og manglende evne til at forstå at andre menesker har et andet verdens centrum end de selv. Det er mere og mere udpræget.

Bare et eksempel: Folk som avler labyrintfisk, kan have svært ved at forstå, at det interesere andre bruger mindre end 0 :)
Et andet eksempel: Karlåge køber 20 rød neon, tager hjem og fylder dem i et nitrit befængt akvarie og de dør, karlåge vil så gerne skrive en masse grimt om forhandleren(Da han ikke ved bedre)....... Derfor er negativ omtale af forhandlere forbudt, da det jo ikke kan være rimeligt at skade en butik på forkert grundlag.
Iøvrigt gælder den regl for alle forhandlere, og ikke kun dem som annoncere på siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger apistofreak (Inaktiv) - 01/08-2011 12:23 01/08-2011 12:23
Indlægget er rettet 01/08-2011 12:29 01/08-2011 12:29 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Der er da ikke noget galt med sidens regler, men med en magtfuld hr admin's måde at tolke, bruge og bøje dem på. ;) for nå vedkommende selv er med i trådene, så er der ingen problemer med at lade dem køre og udvikle sig i en meget uheldig retning, lige indtil en anden admin træder i karakter og for det lukket.

Hov der var ski nogle som var meget hurtiger til at skrive :) :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/08-2011 12:25 01/08-2011 12:25
#2 Det er vel efterhånden en sikker erfaring, at regler ikke kan formuleres således at alle forstår dem ens. Hvis det var reelt muligt, så stod en masse advokater jo uden jobs. ;)
Så længe vi er forskellige, kan/vil og skal der tolkes, og det er fint nok. Så længe der bliver tolket og vurderet i behørig respekt for andre.

Og der er jeg jo så også nødt til skrive til dig, at jeg ikke mener at du med dit indlæg udviser denne respekt. For du skriver nemlig at du mener at det er forholdet mellem brugerne og admins den er gal med, hvilket måske også er rigtigt. Men læser man videre i dit indlæg så forholder du dig jo overhovedet ikke kritisk overfor brugernes opførsel herinde, men beskriver derimod kun hvad du har oplevet af negative ting fra admins side, og det er jo unuanceret.

Det er altid mere hensigtsmæssigt at skrive direkte til dem man gerne vil have til at ændre adfærd, end at skrive om dem. Så det skal derfor være min anbefaling til dig.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 12:26 01/08-2011 12:26
Peter, jeg ser ikke noget problem med reglerne det vi må indse er at i denne verden er tingene ikke rigtige eller forkerte. En ting der virker for en akvarieist er en katestrofe for en anden, vi har forskellige meninger om hvad der er rigtigt og forkert og derfor behøver vi admins der er deres job voksne.

Jeg tror at alle admins gør deres yderste for ikke at låse en tråd, men desværre behøver vores admin regler der er tydelige og indiskutable, jeg læser dagligt tråde som let kunne være låste hvor en admin lader den leve og ser hvad der sker med tråden.

På saltvandssiden har vi ikke haft en tråd låst i sikkert et år, hvorfor?
Der er sikkert mange grunde, dog tror jeg at den største er at de fleste ved at saltvand kan gøres på mange måder, folk glemmer bare at ferskvand er mindst lige så komplekst om det skal gøres "rigtigt".

Ikke at jeg er imod at reglerne kigges over, det er jo altid sundt. Men jeg vil give min støtte til hvordan det fungere i dag.

Peter, syntes det er en god tråd du har startet, men har du tænkt på overskriften (hvad den signalere), behøver du 22 udråbstegn?, forslagsvis ville jeg skrive >>Ændring af sidens regler, en åben dialog i god tone<<, tror du ikke denne tråd ville overleve en admin?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Peter Larsen (Inaktiv) - 01/08-2011 12:32 01/08-2011 12:32

Du er inden på noget af det rette her syntes jeg, dårlig omtale af forhandler så længe det holdes i en positiv tone, kan imø kun være en hjælp for dels andre bruger samt butikkerne i sig selv, de lære nok mere om hvor de skal sætte ind frem for nu, at tro alt er som det skal være.

At en butik måske ikke ser med på siden, og dermed ikke kan forsvare sig, eller lægge deres svar ud, ser jeg ingen problem i, butikker som der i mod har reklame på siden, må også formodes at følge en smule med, og dermed kunne svare på evt. kritik som måtte fremkomme, derved vil andre bruge se at butikken netop er tidssvarende og yder service, i og med, den følger med i akvarie verden og ikke blot er ude på at tjene hurtige penge, og glemme service.

Adm. jobbet.

Nu er akvariesiden der hvor jeg ser fleste låste tråde og irettesættelser , hvilken få mig til at tænke på, er vi som akvarister virkelig så dumme at vi ikke forstå at befærde os på nettet, jeg tror det næppe, men tror som bare at nå der slås så hårdt ned som det sker her, ændres folks egne holdninger og de slå igen, og tænker ikke så meget over hvad de skriver, for der sidder en adm. og låser tråden alligevel.

ja jeg ved ikke, og hører gerne flere forslag, til hvad som er galt !!

Mvh.

Peter
Spørg ikke hvad dit akvarium kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for dit akvarium

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 12:38 01/08-2011 12:38
Indlægget er rettet 01/08-2011 13:21 01/08-2011 13:21 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#7 Jeg kom med et eksempel fra egen erfaring på en situation, hvor en admin ikke handlede korrekt. Jeg kan jo ikke komme med eksempler ud fra andres erfaring med siderne, vel? Generelt set, så anser jeg ikke mig selv for en ballademager, og derfor har jeg nok ikke så mange eksempler på at jeg selv har brudt reglerne.

Jeg har dog et eksempel, hvor jeg blev snydt i annoncemarkedet af en anden bruger, og derfor gerne ville advare andre brugere på siden mod at handle med vedkommende, dette gav en advarsel fra en admin, som måske nok var berettiget, men stadig ret frustrerende i og med jeg kun havde brugernes bedste interesse i tankerne.

Jeg kan da også godt forholde mig kritisk overfor andre brugere, men sagen er bare den, at det nu engang er administratorene som skal stille et godt forbillede for brugerne, ikke nødvendigvis omvendt, så derfor er det helt sikkert mest aktuelt at nævne dårlige oplevelser med dem, fremfor at kritisere almene brugere.

Der er ingen tvivl om at mange brugere også burde ændre lidt på adfæren, måske jeg selv til tider er en af dem, men jeg forsøger at lade være med at pege fingre mod enkelte personer i det offentlige forum, som du selv siger, så kan man tage den over privaten.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Systemmeddelelse - 01/08-2011 12:43 01/08-2011 12:43

Indlægget er flyttet fra 'Siden - Informationer' til 'Siden - Ris' af Patrick

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 12:45 01/08-2011 12:45
Et lille pip fra en fugl der ikke flyver.....!

Regler er til for at blive fulgt ikke?

Postulat: Ikke alle opfatter den givne regel ens! (se blot i trafikken)

Vi er unge og gamle, derfor vil der være forskellige opfattelser af den samme regel.

Hvis vi nu skruede lidt ned for vore store egoér, trak vejret to gange inden vi gik i luften, havde en tilgang der gav rum for anderledes måder at gøre tingene på og lod den pæne tone råde, så ville der være meget mere plads i det rum vi alle rigtig godt kan lide at være i, nemlig det store rum der rummer akvariedrift....!

Den fejlopfattelse der tit skinner igennem herinde, og i mange andre forummer, er at man tror at det er demokratiet der råder, men det er det bestemt ikke. Det vil altid være ejer af et forum som dette, der stikker reglerne ud, og vi må så med os selv se, om vi vil spille efter disse regler eller lade være....!

Ved godt at det danske samfund holder af at give rum for egenfortolkning af reglsæt som skal beskytte os, og se hvor vi tit havner....!

Er som det tidligere er nævnt i denne tråd sikker på, at forslag til forbedring at det nuværende reglsæt vil blive taget seriøst og blive gennemtænkt, og måske vil disse blive en ny del af et bedre AS....!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger brib - 01/08-2011 12:47 01/08-2011 12:47
Kirsten Lisbeth skrev :
Jeg ville også nødig være adm. .... synes i det hele taget at formandsposter og bestemmende poster er noget skidt :P men havner altid i dem af ´´en eller anden grund *rødmer*

Jeg tror man skal tænke MEGET over hvad, samt hvorledes man skriver.
Intet er så nemt som at give en svada, når der skrives. I kraft af mit lærerjob, kan jeg indimellem få nogle ganske ubehagelige mails, der er læææænge imellem, men det kan forekomme.
Meget bevidst vælger jeg at svare, efter nogle timer, eller allerhelst dagen efter. Så er gassen nemlig gået af ballonen, og jeg kan svare pænt og sobert, og allerhelst i en venlig tone.
Hvem kan forblive sur på èn som er venlig og rar i sit sprogbrug ..... der skal jo flere til at skændes ..... ;) :P Siden er vel også til for at vi kan hjælpe hinanden .... ik `?!

Det var det mest fornuftige indlæg jeg har læst i meget lang tid .

Du forklarer problematikken admins-contra brugere på en måde så alle kan forstå det .

Tak for dit indlæg - det højnede mit humør en del :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 12:51 01/08-2011 12:51

Du plejer da ellers ikke at mangle humør B, gør du, smiler og vinker sydpå!!! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 12:54 01/08-2011 12:54
Hugo, dit ego er for stort!!! Hold nu lige igen eller læst tråden igen og find den røde tråd....!

Hvis en diskussion som denne skal være personlig, så dør den inden den kommer igang.....

Kan vi nu for en gangs skyld prøve at tage en saglig diskussion???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 12:55 01/08-2011 12:55
Indlægget er rettet 01/08-2011 13:07 01/08-2011 13:07 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Tjah, eftersom jeg ikke har mulighed for let og bekvemt at slette min kommentar her, som visse andre kan, så må jeg jo nøjes med at ændre teksten.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Patrick (Inaktiv) - 01/08-2011 13:02 01/08-2011 13:02
Jeg lukker tråden nu..............................

Ej, spøg til side :D ;)

PB'er som den i #14 vil ofte være den type vi sender ud til brugere der har overtrådt sidens regler. Vi kan hurtig blive enige om at man kunne skrive en anderledes PB der var mere forklarende, uddybende og forstående, men skal man nu gøre det 10-15 gange om dagen + de svar der nu følger med, så kan vi ikke lave andet.
Derfor bliver det ofte korte svar der fortæller hvorfor man får en advarsel og at man har fået denne.

Diskussionen omkring at admins skulle være magtliderlige og misbruge deres magt vil jeg ikke gå ind i da jeg synes den er for langt ude.
Admins er ligesom alle andre brugere her på siden akvarister, og vi vil da 10 x hellere diskutere fisk og fiskehold end at skulle bruge tid på at låse tråde, diskuterer osv.

Træk vejret og gennemlæs det man skriver, det må være det bedste råd, og den gælder selvfølgelig for alle, brugere, ejere og admins.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 13:02 01/08-2011 13:02
Helt ærligt, så kan jeg rent faktisk ikke finde ud af hvem det er der ødelægger AS???

Tror bare vi alle er nogle egocentriske idioter!

Jeg har meget røde ører ligenu! (tid til selvransagelse tror jeg)...........!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 13:04 01/08-2011 13:04
Hvorfor blev #14 slettet???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 13:05 01/08-2011 13:05
Indlægget er rettet 01/08-2011 13:11 01/08-2011 13:11 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#20 Vel fordi den var diskriminerende mod forfatteren.

Det er det der med at slette indlæg efter eget forgodt befindene. ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 13:08 01/08-2011 13:08
#17 Censurerede mit indlæg............... Havde ikke tænkt på det som udhængning.

Ole H: Mit ego er ikke for stort, men vil man have en saglig debat, så skal man holde sig til sandheden og intet mindre!

Og jeg ser en del medløberi uden hold i sandheden, hvilket i min verden er forplumrende og ødelæggende for noget evnt. konstruktivt.
Admins er ikke fejfri, det vil jeg til hver en tid medgive, og samtidig påstå at man gør sit bedste :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Patrick (Inaktiv) - 01/08-2011 13:09 01/08-2011 13:09
Kan ikke se hvem der har slettet den. Man det er fordi at PB'er er private og skal ikke offenliggøre.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Olaf (Inaktiv) - 01/08-2011 13:09 01/08-2011 13:09
Indlægget er rettet 01/08-2011 13:14 01/08-2011 13:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#14 var et tydligt bevis på hvilket personer der ødelægger AS

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 13:11 01/08-2011 13:11
Jeg går ud fra at det er dig Patrick der slettede Hugos #14?

At få retningslinierne på plads så ikke den ene moderator skal slette den andens indlæg, ville i min bog være langt at foretrække....!

og ja jeg må henvise til #19

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger KimJ - 01/08-2011 13:12 01/08-2011 13:12
Regelsættet fejler i mine øjne ikke noget, men man kan jo altid diskutere om forvaltningen af det er godt nok. Generelt synes jeg at det går OK, men selvfølgelig vil der altid være nogle svipsere.

Problemet er jo, at uanset hvad Admins gør, vil der altid være nogle som er utilfredse, fordi vi alle har forskellige holdninger til hvornår en debat er "for meget". Personligt synes jeg at rigtig mange brugere her, er ALT for sarte og ofte nærmest leder efter en grund til at blive fornærmede, men det er jo bare mig, så dybest set tror jeg egentlig at Admins rammer rimeligt godt, hvis man sigter efter en blød mellemvej.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 13:13 01/08-2011 13:13
Nope Ole....................... Det var mig!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 13:16 01/08-2011 13:16
Okay, der var et ego der blev klogere hva Hugo? smiler :D

dejligt!!!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Kaspersoendergaard (Slettet) - 01/08-2011 13:20 01/08-2011 13:20
Lad os ta' et eksempel som brib, der har fået dødstrusler. Omg. Hvad sker der for folk? Vi snakker om akvarieting, også skal der lige pludselig uddeles dødstrusler pga. af nogen uoverensstemmelser. Ja, de typer har da godt nok meget hård på brystet må vi indrømme, puha nogle skrappe folk. Jeg forstår godt brib har trukket sig tilbage, havde det været mig, havde jeg mødtes med sønderne og gennembankede dem.

Mht. til sproget her til siden, så synes jeg ikke det er så slemt igen. Jeg synes ikke, at der er noget galt i, at snakke grimt, så længe man ikke gør det direkte til folk. Så kan det ikke være ændres problem.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 13:21 01/08-2011 13:21
Man kan altid blive klogere ja!...................... Hvis bare unge menesker også kunne komme til den slutning :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger brib - 01/08-2011 13:23 01/08-2011 13:23
Indlægget er rettet 01/08-2011 13:30 01/08-2011 13:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ole H skrev :
Jeg går ud fra at det er dig Patrick der slettede Hugos #14?

At få retningslinierne på plads så ikke den ene moderator skal slette den andens indlæg, ville i min bog være langt at foretrække....!

og ja jeg må henvise til #19

Admins er ganske almindelige akvarister som har meldt sig til et ulønnet job.

For mit vedkomende har jeg brugt mange år her på sitet , og kender en meget stor del af brugerne personligt, men igen vi mennesker er forskellige - Nogle klarer fint et møgfald hvis de laver noget forkert - Andre bliver kede af det , og så fik jeg dårlig samvittighed .

Derfor har jeg valgt bare at være brib- uvenner kan man hurtigt få - men heldigvis har jeg også fået rigtigt mange gode venner .

As har ca 20.000 aktive brugere - Det svarer til en større provinsby , og der er meget få admins til at styre disse mange mennesker - Så nogle gange skyder man fra hoften uden at bruge hjernen og lige kigge indad og se på : Hvor gammel er brugeren - er det en der kender reglerne - eller er det en ny som lige skal have lidt oplæring i brug af siden .

Man ender som en slags psykololog når man har været admin længe nok - Desværre kan man ikke gøre alle tilfredse . så det er vel som i den virkelige verden . Uden regler ender siden i rent kaos .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 13:24 01/08-2011 13:24
#29 Haha, nedgjorde du lige en trussel, ved at give en trussel? Wow, der kan man tale om dobbelt moral, hehe.

Der er ingen tvivl om at det er ret langt ude at give trusler og den slags, det er immervæk "kun" et internet forum.
Det er for let at gemme sig bag et screenname, det burde være en del af regelsættet at man skulle bruge sit rigtige navn som brugernavn, mon ikke det ville stikke en kæp i hjulet på nogen af de brugere som tyer til ekstremerne?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 13:25 01/08-2011 13:25
Hugo jeg er da ung din flab B)

kaspersoendergaard, du forstår sandelig at få det bedste frem i folk :o Er du i virkeligheden bedre end dem der har truet Brib???

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 13:31 01/08-2011 13:31
#33 Det er det jeg mener *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 13:31 01/08-2011 13:31
#32 omvendt er vi nok nogle der ville få rigtig mange tæsk *rødmer* Hvad har vi så mest lyst til???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 13:33 01/08-2011 13:33
#34 Nåeeee??? ( *santa* er jo mit icon, så lad venligst lige det være, ikk?) (eller jeg sender dig en dobbelt søndergaard)....!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/08-2011 13:33 01/08-2011 13:33
#10 Først og fremmest skal jeg skynde mig at skrive at jeg ikke betragter dig, kva dit indlæg, som en ballademager.
Det korte af det lange er jo netop at vi er så fantastisk forskellige, og et eksempel alene derfor ikke er helt fyldestgørende nok til at lave generelle regelændringer, der kommer til at påvirke alle brugere over en kam. Jeg vover den påstand at vurdere jeg er på det rene med hvad du skriver, (men jeg kan jo ikke vide det med 100% sikkerhed ;) ).
Samtidig var min tanke så også at du, i og med du skriver at du førhen har brugt flere timer dagligt herinde, jo også må sidde inde med oplevelser af at brugernes adfærd ikke har været hensigtsmæssig, og måden som disse problemer bliver tacklet på skal jo også taget med i den overordnede betragtning.

