Opstart af saltvands akvarium?
Postet under :Visninger : 215
|
Hej med jer
Jeg er rimelig ny med sådanne saltvands akvarier. Men jeg har bestilt et væg akvarie på 75 liter. Men det er til ferskvand.. Mit spørgsmål lyder så på, hvad jeg skal bruge for at starte et saltvands akvarium? Det akvarie jeg har er bestilt herfra : Det er det på 150cm med 75 liter i. Jeg håber at i kan hjælpe.. Mvh. Henning
Det er et stort spørgsmål du stiller.
Først, hvad er dine egne forventninger til akvariet? Hvad drømmer du om? (Et akvarie er et akvarie, der er ikke forskel på om det er til salt eller fersk. Det er teknikken ved det som er afgørende - bla. lyset og cirkulationen er de blandt de vigtigste faktorer) Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden
Tror også at det bliver lidt besværligt når det kun er 15
cm dybt..
Jamen det jeg går og drømmer om, er at have nogle koraler levende i det og så en enkelt gul kirug fisk eller måske to så den har lidt selvskab?
Lidt forskellige blødkoraller kan gå an. Den gule kirurg kan du godt skyde en gul pil efter - det går ikke.
Et vægakvarie er det mest besværlige du næsten kan bruge til saltvand. Men det kan gå an. Du skal bruge ca. 10 kg levende sten. 2 x 1000 L/h cirkulationspumper(de må gerne være lidt større) Afhængig af hvad belysning der er over skal du måske investere i lidt mere. Du skal have indbygget et overløb i akvariet. Jeg synes du skal tage nogle gode billeder af akvariet samt hvad teknik der følger med til det(lys, pumper osv.). Så kan vi lige få afklaret hvad du skal lave om osv. Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden
Okay
Findes der nogle andre flotte iøjenfaldende fisk, som kunne gå i sådan et smalt akvarie? Ligeså snart jeg modtager akvariet så tager jeg en masse billeder af teknikken så vi kan se lidt nermere på det. Jeg regner med at det kommer på Mandag. Er jeg nød til at have en sump? Eller kan man godt undværre det?
her er lidt du kan kikke på og finde lidt inspiration angående fisk og koraller
Mvh Jacob..... hvorfor stille spørgsmål når du ikke lytter
#6 Du kan sagtens undvære sumpen, men det kræver du holder akvariet derefter.
Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden |
Annoncører
|
cm dybt..