Labyrinth akvarie, forskellige spørgsmål

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1516

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Perrep (Inaktiv) - 07/01-2010 14:50 07/01-2010 14:50
Hej

Jeg har startet et labyrintfiske akvarie. Lige nu har jeg 3 kampfiske hunner og én han, jeg har et gurami par og et par ancistrus maller.

1. Kan jeg have flere kampfiske hunner? for synes faktisk det er en flot fisk?

2. Jeg ved ikke om mit gurami par er han og hun? skal det være det? de er ikke aggressive overfor hinanden, og den ene er lidt større end den anden. Den ene har mistet et følehorn eller hvad det hedder, sker der noget ved det? (Den havde den ikke da jeg fik den)

3. Der står under artsbeskrivelsen at ancistrus maller skal have kraftig cirkulation, er det meget vigtigt?? for de andre vil jo gerne have svag cirkulation? og der står også at de har brug for alger? men er det ikke sikkert at der vil komme alger???

4. Jeg havde nogle gubbier i det akvarie hvor jeg har lavet labyrint akvarie, det var 3 unger, dem har jeg flyttet over i et akvarie med rejer, men der er ingen pumpe i, går det at de lever der i et par uger? eller går det bare ikke?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Perrep (Inaktiv) - 07/01-2010 15:03 07/01-2010 15:03
OG:
5. Er der andre labyrint fisk der kan gå i det akvarie det er 85l.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Bølle Bob (Inaktiv) - 07/01-2010 15:46 07/01-2010 15:46
2'ern kan jeg da svarer på :) Jeg må på det kraftigste anbefale, at have to hunner til en gurami han. De kan være noget så stride mod damerne, men er det dværg guramier du har? Hvis det er perle eller f.eks blå er akvariet alt for småt.

Guramierne fortrækker mindst mulig cirkulation, de trækker luft ved overfladen jo. Den brækkede følepind/omskabte finne, kan den fint leve uden, jeg har selv en dværg han, som klarer sig udemærket uden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Perrep (Inaktiv) - 07/01-2010 15:53 07/01-2010 15:53
okay.. så skal jeg da lige ud og have købt mig en hun til, men kan det ikke godt være lidt svært at skelne mellem hunner og hanner. og jo det er dværg guramier, det fik jeg ihvert fald afvide og det ligner dem også så det håber jeg det er :P
læste bare herinde at de skulle leve i par :S

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger Bølle Bob (Inaktiv) - 07/01-2010 16:14 07/01-2010 16:14
Det er nu ikke så svært, hunnerne har "rødspætte form" hvor hannerne er lidt mere aflange. Hannen vil normalt være rød på bagtil, medmindre at der er tale om en kulturudgave. Hunnen er helt sølvfarvet, eller noget der ligner.

Det er intet krav, at der er to hunner, men hannen kan jagte hende til døde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Perrep (Inaktiv) - 07/01-2010 16:30 07/01-2010 16:30
Efter nærmere eftersyn så er det vist en hun og en han. synes dog at hunnen har et hint af rød, mens den anden er meget rød bagtil.
De jagter ikke hinanden særlig meget lige nu, men skal alligevel ned og kigge efter lidt udstyr, så kan jeg da ligeså godt købe en gurami med :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger Bølle Bob (Inaktiv) - 07/01-2010 16:34 07/01-2010 16:34
De koster ikke meget over en 30Kr, og det er sq ærgeligt, at miste en på den konto. Det har jeg selv prøvet :(

Annoncører
Annoncører