Vi kan jo ligeså godt se det i øjnene. Admins er til, udelukkende som en service til os brugere, der ikke gider at forholde os til anden adfærd herinde end den vi lige præcis selv kan lide. Når vi oplever andet, så har vi en klar forventning om at Admins gør noget ved det, og det vel og mærke på en måde så vi rent personligt bliver tilfredse. Problemet er bare igen forskelligheden. Du stilles tilfreds med en admin-adfærd, som jeg måske ikke gør.
Det gode demokratiske princip om at sikre alle ligeværdighed gennem forskellig behandling, er jo lige præcis hvad vi hver især forventer.

Og så ved jeg ikke om jeg er enig med dig i at Admins pr. definition skal være det gode forbillede, da det i min bog lugter lidt at fralæggelse af ansvar på overordnet plan. Ideologisk set skal vi jo alle være det gode eksempel, samtidig med at vi bibeholder forståelsen for at Admins "bare" er almindelige mennesker ligesom os andre, der frivilligt vælger at stille sig på øretævernes holdeplads, for vores fælles bedste.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 13:34 01/08-2011 13:34
#32 Det har hele tiden været regel at man skal oplyse sit rigtige navn , ved oprettelse, hvilket betyder at det formodentlige rigtige navn, er synligt for os i profilen. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger xxl selskabsakvarie (Inaktiv) - 01/08-2011 13:36 01/08-2011 13:36
Jeg gider ikke komme med beskyldninger mod nogen,men der er da vist en person herinde som er dygtigere til at gradbøje regler en selv stein bagger.
Nu bliver der skrevet at admins udsender en advarlsel inden frysnings af ens konto,det passer ikke for da jeg offentlig gjorde hvad en hvis xadmin`s havde gjordt mod mig efter jeg havde været ved at slette i mine indlæg blev beskeden slettet sammen med min profil og min ip banned fra siden,den er nu nemmere at skifte en en det er at smide en bruger af en side.
Jeg skrev til admins angående hændelses forløb og efterlod min mail til dem men ingen svar,om det så er fordi de har så travlt med at banne brugere fra siden at de ikke har tid til at svare på de spørgsmål de får skal jeg lade være usagt.
Hvis man kommer i tvivl om hvordan noget skal forståes er det rimelig nemt via siden at sende den pågældende bruger et spørgsmål angående det,det vil ihvertfald fjerne nogle af de episoder der opstår når man starter med at svine indlæggets ejer til i pb uden at være sikker på at man har forstået indlægget korrekt som det var ment af indlæggets ejer.
Men nogle mennesker har det med at hidse sig op over noget som de selv tror har forstået korrekt og istedet for at finde en fair løsning på problemet starter de ud på den hårde måde og er så efterfølgende ikke istand til at modtage af samme mønt som de giver af og så er det at problemer opstår hvor tingene går i hårdknude.
Jeg håber for siden får løst sine problemer, inden en vis xadmin fik min glæde ved siden ødelagt satte jeg stor pris på den og især dens brugere og jeg håber virkelig at en tråd som denne kan være med til at åbne nogens øjne herinde for hvad det er der sker.
Mvh Henrikorg1

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 13:37 01/08-2011 13:37
Indlægget er rettet 01/08-2011 13:45 01/08-2011 13:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#35 Hehe, jeg har altid haft mit navn som brugernavn, og der er da ikke nogen som har givet mig tæsk endnu, vold løser ingen problemer.
Men, uden at det overhovedet skal lyde som en trussel, så er jeg også en stor dreng, som nok godt kan forsvare sig selv, det er dog ikke noget jeg endnu har testet, hehe.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger jery (Inaktiv) - 01/08-2011 13:40 01/08-2011 13:40
#39: du fik da en PB fra mig 29.07. som svar på din brugeranmeldelse - og den har du da også besvaret. Som jeg opfattede det, så foregik det da i god ro og orden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/08-2011 13:41 01/08-2011 13:41
Personligt til Brib:

Hvis du har modtaget dødstrusler i dit virke som Admin, så håber jeg da virkelig at du har politianmeldt pågældende bruger. Du sidder jo i så fald med beviset sort på hvidt, og har en sikker sag. Mon ikke en plettet straffeattest kan få sådan en person til at tænke sig bedre om en anden gang?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Kaspersoendergaard (Slettet) - 01/08-2011 13:46 01/08-2011 13:46
Ole H skrev :
Hugo jeg er da ung din flab B)

kaspersoendergaard, du forstår sandelig at få det bedste frem i folk :o Er du i virkeligheden bedre end dem der har truet Brib???

Ja, jeg er meget bedre! ;)
Men du kan vel kun se det dårlige i folk, ikk' ven? *uhh*

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 13:48 01/08-2011 13:48
#16, syntes Hugo ramte helt rigtigt der, og jeg syntes du skal læse igennem dit eget indlæg?
#17, tak for du klister ind #14, ser intet galt med svartet og fatter ikke hvorfor det er slættet?
#18, vil godt kort gå ind på magtliderlige admins da jeg selv har været udsat for en sådanne, (han var desuden forhandler). Personen var dog ikke admin ret længe da der findes en højere magt end admins. Admins er "bare" mennesker og de gør dette arbejde gratis, så giv dem lidt luft og den respekt de fleste rent faktisk fortjener!

Olaf, Ole og alle andre; Selv er jeg ret dygtig at få tråde til at løbe ud i vandet men kan vi ikke holde os til hvad dette handler om, reglerne og ikke mudderkastning for så bliver denne tråd hurtigt "tynd".
Kaster dermed bolden tilbage til Peter som startede denne tråd; I hvilket henseende ser du at reglerne bør forandres, eller er dette indlæg mog admins?

Jeg har et par forslag og det er at;
Alle admins skal have en lille signatur så man kan se de er admins og deres ansvarsområde.
Alle tråde der bliver låst eller indlæg der bliver slettet skal have en kort forklaring dertil. Kalder man en for en Idiot i en tråd skal tråden lukkes med en tekst alla >>#8 fra Stockholm Saltvand lukket af Admin AndersGS pga. paragraf XX<.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Kaspersoendergaard (Slettet) - 01/08-2011 13:51 01/08-2011 13:51
Indlægget er rettet 01/08-2011 14:00 01/08-2011 14:00 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Christian_Krogh skrev :
#29 Haha, nedgjorde du lige en trussel, ved at give en trussel? Wow, der kan man tale om dobbelt moral, hehe.

Der er ingen tvivl om at det er ret langt ude at give trusler og den slags, det er immervæk "kun" et internet forum.
Det er for let at gemme sig bag et screenname, det burde være en del af regelsættet at man skulle bruge sit rigtige navn som brugernavn, mon ikke det ville stikke en kæp i hjulet på nogen af de brugere som tyer til ekstremerne?

Siger blot, hvordan jeg ville reagere, hvis folk truede mig. Sådan noget finder jeg mig ikke i, så må vi jo se hvor meget de ville gøre, hvis de troppede op ;) Derudover vil jeg lige sige, at vold IKKE er mit varemærke! Det var det måske førhen i mit liv, men har fået et godt liv med forlovede, en dejlig lejlighed, 2 katte og mine akvarier som jeg nyder livet med! ;) Folk skal bare ikke true mig, også møde op, og tro, at jeg står og flæber, så får de sku nogle huk ;) Men håber, at brib har fået det meldt til politiet, da han blot udføre sit job her på siden! ;) Jeg siger bare, at jeg ikke havde ringet til politiet, men blot havde bedt dem om, at møde op, så tog vi den derfra. Så må folk jo så bare sige, at jeg er en voldig nar. Men har ingen pletter på straffeattesten. Vi reagere forskelligt, og der er forskel på hvor meget vi finder os i.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 13:53 01/08-2011 13:53
#37 Det var heller ikke mit indtryk at du opfattede mig som en ballademager, det var såmen blot for at illustrere at jeg forsøger at opføre mig anstændigt, og at jeg derfor ikke har så mange eksempler på regelbrud fra min side, som bruger, hehe.

Jeg bryder mig som sagt ikke om at pege fingre, men jo, jeg har da oplevelser fra sidens brugere. Jeg er som sagt blevet snydt i markedet, og, jeg har faktisk ikke handlet der siden, ikke på købs delen ihvertfald. Jeg har dog fundet nogle spændene planter jeg godt kunne tænke mig nu, der kan man vel forhåbentlig ikke blive taget i den gale ende, ved personligt fremmøde??? Hehe.

De fejl jeg ser fra brugerne er, at de færreste bruger forummets søge funktion, og som resultat deraf, så ser vi de samme slørhale-bowle, nyt akvarie-hvad nu? indlæg igen og igen og igen. Det kan være trættende at skrive de samme svar hver gang, men det værste er, når man render ind i en bruger som bare ikke kan acceptere at det altså ikke er sundt (eksempelvis), at have 5 slørhaler i et 54 liters startsæt, fordi at dyrehandleren har sagt at det kan man sagtens. Det kan der komme nogle vældige diskutioner ud af, og det gør der oftest også. Det er sjældent jeg gider besvare disse indlæg længere, netop af denne årsag. Og ingen andre gider gøre det heller. Så får akvaristen ingen vejledning, og så tror man det er bare i orden. Derfor går den nye akvarist ud og vejleder den næste nye akvarist i at det er i orden, og så har vi den blinde der fører den døve.

Måske man permanent skulle have en god begynderguide tilgængelig, og synlig, på forsiden?

Sprogbruget på siderne synes jeg generelt er okay, man skal bare passe på med at drage konklusioner, for det er meget svært at fornemme tonen i et givent indlæg, ud fra en skreven tekst.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 13:57 01/08-2011 13:57
#42, Helt enig en sådanne sag SKAL anmeldes, i har IP mail og navn det er en sikker sag for politiet. Nu er det sikkert en møgunge der har lavet truslerne men mon ikke forældrene kommer at reagere på at han sender dødstrusler ud?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 14:01 01/08-2011 14:01
#45, godt at man forklare sig, for da dette er et forum kan vi jo ikke læse dit kropssprog og min først tanke var >>Sikken en I****<< selv om jeg sikkert skulle havde reageret ligeledes.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 14:02 01/08-2011 14:02
1 Ønske har jeg: At folk spekulerede mere på emner der er akvarierelateret, end alt mugligt andet.
Se DET ville virkelig hjælpe på alt.

Som admin vil det være en større fornøjelse, at give b7 med der, i stedet for nødvendigvis at skulle holde øje med folks uterlige opførsel :) :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Kaspersoendergaard (Slettet) - 01/08-2011 14:26 01/08-2011 14:26
Indlægget er rettet 01/08-2011 14:33 01/08-2011 14:33 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Stockholm Saltvand skrev :
#45, godt at man forklare sig, for da dette er et forum kan vi jo ikke læse dit kropssprog og min først tanke var >>Sikken en I""<< selv om jeg sikkert skulle havde reageret ligeledes.

Præcis. Man skal passe på, at dømme folk pga. en kommentar! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 14:27 01/08-2011 14:27
Chilip skrev: "Det gode demokratiske princip om at sikre alle ligeværdighed gennem forskellig behandling, er jo lige præcis hvad vi hver især forventer".

Dette er jeg ikke ubetinget enig i, da der netop IKKE er demokrati her! Sådan at forstå, at guidelines under normale omstændigheder bliver udstukket af ejeren af siden, og disse regler er det så op til brugerene at følge....!

Derfor mener jeg også at dette:

"Og så ved jeg ikke om jeg er enig med dig i at Admins pr. definition skal være det gode forbillede, da det i min bog lugter lidt at fralæggelse af ansvar på overordnet plan. Ideologisk set skal vi jo alle være det gode eksempel, samtidig med at vi bibeholder forståelsen for at Admins "bare" er almindelige mennesker ligesom os andre, der frivilligt vælger at stille sig på øretævernes holdeplads, for vores fælles bedste".

...ikke helt holder. Jo vi har ansvar overfor os selv og vore medbrugere, men adm SKAL i min bog altid være det gode eksempel til efterfølgelse.....!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 14:29 01/08-2011 14:29
#45 Jeg ved hvad du mener, det er nok alligevel de færreste som ikke forsvarer sig selv når det er nødvendigt, hehe. :)

Jeg ved ikke hvordan brib reagerer, men jeg griner som regel bare af trusler, især når det kommer fra nettet, det er overhovedet ikke noget jeg gider spilde tid på, og jeg håber da lidt brib reagerer på samme måde. Politi anmeldelse er da en mulighed, personligt ville jeg nok bare feje det af mig, og komme videre med mit liv, i stedet for at vade rundt i det. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 14:29 01/08-2011 14:29
Stockholm og Søndergaard....!

Det må til enhver tid være den der kaster kommentaren i luften der skal sørge for at den er spiselig, er vi ikke enige der?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 14:32 01/08-2011 14:32
Dels som svar på #46
Nye Regler; Alle der arbejder hos en forhandler eller er forhandler skal have dette som en signatur. Ved ikke om det allerede er en regel da jeg har for mig at Gotved har en sådanne.

Hvorfor: Ja jeg har et problem med forhandlere, det vil jeg ikke lægge skjul på, eller rettere jeg har et problem med at forhandlere behøver at tjene penge. Går du til en bilforhandler, forventer du dig at blive snydt? ja det tror jeg de fleste gør. Når en forhandler siger at er 54 liters startsæt med 15 slørhaler ikke er noget "problem" er det jo ikke fordi han vil at fiskene skal dø eller kunden ikke skal komme igen, lyver gør han jo ikke direkte for om vandkvaliteten er god er det faktiskt ikke et problem, det er jo op til dig selv at skifte vand hver 4 time? En generel diskution om forhandlerernes ansvar er altid velkommen, men passer ikke ind her. Vi kunder har et ansvar for vores dyr, så glem ikke >>Mod dumskab kemper selv guderne forgæves<<

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 14:38 01/08-2011 14:38
#54 Jeg synes det var en elendig sammenligning du kom med dér, bliver du snydt når du køber en bil, jaja, ærgeligt, det er dig selv det går ud over. Går du til en forhandler og køber 15 slørhaler og et 54 liters akvarie, så er det ikke dig selv det går ud over, men de 15 slørhaler, som blot var det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Når man handler med levene væsner, så må, eller burde det ihvertfald væres dyrenes velbefindene der er nummer 1! Og, du vil aldrig kunne holde 15 slørhaler problemfrit i så lille et akvarie, sådan nogen vokser altså, ret meget endda!

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 14:47 01/08-2011 14:47
#53 "Nej" for dette er et forum og vi er alle admins altså er vi alle den udførende magt (politi), vi ser her i tråden et tydeligt eksempel fra Kasper der var lidt hurtig på aftrækkeren (det er vi alle fra tid til anden) komme med et efter min mening uspiseligt indlæg, Kasper (respekt) ser dette og forklare sig og dermed indgreb selv. Admins skal efter min mening bruges som den dømmende magt og altid forklare hvorfor de dømmer som de gør.

Alle der kommer med dødstrudsler er en potentiel Anders Behring Breivik, ikke at anmelde til politiet, ja jeg får rigtig dårlig smag i munden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 14:48 01/08-2011 14:48
Det kunne egentlig være rart at vide om der ligger et regelsæt for adm? Det ser i mine øjne nogle gange ud som om der ikke er den tilstrækkelige enighed, omkring hvordan adm,s skal agere, kan det virkelig passe?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 14:48 01/08-2011 14:48
Ole H skrev :
Stockholm og Søndergaard....!

Det må til enhver tid være den der kaster kommentaren i luften der skal sørge for at den er spiselig, er vi ikke enige der?

Ikke rigtigt!................ Nogle menesker er så selvhøjtidelige og magter at få hvad somhelst til at dreje sig negativt netop om dem.

Det kan en indlægsopretter ikke være ansvarlig for :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 14:50 01/08-2011 14:50
Så det du siger Hugo, det skal jeg stå til ansvar for? Det er ikke det du mener vel, min gode ven Hugo??? B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 14:53 01/08-2011 14:53
Tjaaa jeg ved ikke rigtigt hvad jeg synes men jeg synes ihvertfald ikke at det er en alt for god ide at oprette emner om Admins og regler op til flere gange om dagen .... og nu synes jeg efterhånden også at det er ved at handle om noget andet end hvad trådstarter havde tænkt sig ? men som min far altid siger så har alle forskellige synspunkter på sagen bare et eksempel det Kasper skriver kunne jeg hidse mig op over og svine ham til men en anden tænker måske jeg synes han har ret og på den måde er vi alle meget forskellige gudskelov for det da :) og kasper jeg har intet imod dig tværtimod :) nu er jeg også en af dem der ikke bare lige bliver hidsig fra det ene sekund til det andet :) det var så mit indlæg og Ole H vi elsker vores 'rare' julemand :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 14:54 01/08-2011 14:54
Indlægget er rettet 01/08-2011 15:02 01/08-2011 15:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Du bør sørge for at det er spiseligt for de fleste, det du skriver og er skrevet i et ordentligt sprog :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 14:56 01/08-2011 14:56
#58 De store egoér igen?? #61

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 15:00 01/08-2011 15:00
#62 De store egoer, kan man ikke gøre det godt nok for uanset, men så må de jo bøvle med det selv.
Alt går jo istå hvis ALLE skal syntes om det :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Bruger Peter Larsen (Inaktiv) - 01/08-2011 15:01 01/08-2011 15:01
Dejligt at se så mange indlæg, og meninger uden dette har medført låsning af tråden FLOT

Jeg har endnu ikke læst alt igennem, men som en er inden på, min overskrift kunne havde været anderledes måske.

Havde overskriftet været hvordan gøre vi akvariesiden bedre, havde x antal set den, men som overskriften er nu, vil næsten 100 % læse den, om de så skriver i den, er så noget andet.

Og jeg er glad for vi ser adm. deltage i debatten.

Men et af de punkter hvor jeg gerne se store ændringer, er nå en tråd låses, at man forinden træder ind som adm. og gøre opmærksom på, ændres tonen eller indholdet i indlæggende ikke, så låses tråden, i stedet for som nu, der låses den bare, og man ved ikke had som skete.

For i enhver tråd findes guldkorn, og de forsvinder nå tråden låses, så i stedet for og efter en advarsel i tråden, bør adm. fjerne div. dårlig indlæg, låse tråden så den ikke løber af sporet igen, men kun låses så de gode indlæg er synlige, dette burde kunne lade sig gøre.

