Kenneth's 400liters akvarie med 150liters sump
Postet under :Visninger : 446
|
Hej Så kom der langt om længe endelig vand og indholdet fra et 112liters akvarie over i mit nye brugte 400liters akvarie. Startede ud som mange med nano akvarier dog har mit 112liters holdt ved altid men efter længere tids søgen og opsparing til udstyr til større akvarie, endelig blevet det skidt tættere. Opgraderingen startede ud med at skulle være et Aqustabil 325liters som jeg hentede gratis inde i kbh, så flyttede jeg og begyndte at lede efter en skænk da det hjemmelavede bord der var med, ikke var så flot efter min mening. Fandt hurtigt skænken på Den Blå Avis, og fik forstærket den en del da hele bagsiden ikke var med andet end nogle pynteplader. Skænken blev færdig og det hele kørte som det skulle indtil jeg så et helglas akvarie i Aalborg, som nu egenlig var en smule større og i helglas så jeg slap for de alurammer. Projektet med at opgradere var ellers begyndt virkelig at ligne noget men så gik forholdet med tidligere kæreste itu og måtte sættes på standby med akvariet. Fik flyttet hele balladen i en ny lejlighed hvor der lige var nye udfordringer der skulle tages højde for som skævt gulv og om det kunne bære over ½ ton. en sump som blev ødelagt i endeglasset pga. det skred inde i skabet... Nå lige første start af teksten kommer mere undervejs når jeg har fået langt hele billedeserien ind af hvordan det hele er blevet bygget. Til de nysgerrige er der pt dette udstyr på som nok bliver skiftet ud til bedre og kraftigere... 1 x 400liters Akvarie L: 160cm x B: 50cm x H: 50cm 1 x Geis 133liters sump: L: 95cm x B: 40cm x H: 35cm 1 x Ufo Classic 2 x 70W HQI og 2 x 30W T8 (vil dog blive skiftet ud senere til kraftigere) 2 x Tunze turbelle nanostream 6045 1 x ZC Aquarientechnik Cyclon AS 1500 hangon/external 1 x Newatt 250W Varmelegme i slagfast og fuldneddykligt 1 x Ratz Kalkreaktor eller Deltec PF509 Kalkreaktor (ved ikke helt endnu hvilken det bliver) 1 x Deltec Kalkvandsmixer KM500 1 x Ocean Runner 3500 Returpumpe (Bliver måske skiftet ud med en Deltec HPL 4040,hvis prisen snart bliver forhandlet i hus) Besætning: 2 x Amphiprion ocellaris 2 x Chromis viridis 1 x Coris Gaimard 1 x 6-stribet gylte 1 x Rød søstjerne 1 x Blåbenet eramitkrebs 1 x Zebrasoma flavescens 1 x Sphaeramia nematoptera 1 x Salarias fasciatus Koraller: Læderkoral Brune Knappolypper Diverse blandet skiver Rørorm Clavularia viridis Caulastrea (lettere skadet) Rhodactis grøn langhårede Acropora sp Blå Xenia update kommer senere eftersom der er kommet et sted i mellem 30-40 nye koraller... Fremtidsprojekter: Sump skal repereres...... Done Sidste rørførring skal trækkes...... Done Akrylglas skal skæres til i hul i skænken plus monteres blæserestyring
' Skal der ikke et bundlag i ? ' Spør den forvirrede ferskvandsakvarist
Hellere lille og smukt en stort og grimt !
Synes bestemt jeg havde kommenteret din tråd!? Hmm..
Det ser rigtig godt ud - dine Rhodactis er bare flotte Kan det passe du slet ikke har blålys over? eller er det kameraets hvidbalance der snyder? Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden
soer5523: det er meningen der skal i når jeg lige finder ud af hvilket jeg vil have i, kan ikke helt bestemme mig for hvad det skal være.
andersgs: hehe bedre set end aldrig som man siger har blåt lys over men det er T8 og dem er jeg på ingen måde tilfreds med skal have bygget lampen om til T5 nu her når jeg får løn igen. så billederne er taget under 10000klevin udelukkende. men kan da godt tage nogle stykker med blå lys hvis det er?!
#4 Prøv da, kunne godt tænke mig at se de Rhodactis med lidt farve
Mvh. Anders - Admin. Saltvandssiden
Jeg har kun en ting, at sige om dit akvarie!!!
Nøjjjjj
Fritsømmende Pelvicachromis humilis unger :O)
#5 jamen jeg prøver da lige i morgen en gang o jeg kan få nogle i ordenlige farver
#6 hehe så kan jeg da kun sige mange tak
Saltvand er stygt smukt.
Fritsømmende Pelvicachromis humilis unger :O)
#8 Tænkte det nok
De er dælme flotte de Rhodactis
hehe så vil jeg sige det kamera kan slet ikke fange farverne overhovedet de er meget flottere i virkeligheden og dejligt store
#12 Nej det regnede jeg heller ikke med, men man kan godt se "hvad de kan"
ja må se om jeg kan låne et ordenligt kamera en dag så eg kan få taget nogle gode billeder
|
Annoncører
|