De første par billeder efter køb af Nikon D3000
Postet under :Visninger : 840
|
Hej med jer.
Ville lige høre hvad i snytes om disse par billeder jeg har fået taget mig efter jeg har fået indkøbt et D3000. Har ikke haft meget tid til at lege med det endnu, men fandt da lige 10min her til aften Hvad siger i til dem.. Og hvad skal der til for at tage endnu bedre billeder med sådan en fætter.. Kristian Nogen mener det hele går op i fisk? De ser jo rigtig fine ud, så kan jeg godt se frem til at lære mine forældres nyindkøbte Nikon D5000 at kende
en god start
Xenotilapia, alt andet er ligegyldigt
En rigtig god begyndelse.
Din flash har en tendens til at underbelyse, så du får meget mørke billeder. Det kan du kompensere for på flere måder. Enten i kameraets indstillinger eller ved at efterbehandle billedet i et redigeringsprogram. Jeg har tilladt mig at tage det øverste billede og lysne en smule. Endvidere har jeg beskåret billedet, så fisken er mere centreret - på dit oprindelige billede "svømmer fisken ud af billedet" - den burde gøre omvendt. Jeg har også fjernet den grimme refleks øverst i billedet. Din blå baggrund er ikke fotoegnet, da den giver nogle grimme slagskygger fra flashen. Med akvariehilsen Steen
Man kunne evt sætte blitzen til "Rear".
Lad venligst være med at snyde folk på annoncemarkedet. Du ved hvem du er din tyv.
Jamen jeg må jo til at lege lidt med det, #5 hvilket program bruger du til at redigere billeder med ?
#9 det må jeg ha afprøvet
Nogen mener det hele går op i fisk?
Jeg bruger Compupic Pro, som egentlig er et fremvisningsprogram, men som også kan lidt simpel redigering. Et gratis program som PhotoFiltre, kan det samme og meget mere.
Med akvariehilsen Steen Drop de forprogrammerede indstillinger og brug kun de 4 P,A,S,M. A og S er mine foretrukne. A er blændepriotering, dvs du vælger en blænde og kameraet vælger en lukkertid der passer. S er lukkertidspriotering, dvs du vælger en lukkertid og kameraet vælger en blænde der passer dertil. Din ISO er du nød til at sætte lidt højt ved akvariefoto, desværre da dette jo går lidt udover billedkvaliteten. Øvelse gør mester Men det er en god ide at bruge fx A og S indstillingen da de tvinger dig til at lære at bruge kameraet og ikke bare "point and shoot" funktionerne som kun giver et halvt resultat hver gang.(en investering i en rigtig blitz vil gøre dig 3 gange så glad for kameraet! for ca 2000,- kan du få en Metz eller SB600 som gør billederne 100 gange flottere.) Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden
Tak for hjælpe til jer alle.. Bliver spændende at komme igang med
Så må jeg jo lige finde et par tusinde mere til en blitz
Nogen mener det hele går op i fisk?
jeg har lånt et D40 med ekstra blitz til at sætte ovenpå, men kan den bruges? og hvordan bruger jeg den? hvis jeg montere den pegende fremad, bliver fisken så ikke bare "grillet"?
glæder mig til at prøve #9's forslag imorgen... Nu med 460L's balje! )
Nej, de bliver ikke grillet på nogen måder, det er ikke engang sikkert de reagerer på det, måske flytter de sig bare en lille smule. Men det er meget nemt, at få blitzen spejlet i akvarieglasset, når den peger lige frem. Lad venligst være med at snyde folk på annoncemarkedet. Du ved hvem du er din tyv.
hejsa
du skal bare gøre som AndersGS beskriver ,gå ud fra du bruger 18 - 55 mm f 3,5. op med iso 1600 eller mere og ingen blitz. en lukke tid på 1/30 eller der omkring, sæt kamaret på fros, altså hold knappen ned og ta en masse billeder. lige som man tager billeder af lyn. så er der rimmelig stor sandsynlighed for at der er nogle billeder der bliver gode. prøv det. så god fornøjesel med det..
Jahhh - skyd ind i flokken. som vi jægere siger.
Venlig hilsen Villads Hvis du kan gå 4 skridt ligeud har du plads til flere akvarier
Fisken står flot skarp og fint naturlig i farverne, men den slørede klat grus i forgrunden ødelægger faktisk billedet.
Venlig hilsen Villads Hvis du kan gå 4 skridt ligeud har du plads til flere akvarier
Nu er der ikke meget naturligt over den fisk.. Det er et sørgeligt syn, hvor mennesker har gået ind og fremavlet en deform fisk.. For dem der er i tvivl er dette en longfin C.paleatus.. sørgeligt motiv.. medlem af
Nu er det jo en fototråd og ikke en etiktråd.
Jeg opdrætter selv fisk med forlængede finner så der har jeg svært ved at kritisere andre for hårdt. Farverne står rent faktisk flot og fisken er pænt skarp. Den slørede klat i forgrunden er dog grund nok til at trykke på delete knappen. Medmindre den kan redigeres væk. Venlig hilsen Villads Hvis du kan gå 4 skridt ligeud har du plads til flere akvarier
Jeg synes egentlig ikke at det gør noget at der er noget uskarpt i forgrunden. Desværre kan man se at gruset ligger op ad forruden, hvilket ikke er heldigt, men det kan let redigeres, så det ser naturligt ud.
Om man kan li` fisken eller ej, er vel ikke så vigtigt i en debat om fototeknik. Mvh. Kim |
Annoncører
|
)