Men endnu en gang tak fordi alle holder en "positiv" tone

Mvh.

Peter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger Olaf (Inaktiv) - 01/08-2011 15:04 01/08-2011 15:04
Indlægget er rettet 01/08-2011 15:10 01/08-2011 15:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hvis denne § blev overholdt af ALLE! ville AS være det bedste forum i dk ;)

§2 Vær venlig mod og respekter andre brugere og deres opfattelse på forummet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 15:08 01/08-2011 15:08
Peter, enig....

En advarsel og en efterfølgende forklaring ville gavne... og ja, det er til tider vildt frustrende når en hel tråd forsvinder, med guldklumper på stribe, det ville virkelig være et fremskridt, at det useriøse blev slettet og tråden satdig var tilgængelig...!

Undskyld for tyveriet af din tråd....!!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger Karlslunde (Inaktiv) - 01/08-2011 15:08 01/08-2011 15:08
Denne tråd er længe ventet. Den skulle også gerne inden for kort tid slå sig selv ihjel!.

Jeg er selv ret ny i akvarieverdenen og har draget stor nytte af AS og dennes brugere. Skal der diskuteres og kastes med mudder ol. er det nu rart det kan begrænses til en enkelt tråd som denne. Tit har jeg oplevet at tråde/emner er kørt af sporet og det er nu desværre mundet ud i en del tumult blandt brugere og admins. ØvØv. ....-og atter øv.

Det er vel meningen at siden skal bruges til på bedste vis at vi kan dele erfaringer og ikke mindst gode akvarieoplevelser med hinanden. Jeg VED også det er muligt at give sit besyv med uden at kommentere andres svar til en spørger. Alt hvad ikke hører til i den givne tråd kan jo sendes i en privat besked til vedkommende.
En af de væsenligste grunde til uenigheder er vel egentlig entusiasmen. Vi er her jo alle fordi vi syntes det er en fantastisk hobby vi har gang i.
AS og dens undersider rummer så meget godt stof og så ufatteligt mange glade brugere at det ganske enkelt ikke er værd at ødelægge den, pga personlige stridigheder. Lad os for alt i verden håbe at det stopper NU og at så mange så muligt vil være med til at få dette fantastiske site på rette spor igen. Må dem der har forladt os komme tilbage, og dem der jokket i spinaten få lov at jokke op igen.
Selvfølgelig er der brodne kar iblandt os, og jeg skal være den første til at ønske dem hen hvor ingenting kan gro.
Jeg har på ingen måde selv været blandet ind i noget fnidder/fnadder og kender ingen nærmere omstændigheder ang. de alvorlige situationer der er opstået herinde, jeg skriver udelukkende fordi jeg vil blive skuffet og meget ærgelig hvis dette her fortsætter meget længere.
Det er min klare opfattelse at siden drives af en ophavsmand som sætter sin lid til en eller flere admins. Dagsordenen bliver sat her igennem og det kan ikke fungere uden en hvis justits.
Skik følge eller land fly... Dette gælder jo alle brugere inkl.admins.

Lad os nu komme videre :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 15:19 01/08-2011 15:19
Peter: Netop det du efterlyser, sker rent faktisk i langt de fleste tilfælde!

Normalt er det kun nødvendigt at fjerne et enkelt indlæg, men nogen gange køre en tråd så meget skævt og uden for rammerne, at der ikke er andet at gøre end bare at fjerne den. Og så giver det sig selv at det hele er afmasheret :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 15:21 01/08-2011 15:21
Peter og alle andre, det virker på mig som om de fleste faktiskt er rigtig glade for siden?
Vi er alle enige om at Admins "bare" er mennesker?
Vi er enige i at Admins arbejder gratis?
Vi er enige i at §2 ofte bliver glemt?
Vi er enige om at der findes brådne kar blandt os?
Vi er enige i at Admins ikke kan undværes?

Så for at følge op på #67 foreslår jeg at tråden bliver mere konkret specielt fra din side Peter

Peter Larsen skrev :
Mange tråde låse grundet siden regler og folks sprogbrug, men hvad er det som er galt med siden regler, som føre til dette svinske sprogbrug.

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvordan man kan ændre på siden regler, og hvad regler som burde laves om.

Jeg tror ikke det er sjovt at være adm. her på siden, for reglerne gøre at alt for mange tråde låses og folk fare i flint på hinanden, hvordan få vi lavet en holdnings ændring så sådanne ting ikke sker i fremtiden, samt adm.erne kan få lidt mindre arbejde.

Jeg håber tråden kan få lov til at blive, samt folk skriver i en positiv tone, denne tråd er ment for at hjælpe siden, ikke for at nedgøre den.

Mvh.

Peter

Jeg vil gerne vide hvilke regler der skal laves om og forslag på hvordan?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 15:24 01/08-2011 15:24
#44 og #54 her har jeg førsøgt mig med lidt forslag til ændringer.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Bruger Peter Larsen (Inaktiv) - 01/08-2011 15:52 01/08-2011 15:52
Peter Larsen skrev :

Mvh.

Peter

Se nu lægger mit indlæg ikke op til hvad jeg har af forslag eller ideer, men til hvordan andre bruger incl. adm. ser sidens regler i hverdagen, samt om nogle har en viden om hvorfor folk ender op med grimme ord osv.

Jeg hører bare så meget negativt om akvariesiden på facebook, google+ og andre forums, at der må da være noget galt et eller andet sted her, og da jeg ikke kan sige 100% hvad det er, spørgere jeg jer.

Og måden jeg gøre det på, ved ikke at angribe nogle, er måske derfor tråden lever endnu og ikke er låst, for alt for mange gange har jeg set andre spørgere om det samme, men nå jeg så vil se tråden, ja så den låst :(

Men måske her efter nå debatten dør ud, kunne jeg måske komme op med nogle ideer som jeg så ville sende til Kviller.

Mvh.

Peter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger KimJ - 01/08-2011 16:54 01/08-2011 16:54
Der ER noget galt med AS! Der er simpelthen for mange brugere!

Det er måske en grov forenkling, men jeg er overbevist om at antallet af brugere er det væsentligste problem for siden, og netop det er der jo ikke rigtigt noget at gøre ved, uden at ødelægge forretningen...

M.h.t. hvem der har ansvaret for et givent indlæg; Både afsender og modtager har ansvaret. Afsenderen skal selvfølgelig sørge for at formulere sig fornuftigt, men Modtageren har altså også et ansvar for at lade en evt. tvivl om budskabet, komme afsenderen tilgode, i stedet for øjeblikkeligt at gå amok bare fordi der er en mulighed!

Jeg synes ikke at der i debatten her er kommet et eneste godt argument for at ændre på sidens regelsæt, da de forslag der er stillet enten allerede er dækket, eller bare vil medføre at siden bliver endnu mere vanskelig at håndtere.

Hvis man skal gøre noget, ligger det hos Admins; De skal være bedre til at finde en gennemført linje for deres ageren, så der ikke opstår forvirring om hvad man kan og ikke kan i en given situation. Samarbejdet i Admin-gruppen lader desværre en del tilbage at ønske, hvilket bla. forklarer at der, udover en lille hård kerne, er et hastigt gennemtræk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/08-2011 17:06 01/08-2011 17:06
Ole H skrev :
Chilip skrev: "Det gode demokratiske princip om at sikre alle ligeværdighed gennem forskellig behandling, er jo lige præcis hvad vi hver især forventer".

Dette er jeg ikke ubetinget enig i, da der netop IKKE er demokrati her! Sådan at forstå, at guidelines under normale omstændigheder bliver udstukket af ejeren af siden, og disse regler er det så op til brugerene at følge....!

Derfor mener jeg også at dette:

"Og så ved jeg ikke om jeg er enig med dig i at Admins pr. definition skal være det gode forbillede, da det i min bog lugter lidt at fralæggelse af ansvar på overordnet plan. Ideologisk set skal vi jo alle være det gode eksempel, samtidig med at vi bibeholder forståelsen for at Admins "bare" er almindelige mennesker ligesom os andre, der frivilligt vælger at stille sig på øretævernes holdeplads, for vores fælles bedste".

...ikke helt holder. Jo vi har ansvar overfor os selv og vore medbrugere, men adm SKAL i min bog altid være det gode eksempel til efterfølgelse.....!

Så tager jeg dig lige bagfra Ole H. ;) :D :P

Hvis en Admin altid SKAL være det gode eksempel til efterfølgelse, så levner det jo ingen rummelighed til at træde ved siden af, (ikke at man heller SKAL gøre dette), og så er spørgsmålet jo om det overhovedet er muligt at finde frivillige til at bestride posterne som admins?
Og omvendt, hvordan kan der så forventes en vis "smidighed" fra Admins side, når brugere som du, (for det er sådan jeg læser det du skriver), ikke kan finde plads til "smidighed" overfor AS-Admins adfærd?

Og jeg er helt på det rene med at dette forum ikke er fælleseje, (selvom det på mig virker som om at Kviller gerne så det), men det er ikke ensbetydende med at det ikke er demokratiet der råder herinde. Reglerne der er udstukne her på foraet er jo ikke særskilt særegne i forhold til hvad der generelt beskrives som god net-etik og moral. Det er jo de samme spilleregler der går igen fra fora til fora. Og uanset hvor meget der så sidder en ejer og betaler regningen hver den første, så gør denne det udelukkende på brugernes vilje. I sidste ende kan en ejer så se sig nødsaget til at lukke sit site, for ikke selv at komme i klemme overfor en lovgivning, i og med at ejeren i sidste ende kan blive holdt ansvarlig for det som en tilfældig bruger nu vælger at ytre. Men indtil da, der er det altså brugerne der bestemmer hvilken adfærd der skal kunne tolereres, for de ved jo godt at hvis de bare bliver ved længe nok, så bukker modstanden under til sidst. Det lærte vi jo allesammen i allerede tilbage i folkeskolen, og det er jo også et af demokratiets virkemidler. (Kan I huske den første EU-afstemning, der forud blev stadfæstet som værende den absolut eneste af sin slags.) *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/08-2011 17:21 01/08-2011 17:21
#72 Jeg tror jeg erklærer mig enig med dig, forstået på den måde at hvis en Admin skal have ordentlige arbejdsforhold, så bør der jo naturligt ligge nogle retningslinier for arbejdet. Kunne disse retningslinjer så fremkomme gennem et samarbejde blandt admins, så ville det jo være helt fjong og kunne evt. kombineres som et Admin/Akvariehjemmemøde. Jeg sender gerne tre skærefaste tørkager til kaffebordet i så fald. ;)

Jeg mener så også at Admins i den sammenhæng må skele lidt mere end de allerede gør til Peters opfordring om at komme på banen, før en tråd løber af sporet. Jeg har set det blive gjort et par gange, som også beskrevet, men jeg kunne faktisk godt efterlyse dette lidt mere. Og kunne også godt efterlyse en arbejdsbeskrivelse for Admins, der hedder noget i retning af:
- Den enkelte Admin kan til enhver tid problematisere sprogbrugen og adfærden i en given tråd, og samtidig rette henvisning til den pågældende paragraf der er/er ved at blive overtrådt.
- Den enkelte Admin kan ikke slette en debattråd alene, en sådan handling kræver 2 Admins samtykke. Ligeledes skal der naturligvis være advaret i pågældende debattråd om risikoen for denne konsekvens, såfremt den problematiske adfærd ikke ophører.

Og så syntes jeg stadig, (efter timers vurdering), godt om mit eget forslag om at det kræver mere end indtastningen og et klik at poste et indlæg. Seriøsitet er værd at vente på, og de "smart i en fart"-brugere der findes herinde, ville hurtigt blive trætte af den langsommere proces i at kunne give sin småtformulerede mening til kende.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger masterkiks (Inaktiv) - 01/08-2011 18:01 01/08-2011 18:01
Hold da op *uhh* ......

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger chilip (Inaktiv) - 01/08-2011 18:03 01/08-2011 18:03
#75 Med hvad?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Udvikler Sponsor Kviller - 01/08-2011 18:27 01/08-2011 18:27
Kort fortalt er problemet på siden at reglerne IKKE bliver overholdt efter min mening. Hvis disse to regler blev overholdt ALTID, tror jeg det ville være meget bedre sted at være:

Reglerne skrev :
§2 Vær venlig mod og respekter andre brugere og deres opfattelse på forummet.

§3 Udhængning, personangreb samt spredning af negativ information om/mod enkelt personer er ikke tilladt. Overtrædelse af denne regel ses som meget alvorligt og får ALTID en konsekvens i form af en advarsel eller udelukkelse fra forummet.

Jeg som ejer af siden, ønsker selvfølgelig så mange brugere som muligt, men samtidig også et godt rygte i branchen. Det er jeg ikke helt sikker på at vi har i øjeblikket, men jeg vil da gøre alt for at få lavet om på dette. Derfor jeg meget gerne vil høre hvad vi kan gøre og sætter da pris på denne debat.

Admins er selvfølgelig "kun" mennesker, det er vi alle. Nogen mennesker har lettere ved at fare op og blive hidsig og andre har det med at være ligeglad med alt uanset om folk direkte pisser en i hovedet. Der er så stor forskel på folk at man umuligt kan gøre alle glade. Derfor har vi haft nogen af de problemer der har været her på det sidste og problematikken går jo specielt højt, når det er en admin der måske farer lidt for hurtigt op (Dette er ikke ment på nogen speciel situation eller admin) så, det skal vi da helst undgå.

Der er ikke andre regler for admins, end der er for brugere, ejere, gud og konger - Alle skal helst behandles ens her på siden. Lad mig kort forklare hvad jeg mener om de forskellige roller.

Admins er nogen personer der er brugere her på siden, men som er udvalgt / har meldt sig fordi de har et godt overblik og kan styre en situation uden at fare op og skælde sig ud... En af den type der ikke hidser sig op. De er som sagt brugere, men de har den mulighed at smide andre af siden, eller slette deres indlæg. Denne rettighed må selvfølgelig ikke misbruges på nogen måde, der skal være direkte tale om et regelbrud, før dette gøres.

Superbrugere er helt almindelige brugere, som ikke har lyst til at være en del af admin teamet, men som har en lyst til at bidrage med artikler, artsbeskrivelser, billeder osv til siden. Disse brugere har intet med bruger administration at gøre, det er blot en status der gør at de selv har mulighed for at bidrage aktivt til sidens andre dele end forum. Stort set alle der ønsker det, kan blive superbrugere, det kræver blot at man har noget aktivt at bidrage med og man ønsker at gøre det.

Ejer - Ham tør jeg sgu ikke beskrive... Lad mig da lige sige lidt om mig selv alligevel... En af grundene til at jeg ikke selv er så aktiv i forum er på grund af mine dårlige formulerings evner, jeg har et problem der gør at jeg altid bliver misforstået på skrift og skal læse mine indlæg igennem 4-5 gange inden jeg trykker send og er somregel alligevel kommet galt afsted på en eller anden måde. Jeg vil helst ikke træde folk over tæerne, da jeg ikke mener det er passende for nogen.

Forhandlere. De er personer der er forhandlere og har økonomisk interesse i akvarie verdenen. Når de har denne status, er det fordi de betaler penge til siden, for at have deres bannere her, samtidig med at de kan reklamere og oprette forhandler annoncer. Uden disse ville vi ikke kunne køre en side som denne, så dem takker jeg mange gange. De skal selvfølgelig også overholde sidens regler, som alle andre. Det sker dog at vi giver dem lidt længere line end "almindelige" brugere, mest fordi vi har et samarbejde med disse. Derfor har jeg bedt admins om at henvende sig til mig, hvis der er problemer med forhandlere, dem vil jeg gerne selv tage mig af, da det er min side, økonomi og samarbejdet der afhænger af disse.

Jeg har et spørgsmål, som jeg længe har haft lyst til at stille. Hvorfor vil folk gerne skælde hinanden ud og diskutere negative ting om andre i åbent forum? Jeg forstår det ikke. Hvis jeg er uvenner med X, så vil jeg da ti gange hellere skælde X ud direkte i en PB eller på anden måde, jeg vil da føle mig selv lidt til grin ved at stå og skælde andre ud offentligt.. Hvis jeg bliver sur på kæresten, så står jeg da heller ikke og råber og skriger af hende nede i kvickly, så tager vi den da når vi kommer hjem i privaten. Hvad er forskellen?

Nu skal jeg nok stoppe, men nu kom jeg endelig ud af busken, så skal der fandme også skrives en masse, som kan misforståes. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger buller42 (Inaktiv) - 01/08-2011 18:43 01/08-2011 18:43
Indlægget er rettet 01/08-2011 18:49 01/08-2011 18:49 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige her.

Med den lille ændring, at der også skal 2 admins til at slette en bruger, for ikke at en admin kan se sig sur på en bruger og bare slette vedkommende fordi de ikke skulle ha samme meninger og holdninger.

Desuden så skal man lige huske at det er brugerne der skaber et forum og ikke ejer eller admins, for uden bruger vil der slet ikke være noget forum :) og så er der heller ikke noget grundlag for butikkerne/sponsorene til at være her og altså ingen penge til at drive siden med.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger KimJ - 01/08-2011 19:00 01/08-2011 19:00
Jeg ser problemer med begge dine forslag, selv om de umiddelbart kan lyde tillokkende;

Det er ikke særlig praktisk, hvis Admins skal være to om at lukke en debat. Mange af "problemdebatterne" kører af sporet på tidspunkter hvor der simpelthen ikke er to Admins tilstede, og det vil være ret ærgerligt hvis det af den grund blev umuligt at gribe ind i en debat der koger helt over.

Den langsommelige oprettelse af indlæg, vil desværre (tror jeg) også stoppe seriøse brugere, med mindre det virkelig drejer sig om noget de brænder for. Det vil nok især ramme begynderspørgsmålene, som i forvejen ofte bliver forbigået af de mest erfarne brugere (erfarne som akvarister forståes). Man kunne måske modificere forslaget til at være noget man kan idømmes, hvis man vanemæssigt er lidt for smart i replikken?

