"luksus"-problem

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 1701

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger maleneg (Inaktiv) - 11/06-2010 10:55 11/06-2010 10:55
Hej,

Jeg er stadig relativt nybegynder inden for akvarieverdenen, og har nu et spørgsmål angående planter. Efter jeg er begyndt at give gødning og flydende kulstof (hvilket jeg, som sikkert de fleste begyndere i starten slet ikke vidste fandtes), er mine planter begyndt at gro helt vildt, hvilket mine alger heldigvis ikke kan lide :)

Men! Nu har jeg det "problem", at planterne snart vokser op over vandoverfladen! Hvad gør man så? Det kommer selvfølgelig an på slagsen, kan jeg regne ud, for én af dem jeg har, kan jeg sagtens "nippe" toppen af, uden det kommer til at se mærkeligt ud, og så plante toppen ned i gruset, hvor den vokser videre. Men en af planterne er jeg lidt i tvivl om.
Jeg har købt planterne i Ikea, så er ikke sikker på, hvad de hedder, men har fundet frem til, at det må være denne slags, jeg er i tvivl om:
Hygrophila corymbosa siamensis (den har i hvert fald samme "opbygning")
Hvis man nipper toppen af den, vil den i så fald skyde nye blade fra det sted? Ellers vil det da næsten komme til at se underlig "tomt" ud.

Vh Malene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Nasmar (Inaktiv) - 11/06-2010 11:04 11/06-2010 11:04
Dem har jeg også lidt af, og jeg skære bare toppen af og stikker resten ned i grusset, så kommer der rødder på og der hvor man klippede kommer ligeså fint, så du bestemmer faktisk selv højden på dem :)

Er det easy-life easycarbo og profito du bruger?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger maleneg (Inaktiv) - 11/06-2010 11:11 11/06-2010 11:11
Tak for svaret! Det vil jeg prøve senere i dag.