Pansermaller; en flokfisk?

Postet under : Saltvandssiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1890

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Fiske_røven (Inaktiv) - 20/04-2011 12:42 20/04-2011 12:42
Hej undervands mennesker som elsker fisk (lissom mig!) :)
D. 21 marts iår var jeg nede i en af Horsens dyrebutikker og købe 3 pansermaller (en bronze, en albino & en plettet én)
4 dage senere var den lille plettet død :(
Nu har jeg så 2 tilbage, men læste lige at de er flokfisk?! jeg tror at der var sydom i akvarierne i dyrehandlen, så tror det er dét den døde af. Nu har jeg så fundet ud af at mange af jer siger, at det er flokfisk & skal gå min. 5 sammen?
Det fik jeg ikke at vide i dyrehandlen og nu har jeg jo kun to så er det ikke synd for dem?
Jeg har "kun" et 54liters så det er jo begrænset, hvad der kan gå af fisk.
har fem andre fisk udover de to pansermaller. *blink*
Skal jeg købe tre mere eller bare lade de to gå sammen?
Undskyld den liiidt forvirrende besked, men håber i forstår mig *rødmer*
Knuz Smalle <3

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger K-_Christensen (Inaktiv) - 20/04-2011 13:36 20/04-2011 13:36
du kan da sagten have 3-4 mere i selvf afhængig af hvad de 5 andre fisk er for nogen men det ville jo nok være en god ide at købe samme slags pansermaller istedet for 3 forskellige da alle slags pansermaller ikke har de samme krav til vandtemp :)

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger AndersGS (Inaktiv) - 20/04-2011 19:15 20/04-2011 19:15
Ja, de er flokfisk..

Mvh. Anders

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Fiske_røven (Inaktiv) - 20/04-2011 20:28 20/04-2011 20:28
Taak, var lidt i tvilv da min mor sagde at to af den samme fisk da osse var en flok, men sagde at folk herinde havde mere forstand på det end hende :P
det er da en mega sød video, sådan lidt at Pansermallerne svømmer sydpå? :P
Det her er da verdens bedste hjemmeside :D
folk er så søde & så svarer I osse hurtigt! *rødmer*
taaaaaaaaaaaaaaaaak!

Annoncører
Annoncører