Grunden til at skænderierne ofte foregår i det åbne forum, er naturligvis at det er her de starter, og som så mange andre steder, heriblandt IRL, er det ikke uden betydning at andre er vidner til det. De færreste er klar til at lade en sviner stå ubesvaret i forummet, da det efterlader et indtryk af at man ikke har et svar på tiltale! Det er barnligt, men de færreste (inklusive undertegnede) kan sige sig helt fri for at ligge under for det. der er selvfølgelig også bare nogle mennesker der indbyder til at man lader dem lufte deres udgydelser i det åbne forum, så de selv kan udstille sig som de ubegavede fjolser de nu er... :D igen barnligt, men også lidt sjovt...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 19:04 01/08-2011 19:04
#77 Kviller rigtig godt formuleret jeg har været på siden 2-3 måneder det er ikke så lang tid men nok til at mærke forskel på brugerne har været inde på akvariesiden 5-6timer om dagen hele sommerferien *rødmer* inden ferien var der meget mere ro og orden man skulle næsten tro at alle var blevet solskoldet :D for der er godt nok nogle stykker der hisder sig ret hurtigt op i forhold til før nu nævner vi ingen navne *host julemanden host host* okay jeg jokker :D men helt seriøst så skulle man tro at der var en del der havde fået stress her i ferien nok på grund af alt den køren frem og tilbage fra sommerhus til stranden også hjem igen osv det kan ihvertfald ikke være pga solskoldning ( tak for det danske sommervejr .... ) :) men lad os nu ikke se om vi om en måneds tid er faldet lidt til ro eller gået i vinterhi :) endnu et indlæg fra mig

Mvh Christian der har været indenfor de sidste 28 dage :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 01/08-2011 19:11 01/08-2011 19:11
Indlægget er rettet 01/08-2011 19:26 01/08-2011 19:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#77 Jeg finder det ironisk at du siger at alle på siden skal behandles ens, men i samme indlæg siger du at i giver forhandlere længere line end andre der færdes på siden.

Men det er måske bare mig der misforstår? ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 19:17 01/08-2011 19:17
Jeg kom faktisk til at tænke på noget jeg synes var en ide istedet for at man bare sletter en tråd så ved siden af brugernavnet kunne der stå f.eks advarsel for brug af grimt sprogbrug så ved den næste admin der ser dette hvis personen gør det igen så kan adminen så gå ind og give en uges karantæne :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 01/08-2011 19:18 01/08-2011 19:18
# 82 det tror jeg såment allerede de har :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 19:20 01/08-2011 19:20
#83 sikker det tror jeg ike :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
Udvikler Sponsor Kviller - 01/08-2011 19:30 01/08-2011 19:30
#82 Det har vi skam :) Hvis der er en admin der har givet en bruger en advarsel, så kan andre godt se det på profilen. Vi har også mulighed for at skrive kommentarer om brugere på deres profil, så som "Mobe31 skal man ikke skælde ud, så bliver han ked af det"

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger KimJ - 01/08-2011 19:30 01/08-2011 19:30
Der findes allerede, men kan kun ses af Admins.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Bruger mobe31 (Inaktiv) - 01/08-2011 19:32 01/08-2011 19:32
Kviller; der ramte du sgu plet, og det er nu jeg kunne bruge et kram :( :D

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 19:33 01/08-2011 19:33
Godt du kom ud af busken Kviller.
Jeg vil lige fortydlige at der er 2 forhandlerkatogerier, dem der dem der annoncerer her på siden, som siden har økonomiske interesser i og så alle de andre, jeg tror "vores" forhandlere her på siden er klar over hvordan man skal opfører sig professionelt og skal naturligvis have lidt længere tråd for lige at falde på plads (forklaring følger).

Nu er jeg "bare" aktiv på saltvandssiden og der har vi haft rigtig god ro og orden det seneste år eller to, saltvand er ellers et område hvor man rigtig kan blive uenige for der er intet rigtigt eller forkert, men det ved du jo selv en del om.
Jeg tilskriver ordnen vores dygtige admin, men de kan jo altid blive bedre for jeg vil at en admin skal være en rolle-model for de lidt yngre her på siden.

Alle admins, superbrugere, forhandlere og annoncører skal have en lille signatur så man let kan se hvem de er. Gerne et link til en hjemmeside.
Alle tråde der bliver låst eller indlæg der bliver slettet skal have en kort forklaring dertil. Kalder man en for en Idiot i en tråd skal tråden lukkes med en tekst alla >>#8 fra Stockholm Saltvand lukket af Admin AndersGS pga. paragraf XX<. Desuden er jeg helt pjattet med at der skal 2 eller flere Admins til at slette et indlæg eller lukke en tråd. Endnu bedre (om det er teknisk muligt) at en admin kan parkere et indlæg i 24/48 timer, er der ingen anden admin der plukker den bort popper den op igen i tråden.

Disse små ændringer blot for at siden bliver mere "troværdig" så indlæg ikke bare forsvinder, brugere bliver slettet osv osv.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Bruger KimJ - 01/08-2011 19:40 01/08-2011 19:40
Man kan vel godt sige, at forslaget om at der skal være mere end 1 Admin til at lukke en debat, allerede er en realitet (og har været det længe). Hvis der er uenighed blandt Admins om lukningen af en debat, bliver det diskuteret i Admin-forummet, og debatten kan åbnes igen.

Det er da allerede meget let at se hvilken rolle de enkelte brugere har på siden? Farven på trøjen angiver jo briger/superbruger/Admin og forhandlere har titlen (forhandler) ved siden af deres navn.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 19:42 01/08-2011 19:42
#83 ved du hvad det tror jeg også :D
#85 i må godt sætte en på hvor der står denne bruger må ikke blive slettet så bliver han depri og er nødt til at besøge julemanden (Ole H) *santa*
#84 jaja den er fesen ind nu er den blevet bekræftet af sidens ejere og 2 brugere den ene af brugerne er dog depri og har brug for et kram eller noget han kan proppe i sin kanyle :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 19:45 01/08-2011 19:45
#89 kim j første gang jeg så den røde trøje troede jeg bare at det var pigekøn :) synes i stedet der skulle stå med farve ved siden af brugernavnet som ved forhandlere ... :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 19:53 01/08-2011 19:53
#89, 3 års tid på siden og jeg ser det først nu *rødmer* og at 2 admin skal godkende en lukning er jo herligt. Men det er der jo ingen der ved noget om/vil stå ved.
Om en admin står til ansvar for deres handlinger tror jeg det kommer at øger deres troværdighed? Alle parter vinder.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 19:55 01/08-2011 19:55
#91 helt enig, og jeg syntes pigerne skal have lov til at vælge deres egen farve desuden... :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger brib - 01/08-2011 19:56 01/08-2011 19:56
#91 helt enig, og jeg syntes pigerne skal have lov til at vælge deres egen farve desuden... :D

Et par hotpants og et IRL billede ville ikke være så tosset :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 19:58 01/08-2011 19:58
#93 #94 vi skal lige have fat i kviller angående det :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger KimJ - 01/08-2011 20:00 01/08-2011 20:00
For at være helt præcis: 1 Admin kan lukke en debat, men den kan åbnes igen (bliver det dog næsten aldrig) hvis andre Admins modsætter sig lukningen.

Jeg fornemmer fra flere af indlæggene her, at der er en grundlæggende mistro til Admins evne til at bestride deres funktion? Er der, udover en diskutabel omgangstone, nogen der har belæg for at der generelt sker misbrug af Admin-funktionerne, eller er det bare udtryk for almindelig mistillid til personer der har "magtbeføjelser"?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 20:09 01/08-2011 20:09
Jeg tror bestemt ikke der er noget grundlag for at admins er magtliderlige, tror dog der er en stor mistro... Hvilket vel er OK, vi skal vel i et demokrati stille spørgsmål ved den udførende magt?

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 20:11 01/08-2011 20:11
#94 Ikke noget med at give Kviller ideer, med hotpants osv kan han starte at tage betalt for at vi bruger siden,,, som en vis 1 april joke offentliggjorde,,, jeg blev ikke snydt...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger buller42 (Inaktiv) - 01/08-2011 20:15 01/08-2011 20:15
KimJ skrev :

Jeg fornemmer fra flere af indlæggene her, at der er en grundlæggende mistro til Admins evne til at bestride deres funktion? Er der, udover en diskutabel omgangstone, nogen der har belæg for at der generelt sker misbrug af Admin-funktionerne, eller er det bare udtryk for almindelig mistillid til personer der har "magtbeføjelser"?

Ja, det har jeg og af personligt erfaring, samt fra mindst 10 slettede personer som jeg har snakkede med efterfølgende, men for ikke at blive misforstået og få efterfølgende komplikationer, (såsom at blive slettet), så vil jeg ikke komme nærmer ind på det her i tråden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
Bruger NDR (Inaktiv) - 01/08-2011 20:25 01/08-2011 20:25
Jeg er ærlig...jeg gider ikke læse disse 99 indlæg igennem, og nøjes med at svare på de 2 øverste linjer i indlæg 1 til peter...det der går galt er at folk ikke respektere reglerne og er ligeglade med at kalde hinanden for diverse grimme ting...og når så folk gør det, så bliver det fjernet....det betyder at der måske undgås nogle få mord, og at der stadigvæk er brugere til, hvis ikke, ville denne side lukke, og så ville man være nød til at finde en anden side...og der ville være de samme regler...så min konklusion må være...kan man ikke overholde reglerne, så må man skride...det er det eneste der virker...sådan fungere det også på en arbejdsplads...og i skolen bliver den "uartige" skoledreng smidt ud af klassen........

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 20:30 01/08-2011 20:30
#96 En bruger vil forhåbentlig næsten altid være uenig i en sletning, ellers ville brugerne jo forhåbentlig ikke have skrevet det slettede! *santa* *santa*

Derfor vil der altid opstå en hvis mængde brok over sletterier, :)

Men fakta er jo at alle admins kan se og genoprette slettede ting, og at der i den funktion er et sikkerhedsnet.
Hvis man så kan lære brugere at sende en pb, til en anden admin end den som slettede noget........... Så vil der jo blive kikket på det.

Det næste som kan give meget larm, er når en bruger med noget slettet, overtræder endnu en & ved at brokke i forum, og det så promte bliver slettet..................... Så er vi allerede tæt på en tur i køleskabet, for bevidst og gentagen overtrædelser.

Hold da op, hvor en pb og lidt tålmodighed ville lette i de tilfælde :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Udvikler Sponsor Kviller - 01/08-2011 21:00 01/08-2011 21:00
Man er også altid velkommen til at kontakte mig enten via PB eller via mail hvis man er slettet. Hvis det drejer sig om indlæg, man ikke kan forstå hvorfor er slettet, så vil jeg da anbefale at benytte "Kontakt en admin" funktionen, så kan alle admins se det og kontakte jer via pb / mail (Hvis I giver tilladelse til det)

Jeg må også tilstå at jeg modtager rigtig rigtig mange mails, det er ikke altid jeg svarer på dem samme dag eller dagen efter, men jeg samler sammen og sætter mig ned en gang i mellem og går dem i gennem, men det kan godt være det kun er en gang om ugen.

Er man utilfreds med en admin, så vil jeg også meget gerne høre om det, så jeg kan snakke med vedkommende og høre den anden side af historien - også hvis man er utilfreds med mig, ellers kan jeg jo ikke lave om på det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Bruger KimJ - 01/08-2011 21:06 01/08-2011 21:06
Min erfaring er så den modsatte. Jeg har deltaget i debatterne her på AS siden 2005, både som bruger, superbruger og admin. Jeg har selverkendelse nok til at vide, at en del af mine indlæg har været meget tæt på kanten, ja sikkert i nogles øjne over, men har aldrig været tættere på "køleskabet" end en venlig henstilling til at skrue lidt ned for blusset.

Jeg kalder så heller ikke folk ved øgenavne, bruger grove ukvemsord eller fremkommer med trusler...
Et civiliseret sprogbrug er ikke en forhindring for at få sin mening frem. (ikke at forstå sådan at dit sprogbrug er et problem).

Som Hugo skriver, er det vel forventeligt at slettede brugere er utilfredse *skeptisk*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger NDR (Inaktiv) - 01/08-2011 21:23 01/08-2011 21:23
Indlægget er rettet 01/08-2011 21:29 01/08-2011 21:29 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Få personer ud af de mange.....alle dem der ikke har fået slettet deres tråde, hvilket der rent faktisk er den del af...har jo ikke skabt disse problemer, så noget må da for pokker gå nogenlunde godt.

Dem der ikke fatter reglerne ville sikkert få mere glæde af facebook. Men det her er ikke facebook ( gudskelov for det )...nej, meget bedre hvis folk begyndte at koncentrerer sig om evt. noget af det der er herinde...hvad med at tjekke jeres artsliste efter...mange bruger det slet ikke...og hvad med at få jeres rigtige navn og hvilken by i kommer fra sat på profilen...det ville faktisk virke lidt mere seriøst..medmindre man har noget at skjule eller man er her på siden af anden årsag end den at lære nogle nye ligesindede mennesker at kende..dele ud af viden eller lære noget nyt......ærlig talt, så tror jeg de fleste seriøse brugere har svært ved at tage anonyme personer alvorligt...jeg har ihvertfald......mvh.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 21:39 01/08-2011 21:39
#100 og #104 Syntes det er et godt indlæg du kommer med der, er sikker på at du skriver som du gør som et dårlligt eksempel på en admin? Som admin er det dit job at have en mening ellers skal du forholde dig neutralt i en debat og i denne rammer boldten laaaaaang ud áf stadion. Nu har jeg lært mig at se du er admin, og har med vilje irettesat dig for din tydelige dårlige stil. Jeg forventer mig mere at admins, eller er det for meget forlangt?

At jeg så til 110% holder med i dine indlæg er irellevant.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #106
Bruger brib - 01/08-2011 21:55 01/08-2011 21:55
Indlægget er rettet 01/08-2011 22:01 01/08-2011 22:01 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#100 og #104 Syntes det er et godt indlæg du kommer med der, er sikker på at du skriver som du gør som et dårlligt eksempel på en admin? Som admin er det dit job at have en mening ellers skal du forholde dig neutralt i en debat og i denne rammer boldten laaaaaang ud áf stadion. Nu har jeg lært mig at se du er admin, og har med vilje irettesat dig for din tydelige dårlige stil. Jeg forventer mig mere at admins, eller er det for meget forlangt?

At jeg så til 110% holder med i dine indlæg er irellevant.

Her har vi lidt af problematikken i det at være admin.

Man skal være neutral og helst undgå at blande sig i debatterne - Dette svarer lidt til at en hobbyakvarist mister interessen for hobbyen når vedkommende åbner en forretning.

Hvis standarten som admin er : Hold din kæft og styr siden - Så kan man altså godt køre lidt sur i det .

For man mister jo glæden ved at fortælle om egne oplevelser , da de højst sandsynligt bliver "sablet" ned pga. admin status .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #107
Bruger NDR (Inaktiv) - 01/08-2011 22:00 01/08-2011 22:00
#105...Min mening fremgår tydeligt...jeg forstår ikke alt den utilfredshed? hvad er det man vil her på siden?...99% af dem jeg har kendskab til vil det samme...det som det drejer sig om.
Dårlige stil? :D Du kan måske bedst lide folk der pakker alting ind, og gør det til en videnskab at færdes i et forum?

Du er enig med mig!!...hvad vil du opnå med dit indlæg ?.....det kan jeg så læse senere iaften

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #108
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 22:02 01/08-2011 22:02
Indlægget er rettet 01/08-2011 22:09 01/08-2011 22:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En tråd som denne hvor politikken bliver drøftet og belyst fra mange sider, giver bestemt stof til eftertanke og den bidrager til "ro" et stykke tid.....!

Nu går det meget på adm,s (jeg har selv tidligere båret berænde til det bål) og efter igen at ha læst indlæggende igennem igen, kunne det måske være at brillen lige skal skubbes op i panden og så lige lade blikket falde ned i skødet på os selv, og se om vi virkelig alle sidder med foldede bedende hænder og er så gode som vi selv synes vi til dagligt er...!

Grundlæggende må det være skrivers opgave ikka at blive misfortolket (Hugo vi er ikke enige, sorry) i så stor grad det for skriver er muligt....! Vi har hver især vore begrænsninger, nogle mere udtalte end andre, og forskellighederne er jo ganske udtalte i visse tilfælde......

Nu er vi jo alle på et offentligt site, og med dette vil vi naturligvis fra tid til anden møde mennesker der ikke falder i vor smag, og dette set i et par positive briller er jo kryderiet der skaber dynamik....

Jeg vil gribe i egen barm og øve mig på IKKE at skrive i bydeform, men mere med spørgsmål der naturligt skaber nysgerrighed og eftertanke....

At se på kontakten til hinanden herinde som værende irl, vil også naturligt skabe en øget respekt.....

Endelig spørgsmålet om den øgede brug af elastik i forbindelse med nogle og ikke med andre, ja så må jeg læne mig tilbage og gøre op med mig selv, om vor ejer er vuderingen af dette voksen.... (vi har alle altid muligheden for at sige ja eller nej, så ingen grund til at være et sted hvor vi ikke kan lide at være)....

Slutteligt, vil jeg tilslutte mig den røde tråd i indlægende her og sige at jeg er en vældig fornøjet og glad bruger at denne site...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 22:13 01/08-2011 22:13
Ole du har bare så meget ret og en anden ting er jeg elsker bare dine ordsprog (som du bruger vældigt mange af) :P

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #110
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 22:15 01/08-2011 22:15
Indlægget er rettet 01/08-2011 22:26 01/08-2011 22:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#107 læs de 99 andre indlæg og du kommer at forstå, og ikke kom ind som admin og forvent at det er OK. Det er netop det vi diskuterer men det gider du vel ikke, om du ikke gider og om du ikke var admin ville jeg til 100% ignorerer dig.
Jeg forventer mig faktisk mere af en admin, og det er der mange der gør og i en nøddeskal er det vel en del af hvad denne tråd handler om?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #111
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 01/08-2011 22:22 01/08-2011 22:22
Nogle tråde kan man se allerede på overskriften at det er tråde der vil blive slettet.
Nogle tråde udvikler sig i løbet af bare 5 indlæg, i en retning, så man kan se at det er en der vil blive slettet.

