Video redigering!

Postet under : Siden - Akvarie Fotografering
Visninger : 5731

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger mipe (Inaktiv) - 01/01-2011 13:10 01/01-2011 13:10
Jeg kunne godt tænke mig at bruge lidt mere tid på videoer, men har ikke den store erfaring med det og kunne godt bruge nogle tips:

Er Live Movie Maker et godt nok program til redigering eller findes der andre som er bedre (free)?

Hvad med formatet, er der nogle standard formater, der er bedre at bruge end andre til Youtube og hjemmeside?
(Kameraet laver vidoer i *.mov format)

Og findes der en måde at komprimere videoer på, så de ikke fylder så meget?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Ryan - 01/01-2011 14:01 01/01-2011 14:01
Der skulle være et program i windows: movie maker, tror jeg nok det hedder? det tager de fleste formater
om winzip kan klare film, ved jeg ikke men det komprimere en masse filer? ellers gem dem på skiver?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mipe (Inaktiv) - 01/01-2011 14:53 01/01-2011 14:53
Tror vist jeg er ved at havde styr på Movie Maker, den kan jo så også gemme videoerne som wmv istedet for wlmp filer, så de kan bruges på youtube.
Og når filerne gemmes som wmv filer bliver de også komprimeret samtidig med, så er det problem jo også løst af sig selv.

Så her er lige en nytårs test:

Postet fra Saltvandssiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Bekker (Inaktiv) - 13/03-2011 17:24 13/03-2011 17:24
jeg bruger sony vegas pro 10 det er rigtig godt.. :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Fembakker (Inaktiv) - 13/03-2011 17:47 13/03-2011 17:47
Indlægget er rettet 13/03-2011 17:51 13/03-2011 17:51 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#4 Men vanvittigt dyrt. Helt præcist 4072 kr.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger scn - 13/03-2011 17:54 13/03-2011 17:54
Kig evt. på virtualdub (gratis)
http://virtualdub.sourceforge.net/

Det er ikke så pædagogisk, men det er gratis.

Youtube er lige glad med hvilket format du smider op (så længe det er et format youtube kan læse), filmen bliver konverteret på serveren.

Der er 2 ting der bestemmer valg af format:
1. filstørrelse
2. har folk mulighed for at afspille filmen uden at skulle til at installere et specielt codec.

Filstørrelsen afhænger af hvilket format samt hvor hårdt filmen er komprimeret. Winzip og andre programmer kan yderst sjældent komprimere film da filerne allerede er så kompakte som muligt med det niveau af detaljer der ligger i filmen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger vimse (Inaktiv) - 14/03-2011 11:09 14/03-2011 11:09
Windows Movie Maker er gratis >

Eksternt link http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/moviemaker/downloads/m...

( Movie Maker fås også som en del af pakken Windows Live Essentials )

Og med det kan man utroligt mange ting,
( faktisk så meget det kan være svært at finde ud af alt det som det kan )

jeg har selv redigeret en del videoer med det >

Eksternt link http://www.malleforum.dk/ny-video-l46-unge-leger-tafat-med-2-otoc...

( der er stor kvalitets forskel på videoerne )

Alle overgang effekter er også lavet med Windows Movie Maker

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger vimse (Inaktiv) - 14/03-2011 18:12 14/03-2011 18:12
PS

Nu optager nogen jo med et rigtigt kamera,
men hvis man optager fra Web Camera, så kan det svare sig at bruge et pogram der kan optage i WMV
det bedst som kan mest, og som også er gratis er Window Media Encoder,
som kan recorde direkte fra alle webcam, i fuldstendig valgfri bitrate og størelse.

Eksternt link http://www.free-codecs.com/Windows_Media_Encoder_9_Series_downloa...

Men det er ikke for begyndere, fordi det kan 1000 ting, også livestreame.
så det tilrådes at læse help filerne grundigt.

Men en glimrende recorder / encoder, til filer der senere skal redigeres i Movie Maker.

Annoncører
Annoncører