Sammensætning af 250l mbuna

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Mbuna
Visninger : 3892

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mathilde (Inaktiv) - 26/03-2010 17:09 26/03-2010 17:09
Jeg har kigget lidt på sammensætning, og er kommet frem til disse ud fra forskellige forslag jeg har fundet på nettet.
Jeg er nybegynder, og dette bliver mit første cichlide-akvarium. Indretningen bliver sten-”sætning”, altså sten bunket op så der bliver huler. Flowet i akvariet kommer til at ligge mellem 1000-1500L/timen. Temperatur mellem 23°C-26°C.
Jeg vil gerne have nogle råd angående sammensætningen af fisk, og også temperatur og flow hvis jeg er galt på den her også ;)
Her er de fisk jeg har i tankerne, med antal anført og hvad jeg har hørt ang. antal og temperament:

Labidochromis Caeruleus 1.1
Holdes bedst som par, medium aggressive, god begynder-fisk.

Pseudotropheus Elongatus Chewere 1.2
Har hørt de skal gå i trio, og et enkelt sted var nævnt flok. Har både hørt at den er aggressiv overfor andre arter og at den er moderat aggressiv (Undtagen hvis det er fisk der ligner den mht. farver).

Cynotilapia afra Cobue 1.2
Jeg har læst flere ting om Cyno. afra cobue, både at den skal holdes parvis, i trio og i flok. Derudover at det er en moderat aggressive mbuna.

Maylandia sp. ”Membe deep” 1.2
Medium aggressive, holdes bedst I trio.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe, på forhånd tak

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger piranha29 (Inaktiv) - 26/03-2010 17:31 26/03-2010 17:31
Indlægget er rettet 26/03-2010 17:38 26/03-2010 17:38 Vis/Skjul det oprindelige indlæg