Admin har en funktion som en dommer på en fodboldbane. De er der for at spillerne/brugerne ikke skal gå fuldstændig i totterne på hinanden. Der er begge steder nogle regler der skal følges, og inde for fodbolden ved man også bare ved at se hvem der skal spille, at det kan ende med noget ubehageligt.

Man kan så diskuterer hvornår der skal gribes ind, og det er der også uenighed om i begge eksempler. Der vil altid være nogle på tilskuerpladserne der har sympati for den ene eller anden part, og ikke føler der skulle have været fløjtet for straffe, eller låst eller slettet i tråde.
Ser en admin, at det her kan udvikle sig så griber man måske ind for hurtigt, og så er der brugere der bliver knotne. Og holder man en tråd under opsyn, og griber ind når en person går efter manden, måske anden eller tredie gang, så får de at vide, at de er for langsomme til at gribe ind. Det er altid dommeren og admin der for skylden både for at fløjte for meget og fløjte for lidt. Og den der bliver fløjtet imod vil altid føle sig dårligt behandlet.

Jeg syntes at reglerne er ok, og jeg syntes at der er mere frihed, end for bare 2 år siden. Det syntes jeg er sundt, og jeg syntes også jeg har oplevet en generelt bedre tone end for bare 2 år siden. At der så er et par tråde der bliver skudt helt over målet, det er vel hvad der kan sker hvis man er 20.000 aktive bruger et sted.
Det mest underlige ved trådene er, at man øverst i venstre hjørne kan se antal visninger, og de er markant højere ved de tråde der er ballade i eller optakt til balade i. Det er som med fodbold hvor nogle højrisikokampe, de bare skal ses, for det hele kan jo ende i blodbad. Man er åbenbart tiltrukket af noget man afskyer.

Jeg har selv deltaget i to afsporede tråde, den ene for en måned siden var det som offer. I forbindelse med den seneste ballade, har jeg fået at vide at jeg vil blive politianmeldt i dag, hvis ikke jeg oprettede en tråd med en undskylding til de øvrige parter i diskutionen. Jeg har valgt at afvente det videre forløb, men da denne tråd virker til at udvikle sig fornuftigt, vil jeg gerne bruge den til at give en undskyldning til de tilskurer til tråden, som har følt, at jeg gik over stregen. Da sagen har et efterspil både fra min side og fra en anden part, vil jeg ikke kommenterer yderligere. Og for en god ordens skyld, vil jeg nævne, at jeg har fået en opringning fra Kviller.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 22:22 01/08-2011 22:22
#108............... Vi blev jo netop enige, da du tilføjede *i så stor grad som det er mugligt* :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 22:28 01/08-2011 22:28
*rødmer* læfler du for mig nu Hugo? B) Har det lidt som om du hiver mig lidt i nisseskægget, din bandit *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 22:34 01/08-2011 22:34
Jeg sagde til min mor at de sjoveste personer vi havde herinde var en julemand og en trold og en brib :D hun blev noget forarget og sagde skat sådan nogle sider må du ikke være inde på de kan jo være sindsyge :D HAHA :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 22:39 01/08-2011 22:39

Ikke for at hvirvle gamle tråde op da dette ikke fører til noget godt, ihvertfald når tingene har udartet sig som du ovenfor beskriver, men jeg har da fulgt dine indlæg med stor interesse, da jeg har en helt klar fornemmelse af, at du ved hvad du snakker om!

Når man som du Tonny til tider er meget klar i spyttet, ja så stiller man sig jo samtidig tit der hvor øretæverne de bliver uddelt. (dette ved jeg fra mig selv)

Om det så er fair eller ej, at der deles øretæver ud ja det ser man jo desværre lidt stort på i kampens hede. Det er jo bare brandærgeligt da det meste af det der udvikler sig i netop denne retning, tit er med base i misforståelser.....

Jeg vil foreslå at alle farvede, blinde, venstrehåndede, teenagere med akne, tøser med bar mave, mennesker med for højt blodtryk, hjerteproblemer, store næser, rødhårede, skeløjede og brillebærere, kvinder over og under 30, folk med større akvarier end 54 liter og dem med planteakvarier bliver udelukket af dette forum, det vil skabe den behørige ro!

Hvordan gør man sig fortjent til et opkald af Kviller??? B) (just a joke, sorry)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 22:43 01/08-2011 22:43
Fiskenoerd, du kan hilse din mor og sige ............... at hun har fuldstændig ret B)

Omvendt så kender hun jo så udemærket sangen "jeg så julemanden kysse mor" og det havde hun bestemt ikke noget imod :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #117
Bruger Hugo (Inaktiv) - 01/08-2011 22:44 01/08-2011 22:44
Ole H skrev :
*rødmer* læfler du for mig nu Hugo? B) Har det lidt som om du hiver mig lidt i nisseskægget, din bandit *santa*

Det er sgi da dig som lefler Ole, ved at tilslutte dig min holdning, bare med andre ord *santa* *santa* *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #118
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 22:45 01/08-2011 22:45
Hugo du er den største ordkløver jeg ikke har mødt, og den her er min *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #119
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 22:46 01/08-2011 22:46
115 damn jeg indgår jo i mange af de ting f.eks tøser i bare mave blinde store næser jeg er også brillebærere og jeg er også kvinder over og under 30år weird men sandt (og jer der kigger med derude man bliver skør af at side indenfor i 31 dage mens man skriver med hugo og ole :D bare så i ikke undre jer over mine totalt mange fuldstændigt ligegyldige kommentarer der skal jo også være lidt fyld :D )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #120
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 22:47 01/08-2011 22:47
...og med alt det lort jeg har lukket ud herinde, må jeg da snart være stor nok til en adm jakke??? B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #121
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 22:49 01/08-2011 22:49
Fiskenoerd, tør næsen børst dine tænder og skrub så i seng, møjunge *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #122
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 22:52 01/08-2011 22:52
Ole H som vi kender ham rar og en masse andre ting jeg ikke må skrive i offentlige forum :P venter bare på at tænderne falder ud det har dine jo gjort din gamle garvede julemand :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #123
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 22:53 01/08-2011 22:53
Er der nogen biokemisk grund til at du ikke bliver lukket ud i den friske luft ind imellem Fiskenoerd?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #124
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 22:58 01/08-2011 22:58
#123 ja vi er flyttet i en ny lejlighed og jeg er bange for de forskellige grupper på den ene side af blokken altså på legepladsen med den store rutsjebane sidder alle de fordrukne julemænd jeg spurgte så om de kendte en der hed ole og de svarede ja da han er boss i klubben FORDUKKEN santas mener jeg han kaldte den og på den anden side altså på fodbold banen render de rundt og ryger weed (kender du noget til det hugo :D ) og så spiller de throwing a knife in the white kid :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #125
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 23:00 01/08-2011 23:00
Hmmm, der er nok en god grund til at din mor har valgt netop dette setd at bosætte sig, hun må være en klog kvinde.....!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #126
Udvikler Sponsor Kviller - 01/08-2011 23:01 01/08-2011 23:01
Ole H skrev :

Hvordan gør man sig fortjent til et opkald af Kviller??? B)

En god start ville nok være at give Kviller dit telefon nummer ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #127
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 23:03 01/08-2011 23:03
Smiler, jamen det har så slet ikke slået mig før du nævner det Kviller, griner......! B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #128
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 23:04 01/08-2011 23:04
#125 LOL jeg hiver det tunge skyts frem nu bobvox (jonathan) burde være på trapperne :) her er en til høreværnet til jer gamle garvede entusiaster :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #129
Bruger Peter Larsen (Inaktiv) - 01/08-2011 23:07 01/08-2011 23:07
Jeg er meget beæret over tonen gennem hele denne tråd, og især glad for der har været indlæg fra bruger, adm. ejeren, samt nok den mest fremtrædende forhandler på siden.

Jeg har lært en masse ved at følge tråden tråden gennem hele dagen, og det håber jeg også mange andre har, især tror jeg mange har fået en forståelse af hvem og hvad de forskellige personer stå for gennem deres indlæg.

Tak alle sammen

Mvh.

Peter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #130
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 23:07 01/08-2011 23:07
Ikke bobvox, så er jeg den der er gået i seng, hils den lille isspiser og sig at han stadig savler når han får grønne sodavandsis *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #131
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 23:11 01/08-2011 23:11
#129 hvilken forståelse har du så fået overfor mig skrald griner :D

#130 tjooe vi kan vel godt vente lidt det bliver FOR SYGT CRAZY når han først går i gang kan han aldrig stop :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #132
Bruger Ole H (Inaktiv) - 01/08-2011 23:11 01/08-2011 23:11
Peter det var et meget fint initiativ med denne tråd, og som du skriver har den været yderst oplysende på mange punkter. Man kan så håbe at kimen til større forståelse og mere positiv kommunikation er lagt....!

En kort og præcis gennemgang af opstart af hobbyen, kunne jeg stadig godt tænke mig på forsiden, med store bokstaver, så man nærmest blev sluset derind som ny.....!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #133
Bruger bobvox (Inaktiv) - 01/08-2011 23:13 01/08-2011 23:13
i keder jer vist meget et latterligt emne lad os nu slå fred :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #134
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 23:14 01/08-2011 23:14
Ole jeg synes nu ellers det er blevet meget positivt her til sidst :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #135
Bruger bobvox (Inaktiv) - 01/08-2011 23:16 01/08-2011 23:16
grrrr ole hvis jeg måtte bande så ville din skod komputer brænde sammen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #136
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 23:16 01/08-2011 23:16
#133 bobvox den der bliver du haglet ned på bob bob bob ... :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #137
flsuw (Slettet) - 01/08-2011 23:17 01/08-2011 23:17
Synes der også skal være plads til ros ;)

Er en super glad bruger af AS. Har fået en masse svar på kort tid, hvor søgefunktionen har været flittigt brugt. Har selv oprettet en del tråde, hvor nogen har været med en god værkstedshumor og selvfølgelig ikke at forglemme den faglige tilbagemelding man får, tak for det. :P

AS kan både være et faglig sites men der er også plads til den humoristiske side, hvor jeg har været underholdt en masse gange, tak til især brib :D :D

Håber at denne tråd vil skabe mere ro og vi kan se fremad til nogen gode debatter omkring vores lidenskab – akvarium og mere akvarium med tilhørerne fisk og udstyr :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #138
Bruger bobvox (Inaktiv) - 01/08-2011 23:19 01/08-2011 23:19
den er der sq ingen der lægger mærke til :D

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #139
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 01/08-2011 23:20 01/08-2011 23:20
Indlægget er rettet 01/08-2011 23:30 01/08-2011 23:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg vil også lige slå et slag for alle de sager som går fint igennem.

Mange gange kan man nøjes med at skrive:

"Hej jeg har slettet dit indlæg fordi vi ikke ønsker sådanne tone på forummet"

Så kan man altid skrive "I Henhold til reglerne på siden her (og så vedhæfte den gældende paragraf og evt reglsættet".

Der kan gøres mange ting og tiltag.
Men er det nødvendigt?

Andre sites har når du trykker "svar" en boks der kommer op med svaret, eller svar siden kommer på igen, hvor du skal godkende dit svar/tekst.
Før den bliver postet.

En form for "ekstra" sikkerhed.

Ved tråd oprettelse, bliver det også nogen steder åbnet en boks med FAQ.

Så folk når de går igang med at skrive lige kan se de ti overskrifter.

"hov der var sørme noget om slørhaler her"

Ydermere kan der også lunkes til artikler:
"sådan kommer du igang som nybegynder"

Osv osv.

Så folk tvinges til at se på at der faktisk er stillet spørgsmål som måske kan hjælpe dem.
Eller der er en artikel der kan hjælpe dem.

En pop up kan f.eks indeholde:

FAQ - top 3 og link til top 10.
Artikler - begynder artikel, link til artikler.

De to paragraffer som brydes oftes og link til reglsættet.

Nederst er der så en knap som f.eks siger "godkend indlæg".
Vælger man den, jamen så postes ens indlæg.

Men!
Så træder man jo mange erfarne over fødderne.
Så skal de bruge tid på at trykke "godkend indlæg".

Well det tager 2 sekunder - og de erfarne benytter sig nok ikke af disse link.
Og har derfor ikke behov for at læse boksen yderliger igennem.

Skal vi lade Kviller komme på rigtig overarbejde?
Så sætter han google søgeren (som allerede er på siden).
Til at virke ved oprettelse af tråde.

Så når du skriver "slørhale" i dit emnefelt, finder den lige en masse tråde med slørhaler.
Og personen vælger måske at læse dem igennem :)

En anden lille sjov ting.
På andre forums vil man opleve en lille knap.
"Anmeld indlæg" - det helt annonymt.
Det betyder at vi som admins ikke skal læse alle tråde for at se problemerne.
Men at i som brugere kan trykke, vælge kategori for anmeldelsen.
F.eks "forkert kategori".
Den kommer så op hos "os" og vi kan tage os af den.

Det har for mig i mit virke på andre sites skabt mere luft.
Det ikke fordi folk er stikkere, men den daglige rutine bliver hurtigere når alle hjælper. Så de større sager glider nemmere :)

Hvor om alt er - det ikke reglerne, det ikke brugerne, det ikke admins.
Det er os alle.
Vi må forstå at gnidninger opstår.
Og det er kun derfra vi lære.
Så lad os da alle arbejde sammen :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #140
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 01/08-2011 23:26 01/08-2011 23:26
#139, helt ening vi er alle admins om vi vil det eller ikke!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #141
Bruger bobvox (Inaktiv) - 01/08-2011 23:26 01/08-2011 23:26
godt sagt SogneprQsten :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #142
johnny9900 (Slettet) - 01/08-2011 23:32 01/08-2011 23:32
#1 Kan noget af folks surhed ikke have med at der tit og i de fleste tråde er for meget offtopic ? og tråde der bliver oprettet af folk tit kommer til at omhandle noget helt andet end det trådstarter spurgte til.
Der er også admins der er hurtige med at komme med en joke og nogen gange kommer med et kort og helt ubrugeligt svar og langt fra hvad bruger søgte af info og det som det første svar i en tråd.

Måske sjovt for nogen men mange tråde er for "seje" at læse igennem når de er gennemsyrede af jokes,måske er jeg en gammel gnaven mand,men er det bare vind og vejr jeg ville snakke om ville jeg nok vælge facebook istedet for at lave en masse offtopic i folks spørge tråde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #143
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 23:34 01/08-2011 23:34
#142 hvis du hentyder til 'os' hvilket jeg tror du gør men jeg har ikke noget imod det :) men 'vi' plejer først at slå til når tråden er ved at dø ud :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #144
Bruger bobvox (Inaktiv) - 01/08-2011 23:41 01/08-2011 23:41
jep det er rigtigt vi ligesom balsamerer tråden og holder den i live lidt længere B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #145
johnny9900 (Slettet) - 01/08-2011 23:41 01/08-2011 23:41
#143 Nej rent alment,for et stykke tid siden var der en nybegynder der spurgte hvordan man fik ancistrus til at gyde,første svar han fik af en admin var ""tilsæt vand *santa* "" og så omhandlede tråden ellers intet om ancistrus og hvad personen søgte om viden omkring dette og først 5 dage senere oprettede brugeren en ny tråd og fik svar af en anden admin at der allerede var oprettede en tråd om det og den nye blev slettet,men ellers ja denne tråd er vel også et godt bevis på for meget offtopic.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #146
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 01/08-2011 23:49 01/08-2011 23:49
#145 okay på den måde og til det sidste ja men nu brænder den garanteret også ud senest i morgen nok også når vi går i seng :)

#144 ja det er det rigtige ord :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #147
Bruger 6705valle (Inaktiv) - 02/08-2011 00:06 02/08-2011 00:06
nu har jeg lige sidet og læst alle de beskeder der er blivet skrevet i tråden og jeg syntes der bliver snakke meget om hvilke regler der kan laves om eller forbederes og hvordan admns klare ders opgave her inde..

men jeg tænke mere på at et tråd typisk bliver lukket eller slette forde der er et grimt sprogbrug i tråden eller den bliver lukket af en anden grund.. jeg tror bare det enlig handler om at folk skal slappe lidt mere af her inde på siden.. nu sker det tit at folk( nybegynder ) lige har været ude og købe en bowle og nogle slørhaller. og jeg har lagt mærke til at når folk ser de to ord i samme sætning så går folk helt ud af deres gode skind( ikke forde jeg syntes også der er trist at så nogle fisk kommer i sådan et lille hjem når de bliver meget store ) men der er 4-5+ mennesker der skriver til den stakkels nybegynder at man slet ikke kan ha fisk i en bowle og det er dyreplagerig osv. men jeg tænker bare er det virkelig nødvendigt at angribe en person sådan?? vi kan jo hverken gøre til eller fra bare ved og side og skrive det til personen så mange gange?? vis personen gerne vil ha fisk i en bowle som må det jo bare være sådan.

også et andet spøgesmål som der også kommer rigtig mange af: er min guppy/molly/platy gravid? og ja der findes tons at tråde som omhandler dette emne. og langt de fleste får svaret søg i debatten så finder du svaret. men vor stor sandsynlighed for at jeg finder en som har en fisk som min der lever under de samme vilkår som min guppy/molly/platy. og der er så ikke nogle som finder ud af om den er gravid eller det er forde den er syg. vis folk er træt af og svare på det samme spøgsmål så lad dog være med og svare.

også er der mange folk der har den holdning at den måde de gør tingene på er den rigtige måde..
hmm det ved jeg ikke om det helt er. nu sker det at folk spøger om hvad andre gør for at få deres maller til at yngle. og jeg personlig gør ikke nogle for at de yngler. men det er der andre der menner at det er den helt forkerte måde og gøre det på de skal både ha en spand kold vand så de tror det er regntid osv..
og den diskotion hade jeg på et tidspunkt i en tråd og det endte med at tråden bliv lukke forde jeg mente bare at den måde jeg gjorde det på virket for mig vor det så åbenbart ikke virker for personen.

det jeg prøver at sige er at vi burde respektere hinanden noget mere. og lade være med og være så firkante.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #148
Bruger Peter Dyhr (Inaktiv) - 02/08-2011 00:21 02/08-2011 00:21
1. tænk før du skriver.
2. skriv i en positiv tone.
3. fører det ikke til noget konstruktivt, så forlad tråden.

