Hammer koral

Postet under : Saltvandssiden.dk - Blødkoraller
Visninger : 3570

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Dan Enghave (Inaktiv) - 14/06-2011 21:51 14/06-2011 21:51
Hej.
Jeg har købt en lille ny hammerkoral. Nu kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle kender navnet på den og om den er nem at have at gøre med.

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 15/06-2011 21:48 15/06-2011 21:48
Hej Dan!

Det er svært for mig at give et præcist svar, men det er enten en Euphyllia divisa eller en E. paradivisa. Du kan selv Google dig frem til det rigtige svar; forskellen ligger i skeletstrukturen - E. divisa har en "flabello meandroid" struktur og E. paradivisa har en "phaceloid" struktur - prøv at Google de to typer så har du svaret. Dog vil jeg ud fra billedet hælde til en paradivisa...

Mvh Anders

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 15/06-2011 21:53 15/06-2011 21:53
Btw. så er det ikke den nemmeste koral, men hold styr på dine værdier og så klarer den sig fint. Ikke for kraftigt lys og samme gælder med vandstrømmen, de vil meget gerne have bølgebevægelse. Man kan med fordel fodre dem en gang om ugen med artemia eller lign.

Annoncører
Annoncører