Rigtig mange af os kunne lære noget af ovenstående til glæde for endnu flere.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #149
Bruger NDR (Inaktiv) - 02/08-2011 00:25 02/08-2011 00:25
Kampfisk, der er 1000 tråde ( tror jeg ), men kun 10 forskellige spørgsmål... *doh* meget tungt, også for admins.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #150
Bruger NDR (Inaktiv) - 02/08-2011 00:45 02/08-2011 00:45
Jeg ville personligt ønske mig mange flere ville bruge noget mere tid på f.eks at vise hvad de havde, og f.eks med opdræt...fortæl, hvordan du gjorde...dens slags tråde synes jeg er spændende, og så synes jeg oså det er noget man kan bruge til noget....fokus på fiskene...men en tråd som den her er meget mere populær...mit indlæg er nr. 150.

Mange brugere oplyser intet på deres profil, holder den ikke opdateret, og nogle brugere opretter ingen tråde om noget som helst.
Men ballade tråde, eller diskusion, det er populært, det kan vi jo se her idag.

Jeg har brugt denne side i min tid til bla. at vise hvad jeg har, lære noget nyt, stifte bekendskaber...jeg gør det så godt jeg kan...mine billeder på min profil er hvad jeg formår med mit kamera...mine opdrætsforsøg, som jeg laver tråde over giver nogen gange succes, og andre gange fiasko....jeg holder det ikke for mig selv, og jeg VED, at nogle har haft glæde af dem....via beskedsystemet, og nye bekendskaber.......jeg laver artsbeskrivelser, det er omfattende, for de nemmeste arter som der er flest oplysninger om, er blevet lavet for mange år siden..... så jeg bliver enelig lidt skuffet når man som admin bliver svinet til og især når det bla. kommer fra utilfredse brugere som for nogens vedkommende ikke laver andet end at sidde og brokke sig over en side som er gratis, og som frivillige mennesker forsøger at holde iorden så alm. mennesker kan bruge den....så når folk skriver svin til hinanden, eller andet...så ryger det væk, og det gør det også imorgen, og iovermorgen....for det står der i reglerne.....

Hvorfor ikke finde en tilfredshed via alt det positive, og istedet for forsøge at være med til at gøre den her side til en sober side, hvor man kan få en masse viden........min skrivelse henvender sig ikke til nogen bestemt...men folk ved jo selv om de behøves at føle sig truffen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #151
flsuw (Slettet) - 02/08-2011 01:11 02/08-2011 01:11
#150 godt skrevet ;) ;) ;)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #152
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 02/08-2011 01:13 02/08-2011 01:13
Tråden har overlevet hele dagen, mange gode indlæg er blevet skrevet i en rigtig god tone (paragraf 2) uden at nogen har følt behov for at kaste med mudder på hinanden, vi har endda en forhandler der har krybet "til korset" og sagt undskyld for et tidligere indlæg (kender absolut ikke noget til dette ud over undskyldningen som jeg har stor respekt for), vi har Kviller der er inde over og læser med og en del er kommet med forslag på hvordan man kan forbedre siden.

På "min" side har vi en helt fantastisk admin som mange kunne lærer sig en masse af, samt en masse brugere der gerne vil lærer og dele med sig men sådanne har det ikke altid været, en Admin kan let uden han vil værer meget nedladende som der er kommet eksempler på her i tråden bla #147

Så EN af grundene til det Peter i #1 kalder svinsk sprogbrug kommer efter min mening fra at en nybegynder føler sig mobbet af en af de store drenge i skolegården. En af de store drenge kan til eks være mig med over 2000 indlæg om saltvand, en superbruger, en admin eller en forhandler, derfor vil jeg repeterer, for gentagelse fremmer indlæring siges det.

En Admin skal værer et forbilled for alle, og jeg ser os ALLE som admins, visse har magt, vi andre har magten at ignorerer.

Peter Dyhr skrev :
1. tænk før du skriver.
2. skriv i en positiv tone.
3. fører det ikke til noget konstruktivt, så forlad tråden.

Bukker og takker for den Peter D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #153
Bruger brib - 02/08-2011 06:40 02/08-2011 06:40
Fiskenoerd skrev :
Jeg sagde til min mor at de sjoveste personer vi havde herinde var en julemand og en trold og en brib :D hun blev noget forarget og sagde skat sådan nogle sider må du ikke være inde på de kan jo være sindsyge :D HAHA :)

Jeg kan godt li bemærkningen : Kan være :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #154
Bruger jery (Inaktiv) - 02/08-2011 07:36 02/08-2011 07:36
#152: jeg vil så godt vove den påstand, at Saltvandssiden helt automatisk ligger lavt i balladehierakiet. 20 tråde oprettet på 15 dage - på Akvariesiden er det 20 tråde per halve time på en gennemsnitsdag.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #155
Bruger Olaf (Inaktiv) - 02/08-2011 08:19 02/08-2011 08:19
154 indlæg kan faktisk beskrives med meget få ord...Behandel andre som du selv vil behandles ;) og så håber jeg ikke AS er fuld af masokister :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #156
Bruger dyrholm (Inaktiv) - 02/08-2011 09:46 02/08-2011 09:46
jeg tror ikke at det er så meget admins der er galt med herinde, der kan jo ske at en admin ser sig sur på en person, men så må det jo værer de to der løser det, som hvis det var to bruger der ikke kan enes. der hvor jeg tror der kan værer noget galt er måske ved reglerne, om de så bliver tolket forkert eller om det er reglerne generelt ved jeg ikke, men en gennemgang af dem en gang imellem vil måske værer en god ting(alt efter behov). som en skrev så syntes jeg også at hvis man nu kunne se på et inlæg at denne bruger har en advarsel, så det er nemt at se, tror jeg det vil hjælpe lidt på at hvis så denne bruget bliver slettet så kan andrer se at personen har 3 advarsler eller hvor mange der nu skal til. det vil jeg tro kunne fjerne alle indlæg om hvorfor personen er slættet eller smidt i fryseren, uden de tråder om hvor, hvordan og hvorfor det er sket, og da admins ikke går i detaljer om hvad der er sket (ikke at de skal det) men så er der jo en kort besked, og det kan måske virke lidt som en magt der bliver udøvet. kan man se at personen har 3 advarsler så kan alle se at personen har haft chancen. blot en ide.

jeg har ikke lige lagt mærke til det før idag men kan se at nogle har fået vasket trøjen i deres profil så den ikke er så sort længerer, jeg går ud fra at det er fordi personen/personerne ikke vil værer admin længere af en eller anden årsag. det er jo lidt skidt når nogen som er forhåbentlig godt inde i det stopper, men der kommer jo nye til og det er jo godt, også i forhold til hvis man tolker reglsættet på en anden måde. selv har jeg ikke noget at udsætte på tidliger eller nuværende admins.

jeg er selv rigtig glad for siden og syntes at den da fortjener en stor :D . så til tidliger og nuværende admins og kviller godt arbejde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #157
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/08-2011 13:47 02/08-2011 13:47
KimJ skrev :
For at være helt præcis: 1 Admin kan lukke en debat, men den kan åbnes igen (bliver det dog næsten aldrig) hvis andre Admins modsætter sig lukningen.

Jeg er nu ikke helt enig med dig i den opfattelse. Det er rigtigt at der er nogle her i tråden der peger direkte på admins, men da absolut ikke flertallet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #158
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/08-2011 14:21 02/08-2011 14:21
Vi har vist tit, jeg ved jeg selv har, en forbilledlig evne til at ikke at nævne alt det positive vi oplever. "Man må undres." *blink*

Men jeg er jo pisseglad for AS. Det har været helt fantastisk at finde dette forum, efter jeg startede hobbyen op igen. Min kæreste syntes måske jeg bruger lidt meget tid herinde, men det er jo kun indtil hun finder en fisk der ser lidt "sløj" ud, så bliver jeg jo nærmest pisket herind.
Mine 2 nevøer på 11 & 13 bruger AS hele tiden. De suger information til sig, og sidder nu også og giver andre gode råd i trådene. Det er jo bare helt fantastisk. Så rigtig mange tak for det.

#150 Jeg syntes det er et super interessant indlæg du skriver her, min tanke efter færdiglæsningen var så: "Hvorfor hulen er NDR så ikke bare superbruger?" *uhh*
Forstå mig ret. Du skriver om hvad du rigtig gerne vil bruge og bruger AS til, og det er vel primært det som Kviller nævner i hans beskrivelse af superbrugere.
Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at bruge al din admin-tid på ting der ikke interesserer dig, men er det så ikke netop det du skal lade være med?

#143 & 146: Se det er jo så lige præcis dér, hvor jeg rammer loftet og bliver svært provokeret. (Og så er vi jo så så forskellige igen.) Men jeg syntes jo netop det er helt enormt flabet at du, i mine øjne, stiller dig så hovent op og responderer på den kritik I får for jeres lille smalltalk, (der intet har med trådens seriøse indhold at gøre), ved blot at konstatere at tråden, i dine øjne, alligevel er ved at dø, så derfor gør det ikke noget at I sidder her i tråden og spammer i stedet for at gøre det I jeres respektive indbakker, eller via MSN, Skype whatever.
Forklar mig venligst lige, hvor respekten er at finde i den opførsel?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #159
Bruger NDR (Inaktiv) - 02/08-2011 15:25 02/08-2011 15:25
#158 *blink* Mener du ikke at admins skal have lov til at oprette artsbeskrivelser, sætte billeder ind, og lære noget nyt ud over at holde øje med at sidens regler bliver overholdt.....hvad mener du med at jeg ikke vil bruge tid på ting der ikke interesere mig...hvad er det der ikke interesere mig...jeg opfordrer i mit indlæg...jøsses.......Det her er en side for alle...også for ejeren, og de få personer der er admins...vi skulle vel også kunne få lidt tid til andet end at irettesætte og slette indlæg med svinske kommentar fra den ene voksne bruger til den anden

Nej, en god ide ville være hvis folk begyndte at spytte i kassen...man vil jo gerne udtale sig og komme med gode ideer...heldigvis da for det...men man kunne jo evt. købe en sponsorfisk, jeg oprettede en tråd for et halvt år siden, omkring sponsorfisk...der kom vel under 10 indlæg på 14 dage......den her tråd har givet over 150 indlæg på 2 dage...

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #160
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 02/08-2011 15:32 02/08-2011 15:32
NDR skrev :
Jeg er ærlig...jeg gider ikke læse disse 99 indlæg igennem, og nøjes med at svare på de 2 øverste linjer i indlæg 1 til peter...det der går galt er at folk ikke respektere reglerne og er ligeglade med at kalde hinanden for diverse grimme ting...og når så folk gør det, så bliver det fjernet....det betyder at der måske undgås nogle få mord, og at der stadigvæk er brugere til, hvis ikke, ville denne side lukke, og så ville man være nød til at finde en anden side...og der ville være de samme regler...så min konklusion må være...kan man ikke overholde reglerne, så må man skride...det er det eneste der virker...sådan fungere det også på en arbejdsplads...og i skolen bliver den "uartige" skoledreng smidt ud af klassen........

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #161
johnny9900 (Slettet) - 02/08-2011 15:33 02/08-2011 15:33
NDR der er nu tråde om kampfisk og labyrint fisk der har mange indlæg der er jo en nu med 120 indlæg,og flere andre med mange poster og det må siges at være flot med tanke på hvor mange der egentlig har de fisk.

Folk vil ikke betale for at gøre siden bedre,men at brokke sig hvis siden har nede dage går fint ;) og omkring 20 øre pr dag for at være sponsor er jo ikke ret meget

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #162
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/08-2011 15:43 02/08-2011 15:43
#159 ;) Endnu et godt eksempel på at det er svært at få et budskab ud, når man kun har skriften at bruge. Det jeg mente med mit indlæg var såmænd bare, at du giver udtryk for hvad det er du gerne vil herinde på AS, nemlig at lave udførlige artsbeskrivelser, fortælle om projekters op og nedture, vise billeder og erfaringsudveksle. Og tusind tak for det, det er helt vildt fedt at du ligger så meget energi i at få dine erfaringer med hobbyen ud til alle os andre.

Derfor var min naturlige tanke så, hvorfor du egentlig har meldt dig som Admin?
Den funktion på AS levner jo ikke megen tid og overskud til hvad du helst vil bruge din tid herinde på, i og med at du har meldt dig til at overvåge andre brugeres adfærd, hvilket jo er en rimelig tidskrævende opgave.

Og egentlig så sidder jeg lige nu og gennemlæser mit forrige indlæg, og er lidt forundret over hvordan det kunne ende med at blive tolket sådan. Men igen, forskelligheden længe leve. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #163
Bruger jery (Inaktiv) - 02/08-2011 15:47 02/08-2011 15:47
#162: jo, det er lige netop Nickis specialopgave som admin, kopierer fra arbejdsbeskrivelsen:
Nicki Rasmussen | NDR - Labyrint fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #164
johnny9900 (Slettet) - 02/08-2011 15:52 02/08-2011 15:52
Og det job lever han virkeligt op til jery,virkelig saglig i de tråde jeg har set ham i,savner en der har samme krudt i r***** som han har indenfor de vilde ungefødere,,,,Hvorfor er du ikke brun mere ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #165
Bruger jery (Inaktiv) - 02/08-2011 15:55 02/08-2011 15:55
Indlægget er rettet 02/08-2011 16:07 02/08-2011 16:07 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#164: ja, han er en ihærdig ung mand. Min arbejdsopgave var jo bl.a. korrektur af artsbeskrivelser, og de kom bare sprøjtende i en lind strøm.

Det er ikke brun, men sort - jeg sagde op i lørdags.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #166
Bruger Karlslunde (Inaktiv) - 02/08-2011 16:11 02/08-2011 16:11
NDR #159 -POINT TAKEN!!
Må andre følge trop :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #167
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/08-2011 16:32 02/08-2011 16:32
#163: Nu ved jeg jo så ikke hvor jeg skal klikke mig hen for at læse alle admins arbejdsbeskrivelser, var egentlig af den opfattelse at en admin primært overvågede brugeradfærd, men det er jo egentlig heller ikke det der er min pointe.

I og med at Kviller beskriver en superbruger således:
Superbrugere er helt almindelige brugere, som ikke har lyst til at være en del af admin teamet, men som har en lyst til at bidrage med artikler, artsbeskrivelser, billeder osv til siden. Disse brugere har intet med bruger administration at gøre, det er blot en status der gør at de selv har mulighed for at bidrage aktivt til sidens andre dele end forum....

Så var min naturlige tanke, (igen, igen), at det er samstemmende med hvad NDR beskriver han vil bruge sin energi på herinde. Men hey! "To each it's own!" Det er jo en fri verden, og vi vælger heldigvis selv. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #168
Bruger jery (Inaktiv) - 02/08-2011 16:46 02/08-2011 16:46
#167: såmænd bare i bunden af siden - det meget rammende navn "Siden - information":
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/about/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #169
Bruger NDR (Inaktiv) - 02/08-2011 16:53 02/08-2011 16:53
#167.hvad han VIL bruge sin tid til ?........jeg skriver om hvad jeg HAR, og stadigvæk bruger min tid til...og opfordre andre til evt. hvad man eksempelvis kan bruge sin tid til......

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #170
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/08-2011 17:19 02/08-2011 17:19
#168: Du har ret, det er et ganske rammende navn. Og nu har jeg fundet linket. Tænker det er lidt uhensigtsmæssigt at man skal helt ned og læse gråt i gråt, udenfor det felt hvor alt andet ellers foregår her på siden, men det er jo ren teknik. Er det bevidst at du skriver lidt kækt og bedrevidende-agtigt?, for jeg sidder her og føler mig lidt behandlet som en idiot nu. *blink*

#169: Prøv at overvej den mulighed, at jeg på intet tidspunkt overhovedet har kritiseret dig for noget. Ligeledes om du evt. føler dig trådt over tæerne af mig, af den simple årsag at du måske har misforstået hvad jeg har skrevet. ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #171
Bruger NDR (Inaktiv) - 02/08-2011 17:52 02/08-2011 17:52
Nå.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #172
Bruger jery (Inaktiv) - 02/08-2011 18:05 02/08-2011 18:05
#170: sådan skriver tanter af min årgang.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #173
Bruger brib - 02/08-2011 18:05 02/08-2011 18:05
#170 : Der vil jeg give dig helt ret - Regler er som advarselstavler i trafikken og burde stå med Fed rød skrift.

Det tror jeg at "Chefen" vil ændre når han ser dette indlæg .

Copyright 2007 Akvariefisk.dk | Siden - information | Betingelser for anvendelse | Politik om persondata | Todo | Online liste

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #174
Bruger chilip (Inaktiv) - 02/08-2011 19:06 02/08-2011 19:06
#172: Og hvis hunden ikke skulle skide, så havde den også fanget haren eller hvad..???

Jeg fatter ganske enkelt ikke hvad du mener med dit indlæg, prøv at uddybe dig lidt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #175
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 02/08-2011 19:24 02/08-2011 19:24
#174 synes du er en smule negativ .... og den skulle lige tørres af på mig den der ... igen hvis du har et problem så skriv venligst i pb jeg sidder jo ikke og skriver at du er en en flab og vildt respektløs inde på offentligt forum vel synes måske lige du skulle køle lidt af ikke ? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #176
Bruger Luna (Inaktiv) - 03/08-2011 00:31 03/08-2011 00:31
Indlægget er rettet 03/08-2011 03:09 03/08-2011 03:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej til alle. :)

Nu har jeg kikket hele tråden igennem... Helt ærligt. Er vi ikke voksne mennesker? Og er det ikke os brugere, der selv bestemmer, hvordan man taler til hinanden?
Syntes det er lidt ærgeligt, at alt ligesom skal hænges over på adm. Det er selvfølgelig det nemmeste.... Men vi kunne jo tage os i nakken selv og respektere hinanden og andres meninger lidt mere.... Hvem synes det er i orden, at kalde en anden ved grimme navne f.eks? Det tror jeg ikke, der er nogen der synes.... Det er jo lige før der står, vi behøver en ringdommer.
De unge der er stride i mundtøjet, kan man bare sige, hvis det er talemåden, bliver der ikke flere svar og så forsvinde fra deres tråd.... Voksne derimod ved vel bedre. Javel. Man kan da tale og også diskutere om vores hobby. Men som i denne tråd, kan det jo formuleres pænt alligevel. Men ligefrem fare i hovedet på hinanden, synes jeg er en tand for meget. Mon ikke det er os selv, vi skal kikke lidt på, før vi peger fingre af andre?

Jeg ville nødig være adm. og sidde herinde så mange timer uden betaling, for så at blive beskyldt for, ikke at kunne holde granvoksne stridende parter fra hinanden. Er det ikke lidt en omvendt vej at gå?
Vil gerne lige tilføje... Jeg tror bestemt, at de hårdtarbejdende adm. ville vi finde i så meget bedre humør, hvis vi behandlede hinanden, som vi gerne selv vil behandles. Så var de nemlig fri for at "lege" politi for os.... Det er jo faktisk en lille smule pinligt, når man tænker over det. Er det ikke?

Nå... Men jeg håber da, jeg møder nogen af jer ved Køge akvariemesse. Der er garanteret kun smil. Jeg har nemlig aldrig oplevet nogen der talte grimt til hinanden, når vi mødes.... Selv når vi ikke er enige. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #177
Bruger chilip (Inaktiv) - 03/08-2011 01:25 03/08-2011 01:25
#175 Igen, så læses skrift så forskelligt, Jeg er overhovedet ikke negativ, men i en tråd der omhandler selve essensen i at få skabt en godt, givtigt og rart debatforum der kan det da kun være oplagt at kommentere hvad der nu ellers bliver ytret. Jeg mener mig da absolut i min gode ret til at give udtryk for hvornår jeg føler at jeg selv og de øvrige deltagere ikke bliver respekteret. Og da vi alle deltager på lige vilkår, så er det jo i det forum hvor hændelsen opleves den skal behandles, og ikke et helt andet sted.
Der er jo bl.a. blevet nævnt det hensigtsmæssige i at være selvkritisk overfor det man skriver, netop fordi vi alle ved at det skrevne tolkes forskelligt. Hvorfor du så mener dig i din gode ret til at skrive lige hvad du lyster, og samtidig forventer at andre udviser dig så stor respekt, at de retter en personlig henvendelse til dig i en PB efterfølgende, såfremt de skulle føle sig stødt overfor det du skriver, det har jeg rimelig svært ved at få til at hænge sammen.
Hvis du virkelig forventer noget sådant, så havde du jo selvfølgelig også skrevet dit sidste indlæg til mig, i form af en PB, fremfor at poste det offentligt herinde i tråden. Vil du ikke give mig ret i det??? *blink*

For nu at citere S. Kierkegaard, så er der jo ingen der kan forvente anden adfærd af andre, end den man selv udviser.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #178
Bruger chilip (Inaktiv) - 03/08-2011 01:28 03/08-2011 01:28
#176 Kan jo kun erklære mig enig. Og da specielt i din sidste kommentar om at en debatkultur formet af den grundlæggende bagtanke om, hvordan vi ville kommunikere hvis vi stod ansigt til ansigt er ønskelig, rammer for mig hovedet fuldstændig på sømmet.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #179
Bruger brib - 03/08-2011 10:31 03/08-2011 10:31
Hvis man chekker diverse sider som feks. Eksternt link www.hundegalleriet.dk - Eksternt link www.kattegalleriet.dk Så her er der meget frie regler contra ovennævnte.

På de 2 ovennævnte ryger man ud efter blot et forkert indlæg .

Admins skal være bygget af et særligt "stof" - Faktisk er det en psykolog udannelse man får med tiden - Jeg har nydt at følge alle de møgunger som startede med : Hvornår føder min guppy osv . I dag er de voksne unge mennesker som har stiftet familie , og mange af dem er blevet damn gode til at svare på spørgsmål som andre pt . finder møg irriterende .

Som tidligere nævnt har jeg fået mange venner på de knap 12 år jeg har været her på siden - men også en del der synes jeg er en egocentrisk politibetjentagtig idiot . Set i bakspejlet har begge grupper nok ret - Jeg kan være egocentrisk og åndsvag - men jeg gjorde mit bedste - så kan man vel ikke gøre det bedre ?

Efter de sidste dages ballade , har jeg mistet lysten til at være akvarist . - Nå ok et par skide guppyer og en gammel nar er der sikkert nogle der vil sige - og ja , de har nok ret .

Jeg er ikke typen der smækker med døren og skriver grimme ord - men jeg vil ikke være ret aktiv her på siden mere . Dog vil jeg selvfølgelig følge med i de "guldkorn" i leverer :-)

God vind til jer alle - også til dem der synes jeg var - er en oggenal

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #180
Bruger chilip (Inaktiv) - 03/08-2011 11:05 03/08-2011 11:05
#179 Trist læsning du for en gangs skyld disker op med Brib. Husk nu at du ikke holder akvarie for at kunne debattere om det på nettet, men for din egen sjælefreds skyld. Så forhåbentlig drejer din mistede lyst over på AS, og ikke på akvariet i din stue. *uhh*

Og igen, jeg sidder sådan og håber for dig du har politianmeldt din oplevelse herinde. Det er jo den eneste måde du kan give dig en fornemmelse af nogenlunde retfærdighed.

Håber snart du kommer op på hesten igen, så vi igen kan fornøjes af dine ekvilibristiske forfatteregenskaber. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #181
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 03/08-2011 11:24 03/08-2011 11:24
Jeg har fulgt denne tråd, og egentlig ikke ønsket at skrive mere i den. Men jeg vil da gerne komme med en lille idé, som jeg også tidligere har bragt frem.
Man kunne lave en bedømmelsesknap, som kunne aktiveres efter et antal indlæg "Jeg finder tråden informativ" eller lignende. Måske en karakterinddeling. Tråden kunne så opnå et gennemsnitlig antal point, som udløste en stjerne på forsiden. Tråde med hængelåse viser sig jo at være populær læsning, men der er ikke på nuværende tidspunkt et symbol, der viser, at her er en tråd med kød på.
Bedømmelsen kunne samtidig komme brugeren tilgode som har startet tråden, ved at brugeren optjente point. Man kunne også tænke sig at den bruger med flest point på månedsbasis eller årsbasis fik en præmie. En bog eller lignende sponsoreret af en annoncør.
Man kunne også samtidig lave det modsatte, at tråde med dårligere bedømmelse, eller indlæg som brugere var utilfreds med, fik en anmærkning, og at brugerprofilen blev reduceret i point. Man kunne endda gå så langt, at hvis man kom under et bestemt antal point, så udløste det en uges udelukkelse, for generel dårlig tone. Så ville det i nogle tilfælde være brugerne og ikke admin der sætter personer "på bænken".

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #182
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 03/08-2011 11:26 03/08-2011 11:26
#180 så siger vi det så gider jeg da bare ikke diskutere med dig da du absolut ikke fatter noget af det der er blevet skrevet tidligere ....... sidste kommentar i denne tråd er ved at blive ret tvær

#179 tjaa akvariesiden er ikke hvad den har været men jeg tror nu nok at vi skal se dig relativt 'ofte' og du betaler jo også 20 øre om dagen :O så det må du hellere udnytte :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #183
Bruger Hugo (Inaktiv) - 03/08-2011 11:32 03/08-2011 11:32
#182 chill out og skift noget vand i pytten knejt og find noget cartoons til mig :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #184
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 03/08-2011 11:38 03/08-2011 11:38
#183 LOOOL har lige skiftet 60 liter vand og renset grus det mindst sjove var vandet det skulle bæres 15 meter i en 12 liters murerspand med jernhank av av fingre :) der er også blevet monteret og installeret 1 stk hjemmelavet baggrund :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #185
Bruger Hugo (Inaktiv) - 03/08-2011 11:40 03/08-2011 11:40
Så sæt dig og kik på akvariet................. Medens du finder catoons :D :D *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #186
Bruger Luna (Inaktiv) - 03/08-2011 11:42 03/08-2011 11:42
#184 Hmm... Med den energi har jeg 3 akvarier der skal have skiftet vand. Der er IKKE jernhank. Så du kan bare komme forbi. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #187
Bruger chilip (Inaktiv) - 03/08-2011 11:43 03/08-2011 11:43
#182 Nu har jeg så en smule svært ved ikke at trække lidt på smilebåndet, for du beskylder mig for at være ret tvær, og derudover ikke at fatte noget som helst, samtidig med at du henviser til det indlæg jeg har skrevet til Brib. Hvis du i stedet beskrev hvad det er du mener jeg ikke fatter, så ville du jo faktisk kunne finde ud af om din mistanke til mine ringe fatte-evner også er reel.

Du skriver du ikke gider at diskutere, men du vil tilsyneladende gerne deltage i en debat. Det hænger jo heller ikke helt sammen. Jeg er mere end villig til at svare på de spørgsmål du måtte have om de ting du mener jeg ikke forstår. Men lad da venligst være med at postulere overfor de folk du gerne vil debattere med at de ikke fatter noget, det efterlader da kun et billede af dig selv som en useriøs debattør. Og det er faktisk ikke mit indtryk af dig. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #188
Bruger chilip (Inaktiv) - 03/08-2011 11:46 03/08-2011 11:46
#181 Det er måske slet ikke nogen dårlig idé.
Det er jo samme princip der gør sig gældende på eksempelvis Experten.dk, og det er jo et superforum for folk med computerproblemer. Ventetiden på en igangsat problemløsning er sjældent mere end en time, da der bare sidder folk på spring for at vejlede brugerne på bedst tænkelige måde. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #189
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 03/08-2011 11:48 03/08-2011 11:48
#187 okay nu er jeg mere kølig pga hugo er så mega useriøs :) det kan også være ligegyldigt man kan jo ikke være sur for evigt ingen grund til at træde mere i det :)

#186 har sq nok at lave der er 3 akvarier mere der bare står og råber efter vandskifte :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #190
Bruger Hugo (Inaktiv) - 03/08-2011 11:53 03/08-2011 11:53
Luna!.............. Han er min, og vil på ferie her, så han kan bruge en uge på vandskift :D
Du må helre finde dig en ung pige, til at hjælpe dig(Iført proper beklædning *santa* *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #191
Bruger Luna (Inaktiv) - 03/08-2011 11:53 03/08-2011 11:53
#181 Synes det er en glimragende idé Tonny!
Det ville da være alletiders, inden man går ind i en tråd, ved om den er god. En gulerod til dem der bidrager med noget og ris til ehmm.... numsen til dem der bare vil lave rav i den.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #192
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 03/08-2011 11:58 03/08-2011 11:58
Jeg ønsker engtlig heller ikke at deltage længere i denne tråd MEN.
#181, det var rigtig god ide, og det virker som om vi allerede har en sponser til bøgerne :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #193
Bruger Luna (Inaktiv) - 03/08-2011 11:58 03/08-2011 11:58
#190 Nå... Troede da lige, vi sagtens kunne dele sådan et stykke ungdom med alt for meget energi. :D :P

Hvad skal jeg med en med en pige i proper beklædning Hugo??? *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #194
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 03/08-2011 12:00 03/08-2011 12:00
ungdommen har kun alt for meget energi fordi han ikke bliver luftet og fordi han lige har fået en redbull :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #195
Bruger Luna (Inaktiv) - 03/08-2011 12:05 03/08-2011 12:05
Jamen ingen ko på isen Fiskenoerd. Du får bare en til her. Så er de sidste 3 akvarier overstået før du ved af det. B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #196
Bruger Hugo (Inaktiv) - 03/08-2011 12:05 03/08-2011 12:05
Luna: Der er ca. 50 pytter her som skal have tur, og en gang dybstrøelse hos krikkerne som skal ud, så han skal nok få brugt kræfterne :D

Den propre beklædning er for at holde dine tanker rene, har jo set at selv julemanden ricikere at stå for skud :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #197
Bruger Luna (Inaktiv) - 03/08-2011 12:14 03/08-2011 12:14
Til det med at give hinanden point, skal man nok lige have i baghovedet, der altid vil være nogen der ikke bryder sig om hinanden eller ligefrem vil ødelægge for sjov.... Vil jo helst ikke blive smidt på porten, fordi en eller flere syntes, det kunne være enormt morsomt at sidde og give minuspoint. hehehe

Men den med guleroden, er da bare helt igennem god. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #198
Bruger Hugo (Inaktiv) - 03/08-2011 12:20 03/08-2011 12:20
Og lige sådan vil nogen måske syntes at det er fedt at give gode point til kamerater m.m.
Det har jeg ihvertfald set på en andet fora :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #199
Bruger Luna (Inaktiv) - 03/08-2011 12:22 03/08-2011 12:22
Hehehe.... Jamen det klarer du vel i et ruf Hugo.

Nu kan Jette og jeg jo sagtens klare flere på een gang. Så du skal ikke vide dig for sikker Hugo. :P

Se. nu skal den som hjælper mig med mine store 54 liters, være iført i bar overkrop. Der er jo langt til bunden i sådan en tank og hjælperen skal jo helst ikke gå hen og få våde ærmer.... Så det må da vist hellere blive en mand. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #200
Bruger brib - 03/08-2011 12:24 03/08-2011 12:24
Indlægget er rettet 03/08-2011 12:30 03/08-2011 12:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Luna : plus 100 - Hugo plus 50 ( dem til Hugo er kun af medlidenhed ) :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #201
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 03/08-2011 12:24 03/08-2011 12:24
og det vil sige ingen plus point til hugo da han ingen kammerater har :D og hvis der er nogle reoler der skal stilles op så har jeg selv sat al elektronik til og samlet min egen reol :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #202
Bruger Luna (Inaktiv) - 03/08-2011 12:31 03/08-2011 12:31
#200 Tak min søde, søde ven Bribsemand. :D

#201 Jamen det er jo bare et plus Fiskenoerd... Du pumper fluks cyklen og retter styret mod Brøndby. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #203
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 12:46 03/08-2011 12:46
Akvarie West skrev :

Man kunne også samtidig lave det modsatte, at tråde med dårligere bedømmelse, eller indlæg som brugere var utilfreds med, fik en anmærkning, og at brugerprofilen blev reduceret i point. Man kunne endda gå så langt, at hvis man kom under et bestemt antal point, så udløste det en uges udelukkelse, for generel dårlig tone. Så ville det i nogle tilfælde være brugerne og ikke admin der sætter personer "på bænken".

Mon det samme ville være en god ide på thrustpilot og lign. dårlige forbruger sider ?,syntes iden er dårlig,tænk bare den diskussion der ville være hvis folk fik en uge på bænken og hvor mange der egentlig ville misbruge den funktion.

#187 Internettet er vel et af de steder det lettest er at misforstå hinanden man kan ikke tyde hinandens kropssprog,tror ikke der ville have været de samme problemer hvis vi alle sad i en og samme lokale,jeg tror vi alle i bund og grund er enige,men at det man skriver (kan være en der har svært at formulere sig ) og at modtageren misforstår det skrevne ord,jokes kan også misforstås af en tredje part så det hele bliver blusset op.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #205
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 12:53 03/08-2011 12:53
Hvad skete der egentlig med mit indlæg i #204 ? *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #206
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 12:56 03/08-2011 12:56
Indlægget er rettet 03/08-2011 13:01 03/08-2011 13:01 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Fiskenoerd skrev :
#179 tjaa akvariesiden er ikke hvad den har været men jeg tror nu nok at vi skal se dig relativt 'ofte' og du betaler jo også 20 øre om dagen :O så det må du hellere udnytte :)

Så meget har siden ikke forandret sig i de knap tre måneder du har været her ;)

#204 kan slettes da det var noget fejl i den

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #207
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 03/08-2011 13:01 03/08-2011 13:01
#206 jo den har ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #208
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 13:06 03/08-2011 13:06
#207 Der må jeg så være enig med dig at jeg er uenig med dig :P Det eneste jeg savner er de lange tråde om guppy genetik,der var der noget at lære,ellers ligner siden sig selv

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #209
Bruger jery (Inaktiv) - 03/08-2011 13:07 03/08-2011 13:07
#204: det har den i endda meget høj grad. Vi er blevet oversvømmet af utroligt mange børn med utroligt lavt akvaristisk fundament.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #210
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 03/08-2011 13:18 03/08-2011 13:18
Jeg synes der er kommet 2x mange låste tråde som normalt :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #211
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 13:18 03/08-2011 13:18
#209 Ok det var nu ikke lige det jeg mente jery,men mere generelt over sidens udformning og ikke personer der er her på siden

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #212
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 13:20 03/08-2011 13:20
#210 Der blev låst langt flere tråde under den gamle ejer end det der gør idag,og flere folk blev booted uden nogen egentlig grund men det er noget der hører til fortiden og egentlig ikke det tråden handler om så fred med det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #213
Bruger jery (Inaktiv) - 03/08-2011 13:22 03/08-2011 13:22
#211: nu er dit indlæg #204 blevet væk, så jeg ved ikke, hvad jeg egentlig svarede på.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #214
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 13:23 03/08-2011 13:23
Indlægget er rettet 03/08-2011 13:29 03/08-2011 13:29 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#213 hahahaha *rødmer* ja det ville også forvirre mig men Det samme som # 206 Jery

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #215
Bruger jery (Inaktiv) - 03/08-2011 13:26 03/08-2011 13:26
#214: tak for hjælp til de gamle tanter - men hvad mener du så med indlæg #206?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #216
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 03/08-2011 13:34 03/08-2011 13:34
#212 ja det er da også lige meget :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #217
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 13:35 03/08-2011 13:35
Det var ment som en joke jery da han skrev som han havde været her i flere år men oprettet i maj 2011,og der syntes jeg ikke det har forandret sig ret meget :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #218
Bruger jery (Inaktiv) - 03/08-2011 13:39 03/08-2011 13:39
#217: her bliver vi ikke enige.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #219
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 14:19 03/08-2011 14:19
#218 Ja som "gammel" Admin har du set mere end hvad jeg har Jery :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #220
Bruger brib - 03/08-2011 16:36 03/08-2011 16:36
Indlægget er rettet 03/08-2011 16:45 03/08-2011 16:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

johnny9900 skrev :
#218 Ja som "gammel" Admin har du set mere end hvad jeg har Jery :(

Gammel admin :D - minus 50 point i karakterbogen :-)

Bare fordi Jette og Ramses II gik i samme klasse , betyder det jo ikke den skønne dame er af en lidt ældre årgang ( nu Får jeg tæsk igen ) :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #221
Bruger Hugo (Inaktiv) - 03/08-2011 16:42 03/08-2011 16:42
- 50 point til johnny for at kalde Tanten for gammel! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #222
Bruger brib - 03/08-2011 16:47 03/08-2011 16:47
Hugo skrev :
- 50 point til johnny for at kalde Tanten for gammel! :D

Med den bemærkning skal du ikke forvente at jery stiller op og hjælper med den pyramide du har gang i , i din baghave :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #223
johnny9900 (Slettet) - 03/08-2011 19:07 03/08-2011 19:07
Lol Hugo og Brian jeg ville aldrig kalde en pige gammel,er sikker på at Jery putter et par af sine kendte krebs i jeres pytter når den unge frøken har vejen forbi ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #224
Bruger jery (Inaktiv) - 03/08-2011 19:18 03/08-2011 19:18
#223: nemlig - du er sød, det er de 2 andre ikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #225
Bruger KimJ - 03/08-2011 19:40 03/08-2011 19:40
Det kan godt være at der er kommet mange nye brugere, og at mange af dem er af yngre årgang end vi har været vant til, men det er altså ikke dem der er overrepræsenteret i "problemdebatterne"!

Jeg kan nu heller ikke se at der er specielt mange problemer på siden nu i forhold til andre perioder vi tidligere har været gennem, og hvis man ser på siden i et lidt større perspektiv, vil det sandsynligvis vise sig at vi ligger nogenlunde på samme niveau som tidligere år på samme tid, hvis man indregner antallet af brugere.

Jeg mener ikke at løsningen med en ny regel, hver gang der er et lille problem er nogen særlig god ide (se hvordan det går for vores regering).

Jeg tænker egentlig at det måske kunne være en ide at gå den anden vej? En hel del af de mange infantile indlæg kunne jo være provokeret af at grænserne er ret snævre og at reaktionen fra Admins åbenbart giver anledning til en del morskab. Man kunne jo prøve at lade debattørerne få lidt videre grænser, og måske nøjes med at gribe ind når der er tale om åbenlyse overtrædelser, eller aktuelle klager? Det kunne så evt. følges op af en mere kontant linje m.h.t. konsekvenser?

#181 lyder umiddelbart tillokkende, men jeg deler bekymringen for at det snarere vil blive brugt som et FB-agtigt pointsystem, hvor alle "vennerne" sidder og giver hinanden points.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #226
Bruger brib - 03/08-2011 21:50 03/08-2011 21:50
#225 : Dine intentioner er sikkert udemærkede , og der er også slettet mange regler de sidste par år - nogle af dem med mere eller mindre held . Dog tvivler jeg på at løsningen er et "regelfrit" forum .

Som Tidligere admin har du jo selv set hvor hurtigt det kan gå galt , og uden regler kan der ske en hel masse på uhyggelig kort tid .

Mht. et pointsystem - Tja det vil sikkert ende som en eller anden rygklappper liga - eller det modsatte , hvor alle dem man ikke kan li får minus point .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #227
Bruger Hugo (Inaktiv) - 03/08-2011 22:28 03/08-2011 22:28
Bare for at tage en anden vinkel på klager osv.

Hvis man kikker på hvor få brugere det engtlig er som ikke er tilpas med reglerne, og hvor mange gengangere der er i brok over regler....................... Så er reglerne sgi ikke helt tossede, og uanset hvor vage regler er , så vil der altid være enkelt individer, som ikke mener at netop de behøver at overholde reglerne!

Helt nøgternt vil jeg selv personligt betragte det fåtal som værende ligegyldigt :) :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #228
Bruger nicolai og joachim (Inaktiv) - 03/08-2011 22:32 03/08-2011 22:32
Ja har nu læst mig igennem de fleste indlæg, både gode og dårlig og så dem der er helt uden for kontekst i trådens sammenhæng :)

Først til Tonny i 181, ja så er jeg heller ikke tilhænger af netop den måde, da den kan misbruges.

Reglerne er fine som de er, men kan ikke lovgive i mod dumhed og uvidenhed.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om admins har et fællesforum hvor der diskuteres og debatteres, for hvis ikke i har et sådan særskilt forum, vil jeg råde jer til at få den gode kviller til at fikse det.
Det vil bringe måden der ageres på fra admin siden op på et niveau som er supert og forhåbentligt enslydende, ingen balle herfra, men en opfordring til et styrket samarbejde, såfremt i ikke har dette forum.

Som nogle har været inde på hvorfor ikke have såkaldte opslag til de forskellige forums, ala: min fisk er syg: mit vand er grumset, osv, dette ville måske afhjælpe de mange forskellige dobbelt tråde på forum om de samme spørgsmål, vil gå så langt som at sige det måske var en ide for brugere med x dage på AS, at der ved nye indlæg kom en boks frem med opslag fra de forskellige forums.

Tonen på As, ja det er jo op og ned og hvad der må forventes på siden, alt kan misforståes og ja er da selv en klovn til at smide en hurtig bemærkning afsted, noget jeg prøver at forbedre :)

Ellers er der vel ikke så meget at sige andet end at det er et kanont sted at færdes hvis man er tosset med fisk :)

Mvh Thomas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #229
Bruger Hugo (Inaktiv) - 03/08-2011 22:38 03/08-2011 22:38
228 Vi har skam vores eget rum................. Hvad der sker der kommer bare ikke herud :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #230
MiaC (Slettet) - 03/08-2011 22:38 03/08-2011 22:38
Frem for et pointsystem, som jeg er overbevist om ville gå helt galt, kunne jeg godt savne en "anmeld indlæg" -funktion, således jer brugere kunne klikke på en knap ved et indlæg, skrive en kort besked om hvorfor indlægget bliver anmeldt, og sende den til os i admin teamet, så vi kunne kigge på om der skulle gribes ind eller ej.

For vi kan desværre ikke få kigget samtlige indlæg igennem på siden, og nogle gange starter skænderierne pludseligt og i en tråd man ikke lige havde forventet.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #231
Superbruger Stockholm Saltvand (Inaktiv) - 03/08-2011 22:53 03/08-2011 22:53
Er efterhånden træt af uinteressante indlæg i denne tråd, men når der kommer et guldkorn skal man jem opfordre.
Jeg syntes at MiasC forslag er perfekt for alle ande amins som NDR der bare ikke gider læse igennem 99 indlæg, faktisk ville jeg gå så langt at en admin måske ikke burde indgribe om ikke et antal brugere anmeldte et indlæg?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #232
Bruger jery (Inaktiv) - 03/08-2011 23:31 03/08-2011 23:31
Indlægget er rettet 04/08-2011 07:35 04/08-2011 07:35 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#230+231: før funktionen Brugeranmeldelse blev indført, blev admins meget tit adviseret via PB fra en bruger, hvis han/hun følte, at en tråd var ved at blive barsk, eller vedkommende havde øjnet svinske kommentarer i en annonce. Den nye funktion ændrede ikke på antallet (eller seriøsiteten) af brugerhjælp til i hvert fald mig personligt. Så tak til "hjælpenisserne".

#225: er da glad for den indirekte kompliment. Vi er simpelthen blevet spammet som aldrig før i skolernes sommerferie, men heldigvis har brugerne kun været lidt berørt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #233
Bruger KimJ - 04/08-2011 00:39 04/08-2011 00:39
Nu er intentionen heller ikke at debatten skal være regelfri, men bare at Admins måske kunne læne sig lidt tilbage og lade være med at slå ned på petitesser som muligvis ikke engang generer deltagerne i den aktuelle debat, og måske også give andre brugere mulighed for at rette synderen ind til højre, uden indblanding ovenfra.

Regelsættet skal i mine øjne ikke nødvendigvis rettes af den grund.

En anden ting er, at man måske fra Admins side, åbent skulle gøre det klart, at der ER forskel på brugere; Jeg kan ikke se noget galt i at man måske lige giver lidt længere snor til helt nye brugere, eller for den sags skyld brugere fra den anden ende af skalaen, som faktisk til daglig yder en god indsats, i forhold til hvad man tillader fra de brugere hvis aktiviteter primært er præget af en større lyst til at brillere med deres sprudlende vid, end deres interesse for vores allesammens hobby.

Jeg er iøvrigt faldet over denne ret underholdende side, som på glimrende vis afbilder de mange forskellige typer "krigere" man kan træffe rundt omkring i diverse fora. De fleste vil sikkert, hvis de har en smule selvindsigt, kunne genkende træk fra flere af dem hos sig selv:

Eksternt link http://redwing.hutman.net/~mreed/index.htm

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #234
Bruger brib - 04/08-2011 07:04 04/08-2011 07:04
# 233: Citat fra #31 :

As har ca 20.000 aktive brugere - Det svarer til en større provinsby , og der er meget få admins til at styre disse mange mennesker - Så nogle gange skyder man fra hoften uden at bruge hjernen og lige kigge indad og se på : Hvor gammel er brugeren - er det en der kender reglerne - eller er det en ny som lige skal have lidt oplæring i brug af siden .

Man ender som en slags psykololog når man har været admin længe nok - Desværre kan man ikke gøre alle tilfredse . så det er vel som i den virkelige verden . Uden regler ender siden i rent kaos . ) Citat slut .

Så den med hvor lang line der skal gives har skam været brugt længe .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #235
MiaC (Slettet) - 04/08-2011 07:27 04/08-2011 07:27
Indlægget er rettet 04/08-2011 07:51 04/08-2011 07:51 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#232 Nu tænker jeg bare det ville lette en anmeldelse væsentligt, både fra vores side men også fra brugernes.
Vi ville i så fald kunne gå direkte til det pågældende indlæg og tråd, fremfor, som vi nogle gange skal, at gætte os til hvilken tråd der er tale om, eller hvilket indlæg i tråden der anmeldes..
Samtidig vil det også gøre anmeld funktionen lettere for brugere når det drejer sig om indlæg/tråde der bryder sidens reglement.
Vi skal selvfølgelig beholde "kontakt en admin"-knappen på forsiden til andre henvendelser.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #236
Bruger jery (Inaktiv) - 04/08-2011 07:32 04/08-2011 07:32
#235: kan sagtens tænkes - men jeg ville da ikke undlade at takke de mange brugere, der igennem mine 3 år som admin har været en gevaldig hjælp.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #237
MiaC (Slettet) - 04/08-2011 07:36 04/08-2011 07:36
#236 "Synes godt om" :-) (Det er også en knap som indimellem savnes)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #238
Bruger brib - 04/08-2011 08:00 04/08-2011 08:00
jery skrev :
#235: kan sagtens tænkes - men jeg ville da ikke undlade at takke de mange brugere, der igennem mine 3 år som admin har været en gevaldig hjælp.

Hjælpenisser kalder jeg dem - uden dem ville det være noget mere uoverskueligt .

Jo flere Hjælpenisser man kan tildrage sig - jo bedre og hurtigere bliver man informeret om ballade på siden , jo hurtigere kan man stoppe uroen - Så jo flere Hjælpenisser jo bedre :-)

Jeg har haft rigtigt mange Hjælpenisser i tidens løb . og de har været en fantastisk hjælp . ( tak for hjælpen til jer Nisser - i har været uundværlige )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #239
Bruger KimJ - 04/08-2011 08:08 04/08-2011 08:08
Det har, hvis man skal tro på det man hører her eller når AS omtales andre steder, desværre ikke ført til et helt godt resultat. Jeg er enig i at et forum på denne størrelse, aldrig vil være helt uden problemer, men når selv sidens ejer er i tvivl om hvorvidt det nu er så godt som det kunne være, er der vel grundlag for at gøre et eller andet.

Så foreslår jeg bare, at man i stedet for at stramme endnu mere op, hvilket der iøvrigt ikke er ressourcer til når det kommer til stykket, prøver at overlade moderationen af debatterne lidt mere til brugerne. De er jo ikke allesammen helt hjernedøde B) og øget frihed fremmer typisk den personlige ansvarsfølelse.

Det er lidt for meget FB for min smag :D men man kunne måske have en "Enig" knap, hvis man falder over et synspunkt i en debat, som man kan støtte?

Svagheden er bare den samme som for alle andre "afstemninger", at karakteren lige så godt kan være et udtryk for at man kan li` den der har lavet indlægget (måske ligefrem er blevet opfordret til at give karakteren?) som for at man er fagligt enig i indlæggets indhold.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #240
Bruger brib - 04/08-2011 09:40 04/08-2011 09:40
#239 : Jeg har stor respekt for din kunnen og ikke mindst viden - Jeg har foreslået kviller at han skal fedte lidt for at få dig tilbage i "admin - folden" - Det er jo ingen tvang at være admin , og man kan sige fra når det bliver for meget .

Rent personligt så jeg gerne du tog en "tørn" mere . :-)

Jeg bliver kaldt for "svingdøren" og ikke uden grund - Når hobbyen bliver til tvang er jeg den som er smuttet - Men efter et par mdr. i frihed er man ladet op igen.

Mht : Citat : #239 :

Det har, hvis man skal tro på det man hører her eller når AS omtales andre steder, desværre ikke ført til et helt godt resultat. Jeg er enig i at et forum på denne størrelse, aldrig vil være helt uden problemer, men når selv sidens ejer er i tvivl om hvorvidt det nu er så godt som det kunne være, er der vel grundlag for at gøre et eller andet. Citat slut.

Smid "guldkornene " så har kviller også noget at gå ud fra - Hvad man hører andre steder , tja det er som sladderkællingerne i opgangen , så det påvirker mig nu ikke . Ingen er perfekte .

Der er stadig tilmeldt over 20.000 brugere - så det er vel ikke det rene sheise siden står for .

Tænk over det og snup en tørn mere :-)

Jeg vil være den første til at byde dig velkommen tilbage i den sorte trøje .

Dvh. brib

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #241
Bruger KimJ - 04/08-2011 09:55 04/08-2011 09:55
Jeg takker for opfordringen, men faktisk HAR jeg allerede igår, meldt mig på banen igen :) og Kviller vil formentlig ændre min staus i løbet af idag?.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #242
Bruger brib - 04/08-2011 10:05 04/08-2011 10:05
KimJ skrev :
Jeg takker for opfordringen, men faktisk HAR jeg allerede igår, meldt mig på banen igen :) og Kviller vil formentlig ændre min staus i løbet af idag?.

Glæder mig at høre :-) - Velkommen tilbage :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #243
Bruger NDR (Inaktiv) - 04/08-2011 10:34 04/08-2011 10:34
#241 :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #244
Udvikler Sponsor Kviller - 04/08-2011 10:47 04/08-2011 10:47
#241 - Det er så hermed gjort.. (Var først hjemme fra arbejde til midnat i går, så hoppede direkte i seng)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #245
Bruger NDR (Inaktiv) - 04/08-2011 10:49 04/08-2011 10:49
#244 Hoppede i sengen....vorherre bevares...en voksen mand *blink*

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #246
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 04/08-2011 10:51 04/08-2011 10:51
KimJ skrev :

Det var en god nyhed, Kim!

;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #247
Bruger Villads (Inaktiv) - 04/08-2011 13:16 04/08-2011 13:16
Dejligt du gik i sort igen KimJ :)

KimJ skrev:
Så foreslår jeg bare, at man i stedet for at stramme endnu mere op, hvilket der iøvrigt ikke er ressourcer til når det kommer til stykket, prøver at overlade moderationen af debatterne lidt mere til brugerne. De er jo ikke allesammen helt hjernedøde og øget frihed fremmer typisk den personlige ansvarsfølelse.

Det går jeg ind for at vi arbejder med i admingruppen. Lad os diskutere de tilfælde der kommer så vi kan finde gode retningslinier.

Nicky, mange siger: Jeg vil ikke være voksen, for jeg vil kunne fortsætte med at lege(i sengen).

Jeg siger: Det gode ved at være voksen er at så kan man skelne mellem leg og alvor, stoppe legen mens den er god og være alvorlig når det behøves. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #248
Bruger Luna (Inaktiv) - 04/08-2011 13:32 04/08-2011 13:32
Tillykke med den nye trøje Kim. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #249
Bruger Villads (Inaktiv) - 04/08-2011 14:00 04/08-2011 14:00
Lykke? ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #250
Bruger Luna (Inaktiv) - 04/08-2011 14:04 04/08-2011 14:04
Hehehe... Miraklernes tid er ikke forbi. Som man siger Villads. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #251
Bruger KimJ - 04/08-2011 14:18 04/08-2011 14:18
#242-250
Tak for velkomsten! Om det ligefrem bliver lykkeligt, må komme an på en prøve, men jeg er sikker på at det bliver spændende at komme i gang igen, efter alt det udenomsakvaristiske rod jeg har været i gang med i det sidste års tid... :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #252
Bruger Villads (Inaktiv) - 04/08-2011 14:44 04/08-2011 14:44
#249 var mest en fræk kommentar til denne og lign. tråde.

Det meste af den tid jeg bruger her på As er faktisk ganske lykkelig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #253
Bruger brib - 04/08-2011 14:47 04/08-2011 14:47
Villads skrev :
#249 var mest en fræk kommentar til denne og lign. tråde.

Det meste af den tid jeg bruger her på As er faktisk ganske lykkelig.

Øv dine piller virker bedre end mine :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #254
Bruger Villads (Inaktiv) - 04/08-2011 14:54 04/08-2011 14:54
Ja! De er også på 40% :D

Uden dig og jery som stødpude skal jeg måske ud og se på nye midler.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #255
Bruger Luna (Inaktiv) - 04/08-2011 18:00 04/08-2011 18:00
Godt at høre I har fundet en måde at klare alle os akvarister på.... Piller eller gruppekram. Så ved du hvad du har i vente Kim. :D

Annoncører
Annoncører